Lokalizacja, pojemność, wyposażenie, zaplecze noclegowe i gastronomiczne – to najważniejsze czynniki, jakie biorą pod uwagę organizatorzy wydarzeń przy wyborze tzw. venue, czyli miejsca eventu.

Punktem wyjścia zawsze jest lokalizacja i łatwość dojazdu do obiektu, a także dostępne miejsca parkingowe. Na tym etapie następuje także wybór między destynacjami miejskimi, a peryferyjnymi oraz między hotelami, a innymi przestrzeniami eventowymi. Lokalizacja to także dodatkowe walory dla uczestników (dostęp do morza, gór, specyficznych sportów, historycznego terenu etc.) oraz możliwość zorganizowania dla nich wyjątkowych atrakcji, które sprawią, że dane wydarzenie będzie naprawdę niezapomniane, a na tym każdemu szanującemu się organizatorowi najbardziej zależy.

Następny aspekt to maksymalna pojemność venue i to w różnych ustawieniach. Najbardziej popularne z nich jest teatralne (czyli wolnostojące krzesła rozsiane wg pewnego schematu na sali), bankietowe (okrągłe stoły zakryte obrusami), tzw. klasa (biurka z przyporządkowanymi do nich krzesłami), podkowa (stoły ułożone w kształt litery U) lub wyspa (jak sama nazwa wskazuje, punkt lub punkty ułożone w różnych miejscach sali, przy których może pracować grupa). Tu istotny jest także sam metraż sal zapewniający uczestnikom swobodę i komfort. Standardy unijne przewidują, że optymalnie na jedną osobę powinny przypadać 2 m kw, a minimum to 1,11 m kw.

Sama liczba sal dostępnych w obiekcie jest o tyle istotna, że przy mniejszej można mieć je na wyłączność, a przy większej – istnieje ryzyko, że centrum konferencyjne, a zwłaszcza jego przestrzenie wspólne, będzie współdzielone z innymi grupami. Szczęśliwie większe obiekty potrafią odpowiednio zarządzać cyrkulacją uczestników tak, by nie wchodzili sobie w drogę.

Najbardziej popularne i pożądane przez organizatorów elementy wyposażenia sal eventowych wg publikacji „Turystyka w 2021” wydanej przez Główny Urząd Statystyczny

Warto upewnić się, jak wyposażone są sale i jakie elementy mieszczą się w cenie wynajmu. Zazwyczaj to ekran z projektorem i zintegrowany z nimi komputer, mikrofon, nagłośnienie i flipchart. Ekrany i projektory mogą być wmontowane w salę lub mobilne, umożliwiające ich dowolne umiejscowienie. Dodatkowa technika przeważnie wiąże się kosztami.

W przypadku konferencji wyjazdowej organizator potrzebuje noclegu dla uczestników. Najwygodniejsza opcja to zapewnienie go w miejscu wydarzenia, co z jednej strony daje komfort, a z drugiej – pozwala łatwiej zarządzać grupą. To na pewno coś, co przemawia za wyższością hoteli nad pozostałymi venues eventowymi.

Inny argument to zaplecze gastronomiczne – to kluczowy aspekt przy organizacji wydarzeń. Uczestnicy po wybranym miejscu i zapewnionym poczęstunku oceniają sam event oraz firmę, organizację czy instytucję, która go tworzy. Gastronomia to coś, co mocno wpływa na nastrój przybyłych na wydarzenie gości.

Podobnie działa strefa spa lub chociaż basen z saunami i jacuzzi, w którym można się zrelaksować po trudach merytorycznego dnia. Uczestnicy coraz częściej dbają o swój well-being i doceniają, gdy organizator pomyśli także o tym aspekcie eventu, nawet jeśli będzie on dodatkowo płatny.

Negocjując wybór venue, warto doprecyzować, na jakie wsparcie organizacyjne i techniczne można w nim liczyć w trakcie danego eventu. Ważne, by dedykowany koordynator był na miejscu i służył pomocą, a optymalnie, gdy wspiera go także technik.

Gniew, Zamkowa 3

sprzedaz@zamek-gniew.pl

tel. +48 58 535 38 80

www.zamek-gniew.pl

Hotel Zamek Gniew to kompleks budynków w skład, którego wchodzą:

Hotel Rycerski**** - zbudowany został w 1930 r. W roku 2013 r. budynek został zaadoptowany na czterogwiazdkowy hotel z klimatyzowanymi pokojami w tym 2 apartamenty. W tej części hotelu znajduje się Restauracja Kolumnowa.

Hotel Pałac Marysieńki*** - Obiekt został wybudowany w latach 1674–1678 z inicjatywy ówczesnego starosty gniewskiego Jana Sobieskiego. Obecnie ta część hotelu posiada 45 stylowych pokoi w tym 8 apartamentów z przepięknym widokiem na pradolinę Wisły lub na Zamek Krzyżacki.

Zamek Pokrzyżacki - Budowę Zamku rozpoczęto w 1283 r. Zamek gościł ważne osobistości, m.in. przebywał tu król Zygmunt III Waza. Odbudowa zabytku rozpoczęła się w latach 1968-1974, w trakcie której przywrócono częściowo wygląd zamku z czasów średniowiecza. Drugi etap odbudowy rozpoczęto w 1991 r.

Obecnie w Zamku znajdują się:

Luksusowe Komnaty Zamkowe, w tym apartament Króla Jana III o pow. 100 m kw. z przepięknymi widokami na miasto i pradolinę Wisły; SPA Królowej Marysieńki – mieszczące się podziemiach zamku; Strefa Wellness - basen wewnętrzny, jacuzzi oraz strefę saun; Siłownia i sala fitness; Kręgielnia Zamkowa.

zaplecze konferencyjne: Zamkowe Centrum Konferencyjne to 8 wyposażonych sal konferencyjnych o łącznej powierzchni 1000 m². Największa z nich oferuje 450 m² i może pomieścić 400 osób. Sale umożliwiają prowadzenie warsztatów lub szkoleń w grupach od 40 do 200 osób. Biznesowa sala „Królewska” dla 10 osób.

technika: projektory, mikrofony, nagłośnienie, oświetlenie

zaplecze noclegowe: Hotel posiada w trzech budynkach historycznych ogółem 114 pokoi na 250 osób.

zaplecze cateringowe: Restauracja „Kolumnowa”, dziedziniec pod bankiety, inne sale konferencyjne również wykorzystywane pod bankiety.

odległość od lotniska: 79 km. Dojazd autostradą A1

ul. Prof. Kieturakisa 1, 80-742 Gdańsk

konferencje@archedworuphagena.pl

tel. 58 506 55 90

www.archedworuphagena.pl

Dwór Uphagena Gdańsk to północna perełka z kolekcji hoteli Arche. Obiekt w standardzie hotelu czterogwiazdkowego zlokalizowany jest w centrum urokliwego Gdańska, na Dolnym Mieście - w historycznej i doskonale rozwijającej się dzielnicy położonej przy opływie Motławy, sąsiadującej z Głównym i Starym Miastem. Industrialny wystrój obnaża relikty dawnych czasów. Eksponowane są oryginalne cegły, kolebkowe sklepienia oraz wysokie, surowe, betonowe sufity podparte oryginalnymi belkami konstrukcyjnymi. Wnętrza rozświetlają kolorowe neony zapewniające niepowtarzalny klimat. Oprócz stylowych pokoi oferujemy również nowoczesne sale konferencyjne. To idealna propozycja dla osób, które chcą zorganizować spotkanie biznesowe, szkolenie lub inny event w wyjątkowym miejscu. Nasz obiekt mieści się w atrakcyjnej lokalizacji, a wyposażenie sal jest bardzo nowoczesne. Dzięki temu masz pewność, że wszyscy uczestnicy wydarzenia będą pod wrażeniem.

Dwór Uphagena to więcej niż hotel.

Dołącz do opowieści!

zaplecze konferencyjne: Zaplecze konferencyjne ARCHE Dwór Uphagena Gdańsk to 9 sal o łącznej powierzchni 445 m2. Nasze sale szkoleniowe to oferta dopasowana do każdych potrzeb. Masz możliwość doboru wielkości pomieszczenia do liczby uczestników, by zapewnić im komfortowe warunki.

technika: Zadbaliśmy, by każda sala konferencyjna posiadała klimatyzację, dostęp do światła dziennego, Internet, a także ekran, projektor, mikrofon, flipchart oraz inteligentny panel do zarządzania światłem i dźwiękiem. Część z sal posiada bezpośrednie wyjście na taras lub zielone patio. Dajemy Ci pewność, że wyposażenie spełni wszystkie Twoje oczekiwania.

zaplecze noclegowe: Dwór Uphagena to łącznie 256 pokoi i prawie 600 miejsc noclegowych. Posiadamy historyczne apartamenty z 1800 roku, dwuosobowe pokoje deluxe, a także pokoje z aneksami kuchennymi.

zaplecze cateringowe: W obiekcie znajdują się dwie restauracje, lobby bar oraz cukiernia. Jesteśmy w stanie zapewnić pełną obsługę gastronomiczną wydarzenia: posiłki w formie bufetu i serwowane, tematyczne drinki, własne wypieki, słodycze i torty.

odległość od lotniska: 15 km od lotniska w Gdańsku, 2,3 km do dworca PKP Gdańsk Główny.

Toruńska 12, Gdańsk

mice@granohotels.pl

tel. +48 58 717 80 16

www.granohotels.pl

Hotel Almond Business & SPA to elegancki obiekt biznesowy usytuowany w centrum Gdańska, jednak w spokojnej, zacisznej okolicy. To idealne miejsce dla biznesu, dzięki swojej różnorodnej ofercie sal konferencyjnych, które pozwalają dopasować się do potrzeb każdego spotkania czy konferencji. Hotel Almond posiada siedem sal konferencyjnych, co czyni go doskonałym obiektem na eventy z większą ilością uczestników. Znakomity personel zawsze jest do dyspozycji klientów, by pomóc w obsłudze podczas każdego spotkania czy konferencji. Nasze doświadczenie i indywidualne podejście do potrzeb klientów gwarantują sukces każdego eventu. Znajdująca się w hotelu restauracja Magiel zachwyca wykwintnymi potrawami. Patrząc na Motławę można delektować się daniami opartymi na świeżych, sezonowych, głównie lokalnych produktach. Do dyspozycji gości jest także przestrzeń SPA & Wellness z basenem, saunami oraz gabinetami zabiegowymi co zapewnia możliwość́ relaksu i regeneracji sił po dniu pełnym spotkań́.

zaplecze konferencyjne: 7 sal konferencyjnych, maksymalna pojemność - 425 osób

technika: projektory, mikrofony, nagłośnienie, oświetlenie, zaciemnienie, wifi

zaplecze noclegowe: 109 pokoi / miejsc noclegowych - 259

zaplecze cateringowe: Restauracja Magiel - 260 miejsc w restauracji

odległość od lotniska: 17 km od Lotniska im. Lecha Wałęsy w Gdańsku

Łąkowa 239, Wiślinka

mice@granohotels.pl

+48 58 717 80 16

www.granohotels.pl

Grano Hotel Solmarina to wyjątkowy obiekt z prywatną mariną położony nad Zatoką Gdańską, stworzony z myślą o najbardziej wymagających gościach pragnących spędzić niezapomniane chwile w otoczeniu elegancji i wyrafinowania. To doskonały wybór do wyjazdów służbowych oraz organizacji wydarzeń biznesowych. W hotelu znajdują się cztery sale konferencyjne wyposażone w nowoczesny sprzęt, które zapewniają idealne warunki do pracy oraz organizacji konferencji czy szkoleń. Po dniu spotkań warto skorzystać z relaksującej strefy SPA&Wellness z gabinetami zabiegowymi oraz basenem z malowniczym widokiem na marinę czy wyśmienitej restauracji. Obiekt oferuje zarówno pokoje hotelowe jak i w pełni wyposażone apartamenty. To unikatowe miejsce, które zachwyca zarówno miłośników natury, ale także osoby poszukujące elegancji i prestiżu. Grano Hotel Solmarina nad Zatoką Gdańską to gwarancja udanego wydarzenia biznesowego w pięknej nadmorskiej scenerii.

zaplecze konferencyjne: 4 sale konferencyjne, maksymalna pojemność - 140 osób

technika: projektor/y, mikrofony, nagłośnienie, oświetlenie, wifi

zaplecze noclegowe: 128 pokoi i 15 apartamentów, miejsc noclegowych - 276

zaplecze cateringowe: Solmarina Restaurant - 130 miejsc w restauracji

odległość od lotniska: 30 km od Lotniska im. Lecha Wałęsy w Gdańsku