W sopockim showroomie marki Iconic Design dosłownie chce się zatrzymać na dłużej. Przystanąć w biegu, uspokoić myśli. Wszystko zgodnie z filozofią marki, która od lat konsekwentnie kieruje się wartościami takimi jak ponadczasowość i doskonała jakość produktów. Do portfolio Iconic Design dołączyła niedawno duńska marka VIPP, która zamiłowanie do skandynawskiej prostoty umiejętnie łączy z wyrafinowanym designem i dbałością o każdy szczegół wykończenia.

- W Iconic…tells a story chcemy przede wszystkim opowiadać historie, bo te zawsze stoją za dobrze zaprojektowanym produktem – mówi Izabela Gajewska, właścicielka i założycielka Iconic Design. - W doborze producentów, z którymi podejmujemy współpracę jesteśmy bardzo ostrożni, stawiamy na długofalowe relacje i nie uznajemy kompromisów, gdy chodzi o jakość oraz dobry, opierający się upływającemu czasowi design.

Spokój, harmonia, ponadczasowy projekt

Do bogatego portfolio Iconic Design ( m.in. włoskie brandy Boffi, Depadova, Cassina czy holenderskie Van Rossum) dołączyła również duńska, rodzinna marka VIPP, która swoją działalność rozpoczęła w latach 30. XX wieku od produkcji…koszy na śmieci. Funkcjonalny i estetyczny pojemnik, zaprojektowany przez Holgera Nielsena dla żony, fryzjerki, szybko stał się znakiem rozpoznawczym marki - w 2009 roku został włączony do stałej kolekcji Muzeum Sztuki Nowoczesnej (MoMA).

Aktualnie stery Vipp znajdują się w rękach trzeciego pokolenia, z charyzmatycznym CEO marki, Kasperem Egelundem na czele. Przez ponad 80 lat istnienia marki, oferta VIPP systematycznie poszerzała się o akcesoria, meble, oświetlenie oraz kuchnie, które dzięki innowacyjnym materiałom (m.in. opatentowana przez VIPP stal nierdzewna, którą pokrywa się fronty mebli) mają szansę stać się nową wizytówką marki.

- Wszystkie elementy kolekcji są bardzo kompaktowe, tworzą spójną, funkcjonalną i, z naszego punktu widzenia, bardzo estetyczną całość – podkreśla Izabela Gajewska. - Mamy nadzieję, że VIPP na stałe zagości w naszej ofercie, bo wartości, które ze sobą wnosi – spokój, harmonia, ponadczasowość projektów – idealnie wpisują się w DNA Iconic Design – dodaje.

VIPP Club

W sopockim showroomie Iconic Design dla duńskiej kolekcji zaaranżowano specjalną przestrzeń, w której można z bliska zobaczyć poszczególne elementy składające się na tzw. wnętrze VIPP, ale także wziąć udział np. w spotkaniu z architektem.

- Jesteśmy po pierwszym evencie VIPP Club zorganizowanym w Sopocie we współpracy z marką, mamy nadzieję, że będzie to wydarzenie cykliczne – mówi Izabela Gajewska. - Stworzyliśmy wyjątkowe miejsce, które zachęca do tego, by na chwilę zwolnić obroty, zatopić się w lekturze ulubionej książki, z kubkiem kawy w ręku.

Luksus zredefiniowany

Iconic Design redefiniuje pojęcie luksusu. Jak podkreśla właścicielka showroomu, dziś to właśnie czas – obojętnie, czy spędzamy go z książką, czy też w gronie najbliższych – jest dla klienta najcenniejszą wartością.

- Czas to także nieodzowny element, bez którego nie byłoby fantastycznych projektów wszystkich prezentowanych w naszym portfolio mebli czy akcesoriów. Dlatego bez względu na panującą akurat modę i trendy, promujemy design, który ma szansę obronić się nawet za kilkadziesiąt lat. Śledzimy trendy, by ich unikać, zdecydowanie stawiamy na to, co jest ponadczasowe – i to jest droga, której od lat trzymamy się w życiu, i w biznesie – podsumowuje Izabela Gajewska.