BMW Bawaria Motors Gdańsk

Premiera BMW XM

Krzysztof Nowosielski

Koniec roku 2022 w BMW Bawaria Motors Gdańsk upływa pod znakiem imponującego, potężnego SUV’a spod znaku M Power. XM to debiutant w gamie – wyczynowa dywizja bawarskiej marki nigdy dotąd nie stworzyła takiego samochodu. Jest to pierwszy, samodzielnie skonstruowany SUV przez M GmbH, a do tego najmocniejszy wśród seryjnych modeli, a także… najdroższy. XM to nowy król sportowych BMW.

Premiera nowego BMW XM w gdańskim klubie B90 na dawnych stoczniowych terenach, to jedno z kilku tego typu wydarzeń, które zorganizowano pod koniec roku w całej Polsce, z tym że tylko nieliczni, wybrani przedstawiciele marki mieli taką możliwość. Dealer BMW Bawaria Motors Gdańsk przedstawił nowego SUV’a w wyjątkowym, industrialnym klimacie z niespotykaną dotąd ciekawą aurą tajemniczości…

- Stocznia Gdańska to miejsce przełomowe, które wpłynęło na losy miasta i całego kraju. Podobnie jest z XM, które nawiązuje do wyjątkowego BMW M1. Podczas tego premierowego wieczoru chcieliśmy podkreślić ważność tego projektu dla marki, ale także naszego przedstawicielstwa – mówi Błażej Szykuta, Dyrektor Zarządzający BMW Bawaria Motors Gdańsk. - Cieszy mnie również zaufanie naszych klientów do oferowanych produktów, bowiem na nowy model XM zebraliśmy 10 zamówień „w ciemno”, kiedy jeszcze nie mogliśmy nabywcom pokazać samochodu. Po grudniowej prezentacji spodziewamy się, że wynik ten jeszcze wzrośnie - dodaje.

Powstanie nowego XM producent dość długo utrzymywał w tajemnicy. Prezentacja gotowego, seryjnego modelu była nie lada zaskoczeniem, głównie ze względu na awangardową stylistykę, która przywodzi na myśl modele koncepcyjne. Wbrew „obawom”, BMW XM nie jest samochodem elektrycznym, lecz hybrydą. Zastosowano w nim napęd M HYBRID generujący moc systemową 653 KM. Wytwarzana jest ona wspólnie przez silnik spalinowy 4.4 l V8 M TwinPower Turbo o mocy 489 KM i napęd elektryczny o mocy do 197 KM.

Motor jest wspomagany przez silnik elektryczny zintegrowany z 8-stopniową skrzynią M Steptronic. Systemowy moment obrotowy napędu M HYBRID wynosi 800 Nm. Moc obu silników jest przenoszona na drogę za pośrednictwem napędu na wszystkie koła M xDrive, który faworyzuje tylną oś. Dodatkowo dostępny jest tryb 4WD Sand stworzony specjalnie do jazdy po wydmach i temu podobnym terenie.

XM ma 511 cm długości, co czyni go na prawdę dużym przedstawicielem swojego gatunku. To ponad 5 metrów luksusu ze sportowym DNA! Jednak mimo takich gabarytów i niemałej masy własnej, osiąga przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,3 s oraz prędkość maksymalną 250 km/h, z możliwością jej zwiększenia do 270 km/h. Z kolei w trybie ELECTRIC, XM może przejechać bez lokalnej emisji spalin z prędkością do 140 km/h dystans od 82 do 88 km.

BMW XM kosztuje od 935 000 zł, jednak mnogość opcji wyposażenia i indywidualizacja swojego własnego egzemplarza, bez problemu pozwoli przekroczyć wartość 1 miliona złotych.