Peugeot 508 PSE
Nowe, sportowe oblicze marki!
Peugeot 508 PSE
Nowe, sportowe oblicze marki!
Peugeot Sport Engineered tworzy samochody, które definiują nowy rodzaj osiągów dla tej marki. To hybrydy, łączące tradycyjny napęd spalinowy z elektrycznym, a wszystko to w niemal wyczynowej formie. Pierwszymi przedstawicielami tej serii są modele 508 w wydaniu limuzyny oraz kombi. Do naszej redakcji trafił testowy Peugeot 508 PSE w tej drugiej odmianie, od dealera Peugeot Zdunek.
Debiutująca linia usportowionych modeli wyróżnia się nową identyfikacją wizualną. Jej głównym elementem jest kolor - neonowy Kryptonite oraz motyw ukośnie ułożonego potrójnego śladu pazurów, który nawiązuje do dziedzictwa marki i jest bezpośrednio zainspirowany tylnymi światłami historycznego modelu Peugeot 504 Coupé.
Od standardowych modeli 508, PSE odróżnia linia stylistyczna z przeprojektowanym przednim zderzakiem, bocznymi spojlerami i poszerzonym rozstawem kół oraz dedykowanymi nowymi felgami o średnicy 20 cali. Ponadto, zastosowano nowy czarny grill z wyrazistym kształtem lameli, pionowymi klapami i innymi atrybutami aerodynamicznymi podkreślającymi sportowe geny. Linię nadwozia uwydatnia nowy kolor lakieru Szary Selenium z subtelnymi drobinami perłowego pigmentu, oferowany wyłącznie w tym modelu, z energetycznym logo w kolorze Kryptonitu.
To co najważniejsze w PSE, pozostaje niewidoczne. Napęd stanowi tu połączenie benzynowego silnika 1.6 PureTech o mocy 200 KM z motorem elektrycznym na przedniej osi o mocy 110 KM z automatyczną, elektrycznie sterowaną 8-stopniową skrzynią biegów oraz silnika elektrycznego na tylnej osi o mocy maksymalnej 113 KM. Wartości te jednak nie sumują się matematycznie, dlatego układ dysponuje łączną rzeczywistą mocą 360 KM i napędem na cztery koła, zasilanymi momentem obrotowym o wartości 520 Nm. Jak na markę o raczej komfortowym wizerunku to moc wręcz absurdalna!
Osiągi tego samochodu są naprawdę dobre. 100 km/h ze startu zatrzymanego osiąga w 5.2 sekundy, a prędkość maksymalna ograniczona jest do 250 km/h. Co więcej, w trybie elektrycznym, 508 PSE jest w stanie pokonać nawet 40 kilometrów. Samochód zachowuje typowy dla swojej marki komfort, ale jeżeli komuś zależy bardziej na spokoju podróży, niż emocjach - niech pozostanie przy standardowym 508.
Peugeot 508 Sport Engineered to model przełomowy – łączący hybrydową, czyli pro-ekologiczną ideę mobilności ze sportowymi cechami. To pionierskie rozwiązanie ma jednak swoją cenę. Usportowiony 508 kosztuje minimum 308 000 zł. Gdański dealer Peugeot Zdunek ma jednak jeszcze jedno rozwiązanie! W parku samochodów demonstracyjnych znajduje się egzemplarz, który trafił właśnie na sprzedaż. Jego cena wynosi 249 000 zł. To jeden z najtańszych egzemplarzy modelu PSE w Polsce.
Wciąż za dużo? Warto się jednak pochylić nad tą ofertą, chociażby ze względu na fakt, że jest to najszybszy seryjny model w historii Peugeota i pierwszy model z serii PSE. Właśnie z tego powodu, kiedyś stanie się on łakomym kąskiem dla kolekcjonerów i miłośników francuskich samochodów.