Peugeot Sport Engineered tworzy samochody, które definiują nowy rodzaj osiągów dla tej marki. To hybrydy, łączące tradycyjny napęd spalinowy z elektrycznym, a wszystko to w niemal wyczynowej formie. Pierwszymi przedstawicielami tej serii są modele 508 w wydaniu limuzyny oraz kombi. Do naszej redakcji trafił testowy Peugeot 508 PSE w tej drugiej odmianie, od dealera Peugeot Zdunek.

Debiutująca linia usportowionych modeli wyróżnia się nową identyfikacją wizualną. Jej głównym elementem jest kolor - neonowy Kryptonite oraz motyw ukośnie ułożonego potrójnego śladu pazurów, który nawiązuje do dziedzictwa marki i jest bezpośrednio zainspirowany tylnymi światłami historycznego modelu Peugeot 504 Coupé.

Od standardowych modeli 508, PSE odróżnia linia stylistyczna z przeprojektowanym przednim zderzakiem, bocznymi spojlerami i poszerzonym rozstawem kół oraz dedykowanymi nowymi felgami o średnicy 20 cali. Ponadto, zastosowano nowy czarny grill z wyrazistym kształtem lameli, pionowymi klapami i innymi atrybutami aerodynamicznymi podkreślającymi sportowe geny. Linię nadwozia uwydatnia nowy kolor lakieru Szary Selenium z subtelnymi drobinami perłowego pigmentu, oferowany wyłącznie w tym modelu, z energetycznym logo w kolorze Kryptonitu.

To co najważniejsze w PSE, pozostaje niewidoczne. Napęd stanowi tu połączenie benzynowego silnika 1.6 PureTech o mocy 200 KM z motorem elektrycznym na przedniej osi o mocy 110 KM z automatyczną, elektrycznie sterowaną 8-stopniową skrzynią biegów oraz silnika elektrycznego na tylnej osi o mocy maksymalnej 113 KM. Wartości te jednak nie sumują się matematycznie, dlatego układ dysponuje łączną rzeczywistą mocą 360 KM i napędem na cztery koła, zasilanymi momentem obrotowym o wartości 520 Nm. Jak na markę o raczej komfortowym wizerunku to moc wręcz absurdalna!

Osiągi tego samochodu są naprawdę dobre. 100 km/h ze startu zatrzymanego osiąga w 5.2 sekundy, a prędkość maksymalna ograniczona jest do 250 km/h. Co więcej, w trybie elektrycznym, 508 PSE jest w stanie pokonać nawet 40 kilometrów. Samochód zachowuje typowy dla swojej marki komfort, ale jeżeli komuś zależy bardziej na spokoju podróży, niż emocjach - niech pozostanie przy standardowym 508.

Peugeot 508 Sport Engineered to model przełomowy – łączący hybrydową, czyli pro-ekologiczną ideę mobilności ze sportowymi cechami. To pionierskie rozwiązanie ma jednak swoją cenę. Usportowiony 508 kosztuje minimum 308 000 zł. Gdański dealer Peugeot Zdunek ma jednak jeszcze jedno rozwiązanie! W parku samochodów demonstracyjnych znajduje się egzemplarz, który trafił właśnie na sprzedaż. Jego cena wynosi 249 000 zł. To jeden z najtańszych egzemplarzy modelu PSE w Polsce.

Wciąż za dużo? Warto się jednak pochylić nad tą ofertą, chociażby ze względu na fakt, że jest to najszybszy seryjny model w historii Peugeota i pierwszy model z serii PSE. Właśnie z tego powodu, kiedyś stanie się on łakomym kąskiem dla kolekcjonerów i miłośników francuskich samochodów.