Alfa Romeo Tonale
Po raz pierwszy w Trójmieście!
Alfa Romeo Tonale
Po raz pierwszy w Trójmieście!
Nowości w Alfa Romeo to stosunkowo rzadkie wydarzenie. Ta legendarna włoska marka, z mocno zakorzenionymi sportowymi genami do niedawna miała w ofercie tylko sedana Giulia i SUV’a Stelvio. Teraz ofertę uzupełnia bardzo pożądany i wyczekiwany przez klientów model Tonale. Jego zadaniem jest stawienie czoła takim modelom jak Audi Q3, BMW X1, Lexus UX czy też Mercedes-Benz GLA. „Włoszka” kusi klientów charakterystycznym „alfowym” stylem i włoskim duchem. Niedawno zadebiutowała w gdyńskim salonie Auto-Mobil.
Alfa Romeo Tonale debiutuje na rynku w ekskluzywnej, bogato wyposażonej wersji premierowej „Edizione Speciale” wycenionej na 180 000 zł. Egzemplarz premierowo pokazany w Trójmieście w salonie Auto-Mobil w Gdyni, to z kolei prototypowy wariant Ti. Na stałą ekspozycję Tonale w Gdyni będziemy musieli jeszcze trochę poczekać.
- W naszym salonie zebraliśmy już kilka zamówień na nowy model Tonale. Pierwszych własnych egzemplarzy ekspozycyjnych spodziewamy się pod koniec maja i wkrótce po tym, zaprosimy klientów na jazdy testowe – informuje Paweł Kozłowski, Dyrektor Sprzedaży Alfa Romeo w Auto-Mobil.
Prawdziwa Alfa Romeo w modnym wydaniu
Samochód zaprojektowany został w Centro Stile Alfa Romeo i mocno nawiązuje do prezentowanego od kilku lat modelu studyjnego, co zdecydowanie jest jego zaletą. Z przodu znajduje się niepowtarzalne „Trilobo”, czyli „twarz” samochodu z reflektorami adaptacyjnymi „3+3” z nową matrycą Full-LED nawiązujące do historycznego modelu SZ Zagato oraz charakterystyczny grill Alfy Romeo „Scudetto”. W tylnych światłach zastosowano te same elementy stylistyczne, co w światłach przednich, a linia boczna wyraźnie przypomina znane już Stelvio. Tonale ma typowe jak na kompaktowe auto wymiary - długość to 4,53 m, szerokość 1,84 m, a wysokość 1,6 m. Kabina jest przestronna, dobrze wykończona i bogata w detale, świadczące o włoskim pochodzeniu.
Silniki spalinowe oraz hybrydy
„Edizione Speciale” debiutuje w konfiguracji hybrydowej z 1,5-litrowym, 4-cylindrowym silnikiem o mocy 130 KM sprzężonym z dwusprzęgłową skrzynią biegów, z wbudowanym 48-woltowym silnikiem elektrycznym „P2″ o mocy 15 kW (+20 KM) i momencie obrotowym 55 Nm. Będzie to tak zwana miękka hybryda. Z czasem dołączy mocniejsza, topowa, 4-napędowa odmiana Plug-In Hybrid Q4 o mocy 275 KM oraz nowy diesel o pojemności 1,6 litra i mocy 130 KM.