We współczesnej motoryzacji nie brakuje ikonicznych samochodów, które stały się symbolem. Może to być symbol elegancji, prestiżu lub klasy. Czym cechuje się takie motoryzacyjne dzieło sztuki? Detalami. Drobiazgami, które wpływają na odczuwanie całości. Jednym z liderów stylu w dzisiejszym samochodowym świecie jest francuska marka segmentu premium – DS.

Francja słynie z zamiłowania do wina i ekskluzywnych szampanów, jakich nie produkuje się nigdzie na świecie. Ale dobrych samochodów też nie można im odmówić, szczególnie jeśli mówimy o marce DS. Niegdyś jako DS-y uznawano najbogatsze wersje wyposażenia Citroenów, ale od kilku lat DS funkcjonuje jako osobna marka, będąca perłą w koronie koncernu PSA. Już sam wygląd zewnętrzny tych aut zdradza ich aspirację. Prezencja zachwyca, ale nie jest nachalna. DS kultywuje klasyczny kształt w modernistycznym wydaniu.

Marka DS już od samego początku stawia na nietuzinkowość oraz nieszablonowość. Samochody z logo DS na przedniej masce mają styl i klasę. Nie są oczywistym wyborem. Nie są też do bólu praktyczne i proste. Są charyzmatyczne i mocno niepowtarzalne. Najlepszym na to dowodem niech będzie fakt, że od 2015 roku DS jest głównym patronem Muzeum w Luwrze. W zeszłym roku francuska marka postanowiła wypuścić na rynek model sygnowany logo tej mocno rozpoznawalnej paryskiej konstrukcji. Limitowany SUV DS7 posiada nawet możliwość obejrzenia na ekranie systemu multimedialnego wielu dzieł sztuki znajdujących się w Luwrze…

- DS7 w wersji Louvre to idealna propozycja dla indywidualistów, ceniących luksus i nadzwyczajny design. Co więcej, kupując ten model dostaje się bezpłatne zaproszenie do Louvru na zamkniętą wystawę. To piękne zaproszenie przychodzi pocztą pod wskazany adres. To w 100% spersonalizowane i na pewno wyjątkowe doświadczenie - mówi Patryk Rogowski, doradca ds. Sprzedaży Samochodów DS z Citroen Zdunek.

DS7 to reprezentant najpopularniejszego obecnie segmentu rynku, a mimo to wyraźnie odróżnia się od swoich konkurentów. DS3 jako miejski crossover nie daje się pomylić z żadnym innym samochodem swojej klasy, DS4 bryluje wśród kompaktów, a limuzyna DS9 ma swój własny i niepowtarzalny charakter.

Motoryzacyjne rzemiosło

Wyjątkowość tych samochodów jest owocem innowacyjności i wyobraźni współpracujących z producentem mistrzów sztuki rzemieślniczej. To już nie produkcja samochodów, lecz manufaktura czyniąca z maszyn codziennego użytku, dzieła sztuki o funkcjonalnych cechach.

Projektanci DS mają obsesję na punkcie rombów. Ten elegancki, regularny, ale nieoczywisty kształt stał się ich symbolem. Odnaleźć można go nie tylko na karoserii i wewnątrz samochodu, ale przede wszystkim w logo, co najlepiej podkreśla jego znaczenie.

Unikalność to także reflektory. Przednie, z obracającymi się kryształami i tylne, trójwymiarowe ze wzorem łuski. To również niezwykle oryginalna stylistyka elementów wnętrza. Dla przykładu - przednie fotele inspirowane wzorem bransolety zegarka Chanel numer 12 oraz giloszowy wzór zdobienia paneli kokpitu. W wyższych modelach to „diamentowe” wykończenia oraz odblaskowe elementy, w charakterystycznym dla marki kształcie.

Jakość i dobór wszystkich tych materiałów, adekwatny jest do reprezentowanego stylu. Aby osobiście doświadczyć tej feerii, warto odwiedzić butikowy salon DS Zdunek Trójmiasto zlokalizowany przy ulicy Miałki Szlak w Gdańsku.