Citroën C3 Aircross to przedstawiciel nowego trendu samochodów miejskich. Jest nieduży, lecz wygodny.Ma podwyższone zawieszenie, dzięki czemu nie straszne mu dziury i krawężniki, a do tego – dzięki wyższej pozycji za kierownicą, zapewnia świetną widoczność. W swoim najnowszym wydaniu zyskał także atrakcyjną stylistykę i wyposażenie z wyższej klasy. Mówiąc wprost, zwyczajnie wydoroślał!

Citroen C3 Aircross przytomnie odpowiedział oczekiwaniom rynku i zmienił swój styl na rzecz bardziej zdecydowanego charakteru. Największy powiew świeżości zdecydowanie bije od stylistyki nadwozia. Nowy model otrzymał zmodyfikowany przód, zgodny z nową tożsamością francuskiej marki. Pojawiły się więc wąskie reflektory LED już w standardowym wyposażeniu oraz nowe nakładki w dolnej części zderzaka w kolorze srebrnym.

Tradycyjnie dla marki, C3 Aircross oferuje bardzo szeroki wachlarz możliwości personalizacji. Dostępnych jest 70 kombinacji wystroju wnętrza, 7 kolorów lakieru (w tym 3 zupełnie nowe), 4 pakiety kolorystyczne, w tym dwa nowe obejmujące wykończenia w tylnej, bocznej części nadwozia oraz 2 kontrastujące z nadwoziem kolory dachu. Samochód wyposażono także w nowe felgi z lekkiego stopu w rozmiarze 16” i 17”.

Co również typowe dla tego producenta, postawiono na komfort! Samochód może być wyposażony  w nowe fotele Citroën Advanced Comfort. Świetnie podpierają one plecy, są sprężyste i doskonałe zarówno na trasę jak i krótkie odcinki. 

Citroën to także funkcjonalność. Nowy C3 Aircross zapewnia przestronne wnętrze, zwłaszcza jeśli chodzi o miejsce na nogi pasażerów z tyłu oraz wysokość do dachu w kabinie. Dzięki przesuwnej tylnej kanapie w zakresie 150 mm z podziałem na dwie niezależne części oraz składanego przedniego fotela pasażera, który tworzy stolik, po jego złożeniu zwiększa się długość przestrzeni ładunkowej do 2,40 m, co zapewnia świetne możliwości transportowe. 

W C3 Aircross zastosowano nowoczesne silniki spalinowe zasilane benzyną lub olejem napędowym. Benzynowe jednostki PureTech mają 110 lub 130 koni mechanicznych. Diesle generują 110 lub 120 KM. Testowany egzemplarz to wersja z silnikiem benzynowym o mocy 110 KM w wydaniu Shine. Samochód, jak na swój segment, oferuje bardzo wysoki komfort jazdy i dużą wygodę podróżowania. Objawia się to nie tylko lepszą widocznością, ale także swobodą przemieszczania się po mieście. Podczas testu, w warunkach miejskich, samochód konsumował 7-7.5 litra paliwa na 100 kilometrów. 

Podstawowa cena Citroena C3 Aircross to 70 850 zł. Modele z jednostką wysokoprężną dostępne są od 80 850 zł. Samochód czeka na testerów w salonie Citroen Zdunek w Gdańsku przy ulicy Grunwaldzkiej 295.