E-Tech

Hybrydy wkraczają do Renault

Renault od dawna ma w swojej ofercie samochody zasilane prądem. Jednak hybrydy, które łączą napęd elektryczny i spalinowy są nowością. Renault Clio E-Tech Hybrid, Renault Captur i Renault Megane Grandtour E-Tech Plug-In Hybrid — to nowe trio z napędem hybrydowym, które dostępne jest także w Trójmieście. 

Współczesna motoryzacja przechodzi dynamiczne zmiany, które całkowicie zmieniają jej oblicze. Rozwój technologii, często wymuszony zmianami prawnymi sprawia, że w wielu markach pojawiają się nowe rodzaje napędu. Konieczność obniżenia zużycia paliwa i emisji CO2, coraz ostrzejsze normy jakości powietrza i nowe oczekiwania konsumentów sprawiają, że najdynamiczniej rozwija się obecnie elektromobilność.

Pionierem i jednym z liderów na rynku samochodów elektrycznych jest Renault. Oprócz całkowicie elektrycznego ZOE, producent niedawno poszerzył gamę o trzy nowe hybrydy w zasadzie wyczerpujące potrzeby klientów. Gamę Renault E-TECH Hybrid i Plug-in Hybrid tworzą trzy modele: Clio E-Tech Hybrid, czyli popularny model miejskiego samochodu z hybrydowym napędem o łącznej mocy 140 KM, nowy crossover Captur E-Tech Plug-in Hybrid o mocy 160 KM z możliwością doładowania akumulatorów z gniazdka oraz doskonale znane, rodzinne kombi Megane Grandtour E-Tech Plug-in
Hybrid.

- Chcemy, by wyjątkowe doznania i przyjemność jazdy samochodem z napędem elektrycznym stały się dostępne dla jak największej liczby klientów, zwłaszcza że konsumenci przywiązują coraz większą wagę do racjonalnych, pragmatycznych i inteligentnych rozwiązań — informuje Renault w oficjalnym komunikacie.

Clio E-Tech Hybrid

Technologia E-Tech w Renault zapewnia każdorazowo rozruch samochodu przy użyciu silnika elektrycznego. W przypadku najmniejszego z modeli - Clio, producent deklaruje, że przy użyciu elektrycznego napędu, średnie zużycie paliwa spada nawet o 40% w porównaniu z wersją spalinową, a zasięg może wynieść nawet 65 km w jeździe miejskiej, gdzie występuje duży odzysk energii. Za sprawą bezgłośnego napędu elektrycznego, samochód cechuje wysoki komfort akustyczny, lepsze osiągi i komfort eksploatacji. Clio samo dba o doładowywanie swoich akumulatorów podczas jazdy bezwładnościowej i hamowania, a kierowca koncentruje się tylko na bezpiecznym prowadzeniu samochodu. Nowy Clio napędzany jest za pośrednictwem seryjnej, automatycznej skrzyni biegów Multi-mode, a system trybów jazdy Multi-Sense umożliwia spersonalizowane wrażenia z jazdy. Ceny Clio Hybrid rozpoczynają się
od 88 400 zł.

Captur E-Tech Plug-in hybrid

Hybrydowy Captur zapewnia z kolei dużą wszechstronność eksploatacji. Podobnie jak Clio, może on z powodzeniem pełnić rolę samochodu miejskiego, służącego do codziennych dojazdów do pracy, albo na uczelnie. Ma jednak tę przewagę, że dzięki technologii Plug-in można go doładowywać z tradycyjnego gniazdka, albo za pomocą publicznych ładowarek. Dzięki temu, z w pełni naładowanymi akumulatorami, Captur może przejechać nawet do 50 kilometrów, zasilany tylko prądem. Jeśli natomiast zajdzie potrzeba dłuższego wyjazdu, np. na trasie liczącej kilkaset kilometrów – silnik spalinowy zapewni ciągłość podróży, a jednostka elektryczna dodatkową moc lub zmniejszone zużycia paliwa. Cennik hybrydowego Renault Captur otwiera kwota 129 400 zł. 

Megane E-TECH Plug-in Hybrid 

Megane korzysta z tych samych rozwiązań co Captur. Zespół napędowy o łącznej mocy 160 KM zapewnia sporą dynamikę na trasie, a jednostka elektryczna mobilność w mieście, bez hałasu i emisji spalin. W porównaniu do Captura, Megane oferuje jeszcze większą przestrzeń i wyższy komfort jazdy.  Zespół napędowy E-TECH Plug-in Hybrid jest aktualnie dostępny wyłącznie w nowym Megane Grandtour, a w późniejszym terminie pojawi się również w wersji hatchback. Ceny tego modelu stratują od 131 900 zł.

Cała flota hybrydowych modeli Renault dostępna jest w trójmiejskich salonach Renault Zdunek.