Pomimo gospodarczego spowolnienia Grupa Makurat prężnie rozwija swój motoryzacyjny biznes. Gdański autoryzowany serwis samochodowy niedawno doposażył swoje hale warsztatowe, a na terenie blacharni w Pępowie koło Gdańska powstało jedyne w północnej Polsce, certyfikowane Centrum Napraw Powypadkowych Volkswagen Group Polska. Wkrótce do oddziału gdańskiego dołączy też nowa stacja kontroli pojazdów.

Firma Makurat to przede wszystkim doskonale znana, nie tylko osobom związanym z branżą motoryzacyjną, duża i nowocześnie wyposażona placówka w Pępowie, gdzie prowadzone są najwyższej jakości naprawy blacharsko-lakiernicze oraz usługi serwisowe. Jednak ostatnie lata to czas intensywnego rozwoju. Otwarto nowy oddział Makurat Auto Miras w Gdańsku oraz wyodrębniono zupełnie osobną działalność w Pępowie - Makurat Auto. To jednak nie koniec zmian. W zeszłym roku zapadła decyzja o przystąpieniu do programu Centrum Napraw Powypadkowych Volkswagen Group Polska, jedynego takiego centrum w północnej Polsce. Dzisiaj Makurat Auto Miras posiada już certyfikat i uprawnienia do autoryzowanych napraw samochodów marek Volkswagen, Seat i Škoda.

- Zwykliśmy mówić „Twój Volkswagen pozostanie Volkswagenem”. Po naprawie, wykonanej w naszym centrum, pojazd nie straci na wartości ze względu na najwyższą jakość i przestrzeganie wysokich standardów, a także używanie oryginalnych części zamiennych – wyjaśnia Mirosław Makurat, właściciel firmy. - Jesteśmy w okresie transformacji. Z zakładu Auto Miras, przekształcamy się w certyfikowany, dostosowany do wygórowanych wymogów obiekt.  Przechodzimy przez kolejne etapy autoryzacji, ale już dziś można korzystać z naszych usług. Status Centrum Napraw Powypadkowych dla naszego oddziału w Pępowie uzyskaliśmy już w 2019 roku – podkreśla. 

AUTORYZOWANY SERWIS W SERCU
GDAŃSKA

Gdański oddział działa od lipca ubiegłego roku i przeszedł przez żmudny proces autoryzacji dla marek Volkswagen, Seat oraz Škoda. Warto zaznaczyć, że serwis działa identycznie jak ten u autoryzowanego dealera. Obsługa klienta, przyjęcie do serwisu, a następnie naprawa gwarancyjna lub pogwarancyjna czy zakup oryginalnych części zamiennych, odbywają się zgodnie z standardami VGP. Obiekt przy ulicy Zawodników 2, w centrum Gdańska, to idealna lokalizacja na pozostawienie samochodu w serwisie i załatwienie spraw bieżących na mieście.

- Pomimo pandemii, postanowiliśmy nie zwalniać tempa i zatrudniliśmy doświadczony, profesjonalny zespół, który przeszedł już ścieżkę szkolenia w Volkswagen Group Polska - podkreśla Mirosław Makurat.

NIE TYLKO NAPRAWY

W świeżo zmodernizowanym budynku Makurat Auto Miras mieści się także salon sprzedaży samochodów Makurat Auto.  W jego ofercie znajdują się  auta z polskiej sieci dealerskiej, jak również importowane samochody z pewną i udokumentowaną historią. To już drugi w województwie pomorskim oddział sprzedaży pojazdów. Z szerokiej gamy aut można skorzystać także w Pępowie, przy ul. Gdańskiej 62.

USŁUGI DLA NAJWIĘKSZYCH FLOT

Poza osobami z branży, niewielu klientów ma świadomość jak zaawansowanym technologicznie miejscem jest Centrum Napraw Powypadkowych VGP w Pępowie. Jego siłą jest najwyższej jakości technika i jakość napraw oraz wieloletnie doświadczenie jednej z największych blacharni na Pomorzu, będącej w stanie realizować nawet 500 zleceń miesięczne. 

- Doświadczenie, wysoka jakość, technologia i zaplecze w postaci aż 150 aut zastępczych sprawia, że  jesteśmy idealnym usługodawcą dla właścicieli dużych flot i pod tym względem, zdecydowanie wyróżniamy się na tle konkurencyjnych firm - tłumaczy Mirosław Makurat.

Jako Centrum Napraw Powypadkowych VGP, Grupa Makurat zapewnia swoim klientom także całodobową usługę holowania, oryginalne części zamiennie oraz naprawy stuprocentowo zgodne z procedurami producenta, łącznie z naprawą aluminiowych elementów nadwozi. Na terenie zakładu Auto Miras w Pępowie znajduje się 16 specjalistycznych stanowisk blacharskich oraz 3 komory lakiernicze. Dodatkowo na miejscu dostępna jest pełna gama urządzeń takich firm jak: Rupes, Tecopoint JRT, Blowtherm, UsiItalia czy Lutro.

EDUKACJA PRZYSZŁYCH MISTRZÓW

W tym roku Grupa Makurat, we współpracy ze swoim wieloletnim partnerem biznesowym Glasurit,  marce premium grupy BASF, uruchomiła specjalny projekt szkoleniowy „Akademia Makurat Auto Miras & Glasurit”. W ramach akademii stworzono klasę, która ma objąć patronatem 30 uczniów Zespołu Szkół Technicznych w Kartuzach. Powstał już film zachęcający do nauki powyższych zawodów, są też pierwsi zadeklarowani uczniowie, którzy chcą  przystąpić  do nauki od września 2020 roku. Pomimo pandemii firma stara się dotrzeć do młodzieży przez działania na Facebooku, a także uruchamiając podanie na praktyki w formie elektronicznej. 

- Od kilku lat jesteśmy bardzo zaangażowani w praktyczną naukę zawodu. Obecnie szkolimy 39 uczniów w zawodach mechanik samochodowy, blacharz samochodowy oraz lakiernik samochodowy. Nasze działania są doceniane za co otrzymaliśmy już liczne, prestiżowe nagrody, m. in. Gryfa Gospodarczego w kategorii „Lider Kształcenia Zawodowego” w 2018 oraz 2019 r. w konkursie odbywającym się pod patronatem Marszałka Województwa Pomorskiego - wyjaśnia Tadeusz Jakubiak, koordynator ds. edukacji. 

GWARANCJA BEZPIECZNEJ OBSŁUGI

We wszystkich dziedzinach, w jakich działa Makurat Auto Miras, okres obostrzeń związanych z COVID-19 był czasem normalnej pracy z zachowaniem najwyższych środków ostrożności. 

- Przez cały ten czas pracowaliśmy i sprzedawaliśmy również samochody przez internet. Oferowaliśmy auta w portalu Otomoto, kontaktowaliśmy się z klientami za pośrednictwem Facebooka oraz przygotowując wideoprezentacje aut na kanale YouTube. Świadczyliśmy również usługi w systemie door-to-door, udostępniając zdezynfekowane auta do jazd testowych - wyjaśnia Jarosław Komuda, dyrektor działu sprzedaży pojazdów. 

W przypadku Centrum Napraw Powypadkowych wystarczyło wprowadzić harmonogram dostarczania samochodów na indywidualnie ustaloną godzinę. W ten sposób poczekalnia była zawsze pusta, a wiele aut dostarczano z pominięciem bezpośredniego kontaktu, prosto pod drzwi klienta. Obecnie Grupa Makurat działa na pełnych obrotach, lecz z zachowaniem wszelkich niezbędnych środków ostrożności. 

- W ofercie pozostała usługa door-to-door, ponieważ ułatwia życie klientom. Okazało się, że wielu z nich od dawna pragnęło takich właśnie udogodnień, dlatego teraz w każdej chwili mogą z nich skorzystać. Dzięki temu możliwe jest świadczenie wszelkiego rodzaju pomocy, wykonywanie przeglądów i napraw z pominięciem bezpośredniego kontaktu z obsługą - podsumowuje Jarosław Komuda.