Animacja „Alice in Wonderland” Tima Burtona była inspiracją dla tegorocznej kolekcji wiosna lato Emanuel Berg. Ta polska marka segmentu premium mająca swoją siedzibę w Gdyni pokazała ją podczas sławnych targów Pitti Uomo we Florencji.
Jak podaje producent kolekcja została przyjęta bardzo entuzjastycznie. Stoisko Emanuel Berg było odwiedzane przez osoby z różnych stron świata między innym ze Stanów Zjednoczonych, Japonii, Indii, RPA i wielu innych. Można było na nim obejrzeć praktycznie całą kolekcję, której temat był tylko pretekstem do wykreowania surrealistycznego świata w którym wszystko staje się magiczne. Grafiki wykorzystują bogatą, wyrafinowaną paletę letnią, która nawiązuje do najnowszych modowych trendów. Ekskluzywne druki na koszulach oferują nowoczesną interpretację natury w męskim świecie. Gdyńska marka w letniej kolekcji skoncentrowała się głównie na lekkich bawełnianych przędzach od najlepszych włoskich producentów. Stylowe tkaniny charakteryzują się lekkością i jakością wykończenia. Dzięki wykorzystaniu naturalnych surowców o oryginalnych i unikalnych cech tkaniny lnianie zaprezentowane zostały w dużej liczbie letnich, soczystych kolorów. Jednym z najmocniejszych trendów i absolutnym „must have” w kolekcji są koszule odszyte z dzianiny, która z względu na swoje właściwości i komfort noszenia cieszy się ogromnym zainteresowaniem.
Odbywające się we Florencji Pitti Uomo to najważniejsze targi mody męskiej, które wyznaczają światowe trendy. W ub. roku odwiedziło je blisko 36 tys. osób, a Emanuel Berg to jedyna firma z polskimi korzeniami, która ma na nich swoje stoisko. W tym roku odbyły się już po raz 96.