Jak budować spójny wizerunek restauracji w Internecie?
Prowadzenie spójnego wizerunku restauracji w Internecie jest nieodłącznym elementem dobrze rozwijającej się firmy, ponieważ to on jest pierwszym punktem styczności gościa z marką. Jak powinno się budować obraz restauracji?
Należy rozróżnić gości na miejscowych oraz turystów. Ci pierwsi poszukują restauracji na Facebooku oraz Google, ale szczególną rolę odgrywa u nich marketing szeptany. Większość osób przychodzi pierwszy raz do restauracji z polecenia. Głównym celem marketingu jest podtrzymanie dobrego wizerunku restauracji, a przede wszystkim ciągłe przypominanie gościom o swoim istnieniu. Dzięki odpowiednim publikacjom oraz przygotowaniu targetowanych kampanii reklamowych wraz ze wzrostem zasięgu organicznego (co realizujemy poprzez ściśle przemyślaną strategię prowadzenia social media) minimalizujemy koszt reklam. Najpierw należy opublikować krótkie filmiki dotyczące przekazu reklamowego. Następnym krokiem jest stworzenie remarketingowej grupy odbiorców, zawierającej osoby, które obejrzały np. ponad 50% przygotowanego filmu, a także lookalike – użytkowników, którzy nie obejrzeli naszego filmu, lecz ich polubienia na Facebooku pokrywają się w około 98% z osobą zainteresowaną kilkunastosekundowym materiałem. Co poprzez to osiągamy? Przede wszystkim ponowne zmniejszenie kosztu reklam, a także pewność, że materiał trafi do osób faktycznie zainteresowanych treścią, jaką wspólnie pragniemy przekazać. Taka technika nosi nazwę carpet bombing (naloty dywanowe) i pomaga najpierw budować świadomość marki, a później konwertować osoby zainteresowane do tego, aby dokonały pożądanej aktywności.
By zapewnić maksymalny odbiór przekazywanej treści należy zadbać również o to, by trafiła ona do turystów, którzy niekoniecznie komunikują się naszym językiem. Facebook ułatwił nam to poprzez dodanie możliwości publikowania postów w dwóch językach. Tłumaczenie tekstu zapewnia nam, że post od razu wyświetli się obcokrajowcowi w języku, który będzie dla niego zrozumiały, a my mamy większą szansę na pozyskanie nowego
klienta.
Turyści zza granicy najchętniej korzystają z portalu Tripadvisor. Jako agencja marketingowa dbamy o aktualne, estetyczne zdjęcia, dobry, a przy okazji zapadający w pamięć opis. Warto jest rozważyć subskrypcję w pakiecie premium, dzięki której wizerunek na portalu jest jeszcze bardziej atrakcyjny. Umożliwia on między innymi stworzenie prezentacji ze zdjęć, wyróżnienia 3 głównych powodów, dla których powinno się odwiedzić restaurację, a także dostęp do szczegółowej analizy przedstawiającej lokal na tle konkurencji.
Marketing to przede wszystkim uwydatnianie zalet naszych klientów, a następnie pokazywanie ich na większą skalę odpowiednio dobranej grupie odbiorców.
FOODIE FOTO
www.foodiefoto.pl
kontakt@foodiefoto.pl | +48 508 175 950