Rowery na dachu, kilka toreb w bagażniku łącznie z piankami do pływania. Z tyłu mała przyczepka ze skuterem wodnym. A w środku wygodnie siedzące cztery osoby. Oto idealny zestaw do nowego BMW X5. Można startować na koniec świata.
Nowym BMW X5 można też jechać znacznie bliżej, bo np. na jedną z trójmiejskich plaż, w kaszubskie lasy, bądź na jeden z kampingów półwyspu helskiego. Najnowszy flagowy SAV (Sports Activity Vehicle) bawarskiego koncernu nadaje się na każdą trasę. Zarówno autostradę, leśny trakt, czy nierówny, polny dojazd do spotu kajtowego.
Rośnie od 20 lat
Najnowsze dziecko Bawarczyków to nie tylko nowa generacja tego prekursora klasy SAV, ale kompletnie nowy samochód. Tutaj ważna informacja – BMW X5 to nie byle jaki zawodnik, bo w ciągu 20 lat jego istnienia sprzedano ponad 2,2 mln egzemplarzy! I choć bawarski jest z pochodzenia to faktycznie urodzony został zakładach BMW w Spartanburgu w USA.
Nowe BMW X5 jest dłuższe o 36 mm w stosunku do poprzednika osiągając 4922 mm długości. Jest też szersze o 66 mm (2004 mm) i wyższy o 19 mm (1745 mm). Większy jest też rozstaw osi, który po dodaniu 42 mm wynosi 2975 mm.
Systematycznie powiększanie modeli to stała tendencja. Najnowsza osobowa „trójka” w ciągu kolejnych generacji tak się rozrosła, że od pierwszej dzieli ją dzisiaj 354 mm długości. Co więcej - jest już większa od dwóch pierwszych generacji „piątki”, a szerokością przeskoczyła nawet pierwszą „siódemkę”. Jeżeli chodzi o BMW X5 to nowy model jest już o 255 mm dłuższy od modelu z 1999 roku.
Zwiększone rozmiary to ogromne atuty. Dzięki nim X5 stworzone jako pojazd, który łączy pewne cechy auta terenowego i sportowego może także zapewnić komfort i wygodę w podróżowaniu. A przede wszystkim przewożeniu wszelkich przedmiotów. Nie tylko na dachu – jak wspomniane rowery, deski lub narty, ale i także osprzętu. Tylne kanapy kładą się po naciśnięciu jednego z przycisków znajdujących się po bokach bagażnika. To wielkie ułatwienie w pakowaniu niewymiarowych rzeczy. Samochód wyposażono w hak holowniczy, który błyskawicznie wysuwa się z podwozia – również po naciśnięciu guzika. Jego chowanie jest równie szybkie i łatwe.
Ekologia i nowe technologie
Nowe BMW ma wyjątkowo dużą atrapę chłodnicy, co powoduje, że ten i tak duży model optycznie rośnie jeszcze bardziej. Na widok takiego X5 we wstecznym lusterku trudno nie czuć respektu. Testowany przez nas model został wyposażony w sportowy pakiet M i 20 calowe koła. W suficie jest dach panoramiczny. Pod maską umieszczono silnik o pojemności 2993 cm sześciennych i moc 195 kW (265 KM). To wystarczająco, by żwawo poderwać auto do szybkiej jazdy. Wg producenta średnie spalanie w cyklu mieszanym wynosi 8 l na 100 km.
W Polsce dostępne jest z trzema wariantami silników. X5 xDrive40i z 6-cylindrowym rzędowym silnikiem benzynowy o mocy 340 KM i pojemności 3 lirów. Ponadto dwie wersje wysokoprężne: X5 xDrive30d (3.0, R6, 265 KM) i X5 M50d (3.0 R6, 400 KM). Najmocniejsza, benzynowa wersja V8 o mocy 462 KM (xDrive50i) nie będzie dostępne w Europie. Wszystkie jednostki napędowe wyposażone są w układ oczyszczania spalin z filtrem cząstek stałych do silników benzynowych lub katalizatorem SCR spełniające normę emisji spalin Euro 6d-TEMP. Wewnątrz pojazdu znajdują się wszystkie stosowane dzisiaj w BMW nowe systemy związane z bezpieczeństwem i komfortem m.in. wyświetlacz head-up, nawigacja widoczna również na desce rozdzielczej, czy obsługa za pomocą gestów.
Ceny nowej BMW X5 zaczynają się do kwoty 330 tys. zł.
Dyrektor Zarządzający Dealer BMW Bawaria Motors Gdańsk