Mazda CX-60  

Hybrydowy SUV o wyjątkowej stylistyce

Mam swoją teorię, że we współczesnej kobiecej torebce muszą się znaleźć kluczyki do SUV’a. Dlaczego właśnie takiego samochodu? Bo to kobiecy ideał! SUV’y, czyli samochody o uterenowionym charakterze są wygodne, przestronne, pakowne i bezpieczne. Do tego dochodzi podwyższona pozycja za kierownicą, gwarantująca dobrą widoczność i swoboda poruszania się po wyboistych drogach lub… krawężnikach. 

SUV’y mają jednak pewną wadę. W większości przypadków wyglądają tak samo. I tutaj z pomocą przychodzi Mazda, uznana japońska marka, która od wielu lat serwuje klientom samochody nie tylko oryginalne stylistycznie, ale także w ogólnej ocenie, po prostu ładne, o odmiennym designie niż konkurenci! 

Topowy model Mazdy

Nowa CX-60 to sztandarowy i największy w gamie producenta samochód. To także najważniejsza Mazda debiutująca w tej dekadzie na polskim rynku i zbliżająca markę do segmentu premium. Nie dziwi więc staranność przygotowania tego projektu przez japońskich inżynierów.

Nadwozie, szczególnie w pokazanym na naszych zdjęciach kolorze Soul Red Crystal wymagającym dopłaty 5 900 zł, jest charakterystyczne dla tego producenta, wprowadza jednak powiew świeżości. Uwagę zwraca tu duży grill, boczne „skrzela” oraz subtelny spojler nad tylną klapą. Warto spojrzeć też na atrapę poczwórnego wydechu z tyłu. Nie jest on prawdziwy, ale wygląda efektownie i słusznie sugeruje ponadprzeciętną moc!

327 koni mechanicznych, 100 km/h w niespełna 6 sekund! 

Testowana przeze mnie wersja PHEV jest najmocniejszym seryjnie produkowanym modelem Mazdy w historii – łączy ona czterocylindrowy silnik benzynowy Skyactiv-G o pojemności 2,5 litra z bezpośrednim wtryskiem paliwa z mocnym silnikiem elektrycznym o mocy 129 kW i akumulatorem o pojemności 17,8 kWh. Takie zestawienie generuje systemową moc aż 327 KM i maksymalny moment obrotowy 500 Nm. 

Mazda CX-60 w wydaniu PHEV, co oznacza hybrydę typu Plug-In, jest zdolna przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 5,8 sekundy, a jej ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 200 km/h. I teraz najważniejsze – ten SUV może stać się samochodem w pełni elektrycznym i bezszelestnie oraz bez emisji spalin pokonać do 63 km przy prędkościach do 100 km/h. A ponieważ jest to wersja typu Plug-In, można ją doładować z gniazdka, zapewniając sobie stale bezemisyjną jazdę na krótkich dystansach. 

Atutem jest także napęd przekazywany na wszystkie 4 koła. Odbywa się to poprzez nową ośmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów. Całość zapewnia niezapomniane wrażenia podczas jazdy, a wszystko to w komfortowych i bezpiecznych warunkach. 

Przestrzeń!

Nie będzie szokiem, jeśli napiszę, że CX-60 ma przestronną kabinę. W końcu to nie mały samochód, więc nikogo nie powinno to dziwić. Nowa Mazda może zabrać na pokład 5 pasażerów i trzeba przyznać, że jeśli ograniczy się tę liczbę do 4, to nawet najdalsza podróż będzie dla każdego przyjemnością. 

Przestrzeń bagażowa ma 570 litrów pojemności, a przy złożonych oparciach tylnego rzędu wzrasta do ponad 1700 litrów!

550 zamówień klienckich na Mazdę CX-60 w ciemno

Nowy SUV Mazdy zyskał sporo uznania w oczach polskich klientów, bowiem jeszcze zanim trafił do salonów, zdobył ponad pół tysiąca zamówień. Klienci zdecydowali się na jego zakup, nie widząc go w rzeczywistości i bazując jedynie na informacjach medialnych, zdjęciach oraz zaufaniu do marki. I ten ostatni argument jest koronny. Mazda zasłynęła dzięki wielu cechom, ale obecnie największe znaczenie mają: stylistyka, rozwiązania technologiczne oraz niezawodność. 

Wprowadzając na rynek CX-60 PHEV, producent robi ważny krok w kierunku realizacji swoich ambicji, aby do 2030 r. stać się w Europie najchętniej wybieraną pozaeuropejską marką premium. Do 2050 r. firma planuje osiągnąć całkowitą neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla, a w najbliższych latach Mazda będzie kontynuować rozwój elektryfikacji napędów w szerokiej gamie nowych modeli.

Nie zamyka się jednak na aktualne potrzeby. Klienci, którzy są zwolennikami tradycyjnych, spalinowych jednostek, będą mogli wybierać  wersje napędzane tradycyjnymi nowymi, sześciocylindrowymi rzędowymi silnikami diesla i benzynowym. 

Ceny Mazdy CX-60 w wersji 2.5 e-SKYACTIV PHEV zaczynają się od 248 900 zł. Prezentowany w naszym teście egzemplarz w wersji HOMURA z dodatkowym wyposażeniem kosztuje 310 400 zł.