Alkohole premium
Personalizacja i innowacje
Alkohole premium
Personalizacja i innowacje
Bob Dylan
Świat alkoholi skrywa mnóstwo ciekawostek. Od możliwości personalizacji, przez designerskie butelki, na marka alkoholowych celebrytów kończąc. Wysokoprocentowe trunki przyciągają prawdziwych pasjonatów, inwestorów i gwiazdy, które przyczyniają się do budowania rozpoznawalności danej marki. Przygotowaliśmy dla was przegląd ciekawostek i innowacji prosto ze świata alkoholi premium.
Alkohol premium to nie tylko napój, ale także sposób na wyrażenie swojego stylu życia, gustu i osobowości. Nie ma nic lepszego niż delektowanie się kieliszkiem wyśmienitego koniaku, który ma bogatą historię i tradycję, albo wina, które zachwyca nie tylko smakiem, ale także pięknym opakowaniem.
Trendy na rynku alkoholi premium
Zauważalną tendencją na rynku alkoholi premium jest rosnąca świadomość ekologiczna i społeczna konsumentów. Przykładem marki, która wyróżnia się w tym obszarze, jest Portofino Dry Gin – włoski gin z regionu Portofino. Marka współpracuje z fundacją One Ocean chroniąc tym samym środowisko, z naciskiem na regionz którego się wywodzi, czyli Portofino.
Widocznym trendem jest także dążenie do innowacji i personalizacji. Konsumenci szukają nie tylko wysokiej jakości alkoholu, ale także unikalności i indywidualności. Dlatego firmy alkoholowe wprowadzają na rynek nowe produkty, które oferują: nietypowe i zaskakujące połączenia smaków, aromatów i kolorów, eksperymentalne i kreatywne metody produkcji, leżakowania i butelkowania, możliwość dostosowania alkoholu do własnych preferencji okazji, personalizację etykiet, opakowań i akcesoriów.
Pojęcie innowacyjności idealnie pokazuje wódka Loures. Jej ekstrawertyczna butelka obita kolcami, wraz z zamontowanym podświetleniem, przyciąga konsumentów, którzy utożsamiają się ze stylem prezentowanym przez ten trunek. Taki produkt dobrze sprawdza się w klubach oraz na innego rodzaju imprezach.
Modnym sloganem stała się premiumizacja. Konsumenci chcą bardziej jakościowych i prestiżowych alkoholi, aby odkrywać nowe smaki, połączone z wysoką jakością wykonania. Z tego powodu marki alkoholowe coraz częściej stawiają na podnoszenie standardów jakości i prestiżu swoich produktów, tworzenie opowieści i emocji wokół swoich produktów, organizowanie wydarzeń, które angażują konsumentów i budują relacje z marką, a także wykorzystywanie technologii i mediów społecznościowych, aby zwiększyć zasięg i interakcję z klientami. W grę wchodzi również wzrost popularności marek premium promowanych przez celebrytów. Ich działania marketingowe związane są przede wszystkim ze stylem życia. Na tym szczeblu wyróżniają się wina Lamborghini. Pochodzą one od tego samego producenta, co znane na całym świecie luksusowe samochody. Marka ta ma zbudowaną renomę, rzeszę fanów oraz całą rozbudowaną historię. Tak, jak w przypadku pojazdów, producent dba o najwyższą jakość swoich dzieł, jak i o ciekawe wizualnie opakowania.
Alkoholowe marki celebrytów
Celebryci nie tylko promują luksusowe alkohole. Sami również zakładają marki alkoholowe sygnowane ich nazwiskiem. Tak powstała marka wódki Bedlam, której twarzą i dyrektorem jest piosenkarz Jason Derulo. King St Vodka należy do aktorki Kate Hudson, a wódka aktora Chaninnga Tatuma nosi nazwę Born and Bred Potato Vodka. Gwiazdy tworzą także inne trunki, takie jak: Ten to One White Rum piosenkarki Ciary i 818 Tequila Reposado modelki Kendall Jenner. Szkocką whisky Haig Club Clubman produkuje David Beckham. Aktor Georgea Clooney stworzył Casamigos Tequila. Ten brand powstał z myślą o sobie i swoich przyjaciołach, ale gdy okazało się, że jego tequila jest naprawdę wysokiej jakości, Clooney postanowił pokazać ją światu. Marka odniosła olbrzymi sukces na rynku, a w 2017 r. koncern Diageo nabył ją od aktora za miliard dolarów. Podobnym rezultatem skończyła się również historia Aviation American Gin. Marka, którą w 2018 r. nabył aktor Ryan Reynolds, do dziś uznawana jest za jeden z najlepszych celebryckich alkoholi na rynku. W 2020 r. Reynolds wzorem Clooneya odsprzedał swoje udziały w firmie koncernowi Diageo za 610 mln dolarów. Inne wysokiej jakości trunki firmowane twarzami celebrytów to: Teremana Tequila Dwayne'a “The Rock” Johnsona, Longbranch Whiskey Matthew McConaughey'a, czy Heaven’s Door Whiskey Boba Dylana.
Eleganckie alkohole to świetny sposób na zbieranie wspomnianych doświadczeń, a te cieszą się popularnością, mogą być dobrą inwestycją Konsumenci są coraz bardziej wymagający i świadomi. Dlatego firmy alkoholowe muszą nieustannie się rozwijać i dostosowywać do zmieniających się trendów i potrzeb. Te które będą w stanie spełnić oczekiwania, będą miały szansę osiągnąć sukces i znów zachwycić nową kolekcjonerską edycją alkoholu premium.