Konferencyjna check lista

Radisson Blu Hotel

Krzysztof Nowosielski

Lokalizacja, pojemność, wyposażenie, zaplecze noclegowe i gastronomiczne – to najważniejsze czynniki, jakie biorą pod uwagę organizatorzy wydarzeń przy wyborze tzw. venue, czyli miejsca eventu.

Punktem wyjścia zawsze jest lokalizacja i łatwość dojazdu do obiektu, a także dostępne miejsca parkingowe. Na tym etapie następuje także wybór między destynacjami miejskimi, a peryferyjnymi oraz między hotelami, a innymi przestrzeniami eventowymi. Lokalizacja to także dodatkowe walory dla uczestników (dostęp do morza, gór, specyficznych sportów, historycznego terenu etc.) oraz możliwość zorganizowania dla nich wyjątkowych atrakcji, które sprawią, że dane wydarzenie będzie naprawdę niezapomniane, a na tym każdemu szanującemu się organizatorowi najbardziej zależy.

Następny aspekt to maksymalna pojemność venue i to w różnych ustawieniach. Najbardziej popularne z nich jest teatralne (czyli wolnostojące krzesła rozsiane wg pewnego schematu na sali), bankietowe (okrągłe stoły zakryte obrusami), tzw. klasa (biurka z przyporządkowanymi do nich krzesłami), podkowa (stoły ułożone w kształt litery U) lub wyspa (jak sama nazwa wskazuje, punkt lub punkty ułożone w różnych miejscach sali, przy których może pracować grupa). Tu istotny jest także sam metraż sal zapewniający uczestnikom swobodę i komfort. Standardy unijne przewidują, że optymalnie na jedną osobę powinny przypadać 2 m kw, a minimum to 1,11 m kw.

Sama liczba sal dostępnych w obiekcie jest o tyle istotna, że przy mniejszej można mieć je na wyłączność, a przy większej – istnieje ryzyko, że centrum konferencyjne, a zwłaszcza jego przestrzenie wspólne, będzie współdzielone z innymi grupami. Szczęśliwie większe obiekty potrafią odpowiednio zarządzać cyrkulacją uczestników tak, by nie wchodzili sobie w drogę.

Najbardziej popularne i pożądane przez organizatorów elementy wyposażenia sal eventowych wg publikacji „Turystyka w 2021” wydanej przez Główny Urząd Statystyczny

Najbardziej popularne i pożądane przez organizatorów elementy wyposażenia sal eventowych wg publikacji „Turystyka w 2021” wydanej przez Główny Urząd Statystyczny

Warto upewnić się, jak wyposażone są sale i jakie elementy mieszczą się w cenie wynajmu. Zazwyczaj to ekran z projektorem i zintegrowany z nimi komputer, mikrofon, nagłośnienie i flipchart. Ekrany i projektory mogą być wmontowane w salę lub mobilne, umożliwiające ich dowolne umiejscowienie. Dodatkowa technika przeważnie wiąże się kosztami.

W przypadku konferencji wyjazdowej organizator potrzebuje noclegu dla uczestników. Najwygodniejsza opcja to zapewnienie go w miejscu wydarzenia, co z jednej strony daje komfort, a z drugiej – pozwala łatwiej zarządzać grupą. To na pewno coś, co przemawia za wyższością hoteli nad pozostałymi venues eventowymi.

Inny argument to zaplecze gastronomiczne – to kluczowy aspekt przy organizacji wydarzeń. Uczestnicy po wybranym miejscu i zapewnionym poczęstunku oceniają sam event oraz firmę, organizację czy instytucję, która go tworzy. Gastronomia to coś, co mocno wpływa na nastrój przybyłych na wydarzenie gości.

Podobnie działa strefa spa lub chociaż basen z saunami i jacuzzi, w którym można się zrelaksować po trudach merytorycznego dnia. Uczestnicy coraz częściej dbają o swój well-being i doceniają, gdy organizator pomyśli także o tym aspekcie eventu, nawet jeśli będzie on dodatkowo płatny.

Negocjując wybór venue, warto doprecyzować, na jakie wsparcie organizacyjne i techniczne można w nim liczyć w trakcie danego eventu. Ważne, by dedykowany koordynator był na miejscu i służył pomocą, a optymalnie, gdy wspiera go także technik.

Zamek Gniew

Gniew, Zamkowa 3
sprzedaz@zamek-gniew.pl
tel. +48 58 535 38 80
www.zamek-gniew.pl

Hotel Zamek Gniew to kompleks budynków w skład, którego wchodzą:

Hotel Rycerski**** - zbudowany został w 1930 r. W roku 2013 r budynek został zaadoptowany na czterogwiazdkowy hotel z klimatyzowanymi pokojami w tym 2 apartamenty. W tej części hotelu znajduje się Restauracja Kolumnowa.

Hotel Pałac Marysieńki*** - Obiekt został wybudowany w latach 1674–1678 z inicjatywy ówczesnego starosty gniewskiego Jana Sobieskiego. Obecnie ta część hotelu posiada 45 stylowych pokoi w tym 8 apartamentów z przepięknym widokiem na pradolinę Wisły lub na Zamek Krzyżacki.

Zamek Pokrzyżacki - Budowę Zamku rozpoczęto w 1283 r. Zamek gościł ważne osobistości, m.in. przebywał tu król Zygmunt III Waza. Odbudowa zabytku rozpoczęła się w latach 1968-1974, w trakcie której przywrócono częściowo wygląd zamku z czasów średniowiecza. Drugi etap odbudowy rozpoczęto w 1991 r.

Obecnie w Zamku znajdują się:

- Luksusowe Komnaty Zamkowe, w tym apartament Króla Jana III o pow. 100 m kw. z przepięknymi widokami na miasto i pradolinę Wisły.

- SPA Królowej Marysieńki – mieszczące się podziemiach zamku.

- Strefa Wellness - basen wewnętrzny, jacuzzi oraz strefę saun.

- Siłownia i sala fitness,

- Kręgielnia Zamkowa.

Zaplecze konferencyjne:

Zamkowe Centrum Konferencyjne to 8 wyposażonych sal konferencyjnych o łącznej powierzchni 1000 m². Największa z nich oferuje 450 m² i może pomieścić 400 osób. Sale umożliwiają prowadzenie warsztatów lub szkoleń w grupach od 40 do 200 osób.

Biznesowa sala „Królewska” dla 10 osób.

Technika:

projektory, mikrofony, nagłośnienie, oświetlenie

Zaplecze noclegowe:

Hotel posiada w trzech budynkach historycznych ogółem 114 pokoi na 250 osób.

Zaplecze cateringowe:

Restauracja „Kolumnowa”, dziedziniec pod bankiety, inne sale konferencyjne również wykorzystywane pod bankiety.

Oodległość od lotniska:

79 km. Dojazd autostradą A1

Sheraton Sopot Hotel
Sopot, ul. Powstańców Warszawy 10

konferencje.sopot@sheraton.com
tel. 58 767 16 70
www.sheratonsopot.pl

Hotel Sheraton Sopot to kultowa destynacja nad Morzem Bałtyckim. Położony kilka kroków od piaszczystej plaży i najdłuższego drewnianego molo w Europie oferuje jedno z największych Centrów Konferencyjnych w regionie.

14 sal konferencyjnych i 2 duże foyer to niemal 3000 m² przestrzeni konferencyjnej, w tym sala balowa Baltic Panorama z widokiem na morze, dwupoziomowa sala Marco Polo czy też wysoka na 6,5 m sala Christopher Columbus. Centrum Konferencyjne Sheraton Sopot sprawdzi się zarówno na kameralne spotkanie biznesowe dla kilku osób, jak i gale i konferencje do 1100 delegatów. Oddzielne wejście, dedykowana szatnia, winda cargo, mogąca pomieścić samochód oraz bardzo szybki Internet sprawiają, że hotel gotowy jest na najbardziej wymagające wydarzenia. O każdy szczegół dba kompetentny zespół, w tym dedykowany event manager czy specjalista do spraw wesel, wszyscy mający duże doświadczenie w organizacji zarówno kameralnych imprez jak wielkich kongresów.

Zaplecze konferencyjne:

14 sal (w tym 2 balowe) i 2 foyer – mogące pomieścić łącznie 1100 delegatów

Technika:

projektory, mikrofony, nagłośnienie, oświetlenie

Zaplecze noclegowe:

189 pokoi w tym 11 apartamentów

Zaplecze cateringowe:

restauracje, bar, dedykowana przestrzeń na bufety w Centrum Konferencyjnym, serwis lustrzany

Odległość od lotniska:

17 km od Lotniska im. Lecha Wałęsy w Gdańsku