O tym, jak skomplikowana i wielowątkowa jest dzisiejsza energetyka mogli przekonać się uczestnicy debaty „Biznesu Pomorza” poświęconej Zielonemu Ładowi i elektromobilności. Aktualnie to cała gama konkurujących ze sobą rozwiązań, z których każde ma swoje mocne oraz gorsze strony. I każde wymaga uwagi, a przede wszystkim odpowiednich regulacji.
Zorganizowana przez magazyn „Biznes Pomorza” 27 lutego debata „Zielony Ład i elektromobilność. I co dalej?” odniosła się między innymi do przedstawionego w lutym przez Komisję Europejską harmonogramu prac nad dyrektywami Omnibus mającymi na celu uproszczenie obowiązków formalnych związanych z Zielonym Ładem i raportowaniem ESG. Oszczędności administracyjne z tym związane szacowane są na 6 miliardów Euro rocznie. Działanie to ma bezpośredni związek z wynikiem wyborów w Stanach Zjednoczonych i zmianą polityczną, która tam następuje. Jednocześnie na rynku coraz lepiej sobie radzą, jeśli chodzi o samochody elektryczne, producenci chińscy, podkopując pozycje motoryzacji niemieckiej, francuskiej, ale też amerykańskiej. Wszystko to prowadzi do pytania o dalszy kierunek elekromobilności, które to zadał moderator Bogusław Wieczorek, radca prawny, pełnomocnik zarządu Olivia Centre i komentator gospodarczy.

Paweł Olechnowicz


Michał Baranowski

Arkadiusz Marat


Dariusz Jachowicz

Tadeusz Zdunek







