Ponad 20 mld zł przychodów i zysk operacyjny w wysokości 2,4 mld zł osiągnęła w 2024 roku gdańska grupa LPP S.A., największy polski producent odzieży skupiający w swoim portfolio 5 marek (Reserved, Cropp, House, Mohito, Sinsay). Wg zapowiedzi spółki do 2027 roku przychody mają zostać podwojone, głównie dzięki ekspansji marki Sinsay.
W podsumowaniu 2024 r. LPP po raz kolejny dowiodło, że ambitne plany rozwojowe mogą iść w parze z wypracowaniem dobrych wyników finansowych. Zgodnie z założeniem spółka otworzyła ponad 660 nowych sklepów, a powierzchnia sprzedażowa sieci zwiększyła się o 23 proc. (rok do roku), z czego największy wzrost liczby salonów zanotowała marka Sinsay. Przychody przekroczyły 20 mld zł, przy rekordowej dynamice sprzedaży e-commerce na poziomie 31 proc. (r/r) w walutach stałych i 26 proc. w ujęciu raportowanym. Zysk operacyjny całej grupy przekroczył 2,4 mld zł, przy jednoczesnym wzroście nakładów inwestycyjnych do ponad 1,8 mld zł. Największy nacisk położono na rozwój sieci sprzedaży oraz wzmacnianie zaplecza logistyczno-technologicznego, tym samym przygotowującs spółkę na nowy rozdział w strategii biznesowej.
6000 salonów Sinsay
LPP planuje dalszy, jeszcze bardziej dynamiczny rozwój. W nowej strategii stawia na rozwój Sinsay, który w 2027 roku będzie odpowiadał za 75 proc. przychodów. Unikalny koncept Sinsay daje możliwość szybkiego przeskalowania biznesu i podwojenia przychodów do 40 mld zł.
– Stworzyliśmy unikalny na rynku koncept biznesowy, przetestowany w najróżniejszych warunkach i gotowy do szybkiej ekspansji. Nie ma drugiej takiej marki jak Sinsay, doskonale wpisującej się w potrzeby klientów z mniejszych miast, którzy chcą nieograniczonego dostępu do estetycznych i funkcjonalnych produktów na wyciągnięcie ręki. Tworzymy nieporównywalną z żadną inną kategorię rynkową Design&Value, co pozwoli nam dotrzeć nawet do 300 mln klientów na 27 rynkach – komentuje Marek Piechocki, prezes zarządu LPP.
Gotowy do szybkiego skalowania koncept Sinsay jest kombinacją dwóch modeli biznesowych: marek odzieżowych i value retailer. Jego unikalność opiera się na połączeniu czterech filarów nowoczesnego handlu: dostępności dobrze zaprojektowanych sklepów, silnego wsparcia oferty online, funkcjonalnego i estetycznego asortymentu oraz korzystnej dla klientów polityki cenowej. W ciągu ostatnich kilku lat LPP testowało i rozwijało ten model w praktyce, w efekcie Sinsay stał się fenomenem w Europie Środkowo-Wschodniej.
Zgodnie z ogłoszoną strategią biznesową, w ciągu najbliższych 3 lat LPP planuje czterokrotnie zwiększyć stacjonarną sieć sprzedaży Sinsay. W 2027 r. liczba sklepów tej marki sięgnie ok. 6000 na 27 rynkach, a cała sieć grupy wzrośnie do ok. 7500 salonów.


