Ekologiczna współpraca gdańskiego lotniska z dealerami Mercedesa
Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy zawarł umowę z Mercedes-Benz BMG Goworowski i Mercedes-Benz Witman na dostawę w sumie ośmiu bezpiecznych i luksusowych samochodów elektrycznych. Trafiły do działu operacyjnego lotniska, wożą także pasażerów VIP. Współpraca jest wynikiem wspólnego zaangażowania w innowacyjność, zrównoważony rozwój oraz niezrównaną jakość obsługi klienta.
- Wprowadzamy do naszej floty samochody zeroemisyjne marki Mercedes-Benz i już dziś wyruszamy we wspólną drogę do dekarbonizacji. W trosce o środowisko i klimat chcemy systematycznie redukować swój ślad węglowy, a pojazdy z napędem elektrycznym wraz
z niezbędną infrastrukturą do ich ładowania to jest nasz pierwszy ruch w tym wyścigu
do lepszej przyszłości. Cieszymy się z owocnej i profesjonalnej współpracy z liderami na rynku sprzedaży ekologicznych i luksusowych aut, BMG Goworowski i Witman – powiedział Tomasz Kloskowski Prezes Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy.
BMG Goworowski i Witman dostarczyli na lotnisko w pełni elektryczne samochody do obsługi pasażerów VIP: dwa 7-osobowe EQV oraz EQS i EQB. Do zadań operacyjnych przekazane zostały trzy Mercedesy EQA i jeden EQB. Mają od 190 do ponad 200 KM, zasięgi nawet do 445 kilometrów.
- Nasze pojazdy elektryczne stanowią szczyt technologiczny, oferując nie tylko cichą i wygodną jazdę, ale także minimalizując wpływ na środowisko dzięki zeroemisyjnej eksploatacji. Jest to szczególnie ważne dla lotniska, które dąży do redukcji swojego śladu węglowego i promowania zrównoważonego transportu. Pasażerowie VIP oczekują nie tylko najwyższej klasy usług, ale również coraz częściej poszukują rozwiązań zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju. Dostarczając im najnowocześniejsze pojazdy elektryczne, Mercedes-Benz spełnia te oczekiwania, łącząc luksus z odpowiedzialnością za środowisko – powiedział Bogdan Goworowski Prezes Zarządu BMG Goworowski.
Z BMG Goworowski port lotniczy współpracuje już od prawie sześciu lat. Mercedesy dostarczane przez tę firmę przewiozły w tym czasie około 25 tysięcy pasażerów gdańskiego lotniska, którzy skorzystali z usługi VIP. W jej ramach Port Lotniczy oferuje swoim klientom pobyt w komfortowym salonie VIP przed podróżą, ale także po wylądowaniu w Gdańsku. Pasażerowie korzystają z przyspieszonej i indywidualnej odprawy biletowo-bagażowej
i kontroli bezpieczeństwa. W wygodnych warunkach oczekują na lot, mogą bez ograniczeń dokonywać zakupów w lotniskowych sklepach, a następnie są zawożeni do samolotu.
- Współpraca z Portem Lotniczym Gdańsk wpisuje się nie tylko w globalną strategię marki Mercedes-Benz na uzyskanie zero emisyjności do 2030 roku, ale również w naszą lokalną strategię zwiększenia udziału aut elektrycznych w trójmiejskim rynku. Szereg podejmowanych przez nas działań – programy drivingowe, umożliwiające jazdy testowe, szkolenia, kampanie, w tym również dostarczanie dla naszych partnerów aut z napędem elektrycznym, pozwala nam realizować te długoterminowe cele. Przekazanie łącznie pięciu w pełni zelektryfikowanych samochodów na potrzeby gdańskiego lotniska, daje nam szansę na zbudowanie większej świadomości wśród pasażerów oraz pozwala nam zaprezentować jak uniwersalne i komfortowe mogą to być auta – powiedział Paweł Stefaniak Dyrektor Handlowy Mercedes-Benz Witman.
W dziale operacyjnym Portu Lotniczego nowymi elektrycznymi autami poruszają się na co dzień dyżurni portu, którzy kontrolują pola manewrowe lotniska. Samochodami jeżdżą także koordynatorzy ruchu lotniczego naziemnego, potocznie nazywani służbą Follow Me. Ponadto nowe auto ma teraz lotniskowy Żbik, czyli pojazd wyposażony w specjalne urządzenia do płoszenia ptaków i zwierząt.
- Dobre i sprawne samochody to ważny element pracy działu operacyjnego lotniska. Każdego dnia nasi pracownicy pokonują do 40 kilometrów po polach manewrowych, drogach startowej i kołowania portu. Niezmiernie ważne jest, by poruszali się w pracy bezpiecznymi, wygodnymi i ekologicznymi autami – dodał Prezes Tomasz Kloskowski.
Auta do pracy operacyjnej zostały wyposażone w transpondery, które umożliwiają obserwowanie z wieży lotniska przez kontrolerów ruchu lotniczego pozycji lotniskowych pojazdów w systemie kierowania i kontroli ruchem naziemnym statków powietrznych
i pojazdów. Są w nich także specjalne radiotelefony do komunikacji operacyjnej. Wszystkie samochody zostały wyposażone w belki świetlne i zostały oznakowane fluorescencyjnymi naklejkami.