Napęd na cztery koła i duży prześwit
Luksusowy crossover audi q7 jest obecny od prawie 20 lat. Dzisiaj można kupić modele drugiej generacji, które są na rynku od 2015 roku. Zmiany polegały głównie na zmniejszeniu gabarytów pojazdu oraz jego wagi, do czego przyczyniło się wykorzystanie nowocześniejszych materiałów. W rezultacie klienci dostali maszynę o ponad 300 kg lżejszą w stosunku do swojego poprzednika. To, oczywiście, ma duże przełożenie na średnie zużycie paliwa oraz efektywność napędu quattro.
Quattro to synonim Audi z napędem na 4 koła. Auto posiadające ten mechanizm ma znakomite osiągi na nierównym terenie, na co zwracają uwagę kierowcy podróżujący dużo zimą. Pomaga w tym napęd z centralnym mechanizmem różnicowym TorSen oraz (niestety, tylko opcjonalny) układ stabilizacji przechyłów bocznych. Model Q7 został do tego wyposażony w pneumatyczne zawieszenie, którego prześwit, w zależności od sytuacji, wynosi od 165 do 240 mm nad ziemią. To dość imponujący wynik jak na SUV-a, który w końcu nie jest typową terenówką.
Płyta podłogowa jak w Porsche Cayenne
Jeśli chodzi o zachowanie Audi Q7 na wybojach, wpływ na to ma zastosowanie płyty podłogowej Volkswagen AG o symbolu PL71. To ta sama płyta, którą posiada mocny Touareg i luksusowy Cayenne. Sprawia ona, że audik w postaci SUV-a może mierzyć się konkurencją ze strony BMW X5 czy nowego Volvo XC90. Warto zauważyć, że koncern od samego początku kierował pojazd Q7 na amerykańskie drogi. Zmniejszenie jego proporcji w drugiej generacji to trochę ukłon w stronę europejskiego konsumenta, który może cieszyć się budową auta na typowych drogach Starego Kontynentu.
Polacy nie są wyjątkiem. Audi Q7 z podłogą jak w Volvo, które przecież słynie z praktycznych udogodnień, oraz systemem quattro i dużym prześwitem nadaje się w sam raz na wojaże po polskich, bocznych drogach. Zwłaszcza, że nie ma dnia, żeby któreś z nich nie były w remoncie. Zerwany asfalt tu i tam, głębokie nacięcia nawierzchni... to wszystko uprzykrza jazdę na remontowanych odcinkach. W Audi Q7 w ogóle się tego nie odczuje. To samo da się powiedzieć o błocie pośniegowym.
Podstawowe dane techniczne samochodu Audi Q7
Skrzynia biegów we wszystkich pojazdach II generacji jest automatyczna i jest to model Tiptronic-8. Jeśli chodzi natomiast o moc silnika, ten SUV może mieć 218 koni lub nawet 507 w przypadku wersji SQ7. Kierowcy mogą wybierać miedzy silnikami diesla i benzyniakiem, lecz bez względu na decyzję każdy samochód posiada technologię mild hybrid. Dzięki niej silnik spalinowy otrzymuje wspomaganie w trybie elektrycznym, kiedy ma miejsce praca przy niskich prędkościach.
Audi Q7 wyposażone jest standardowo w pięciodrzwiowe nadwozie, w środku zaś może zmieścić się siedmioosobowa rodzina, aczkolwiek nie wszystkie samochody będą miały 7 siedzeń. Szerokość całkowita maszyny (wraz z lusterkami) wynosi 2212 mm, wysokość zaś to 1741 mm. Ciężar waha się od 1970 do 2520 kg, podczas gdy ładowność wynosi 665-845 kg. Bez względu jednak na to, wszystkie modele audi Q7 występują z podłogą bagażnika typu Volkswagen AG PL71.
Koniec końców trzeba przyznać, że Audi Q7 to auto i wszechstronne, i solidnie zbudowane. Idealny reprezentant niemieckiej motoryzacji. Jeśli ktoś chce mieć niezawodność i duży komfort na wybojach – z pewnością powinien rozważyć zakup tego samochodu.