Ponad 30 tysięcy złotych wyniósł dochód z pierwszego charytatywnego "Balu z sercem" zorganizowanego przez Fundację Hospicyjną. W salach balowych hotelu Hilton bawiło się 240 znamienitych gości, którzy przyjęli zaproszenie do okazania serca podopiecznym fundacji - pacjentom Hospicjum im. ks. E. Dutkiewicza oraz ich rodzinom. Patronem balu był magazyn Prestiż.
Gości bawili się przy porywającej muzyce zespołu „Ziętek Band” oraz świetnie dobranej muzyce mechanicznej, a atmosferę umiejętnie rozgrzewał Krzysztof Skiba, który osiągnął mistrzostwo, prowadząc aukcję charytatywną. Licytowano maskę szermierczą Sylwii Gruchały, grafikę oraz kolekcję unikatowych znaczków ofiarowaną przez pana marszałka województwa pomorskiego Mieczysława Struka oraz książki autorstwa pani Henryki Krzywonos - Strycharskiej i samego prowadzącego.
– To dobry początek - uważa Sławomir Łoboda, Prezes Fundacji Hospicyjnej - i inspiracja na kolejny rok. Szacunku ludzi chorych i ich bliskich nie da się z niczym porównać. Jest wartością nie do przecenienia i zachętą do ciągłego wysiłku. A pomagać można zawsze, w karnawale, w czasie rozliczeń podatkowych ofiarując swój 1%, wspierając Fundusz Dzieci Osieroconych i na wiele innych sposobów - dodaje Sławomir Łoboda.
Bal charytatywny jest kolejną propozycją w promowaniu idei opieki hospicyjnej i pozyskiwaniem wsparcia. Jak się okazało, można połączyć świetną zabawę z ideą pomocy. Na zaproszenie fundacji odpowiedzieli m.in. Mieczysław Struk, Marszałek Województwa Pomorskiego, Henryka Krzywonos-Strycharska, znany podróżnik Marek Kamiński, Maciej Dobrzyniecki, Kanclerz Gdańskiej Loży BCC i wielu innych przedstawicieli świata biznesu.
– Organizując tego typu wydarzenie po raz pierwszy, nie mieliśmy pewności, czy w napiętych kalendarzach osób, na których obecność liczyliśmy, znajdzie się miejsce na nasz bal - mówi Alicja Stolarczyk, dyrektor Fundacji Hospicyjnej. - Tak wspaniała odpowiedź na zaproszenie daje nadzieję na współpracę także w innych działaniach, które sukcesywnie będziemy wciąż proponować. Serdecznie dziękuję wszystkim i zapraszam już teraz za rok - dodaje pani dyrektor.
Fundacja Hospicyjna w różnorodny sposób stara się zwrócić uwagę społeczeństwa na problemy nieuleczalnie chorych, dorosłych i dzieci, i ich bliskich, i zachęcić do wsparcia prowadzonej przez nią działalności. Organizuje kampanie społeczne „Hospicjum to też Życie”, debaty, prowadzi działania edukacyjne poprzez prelekcje w szkołach, współpracę z nauczycielami i wydawanie książek, promuje wolontariat hospicyjny wśród dzieci, młodzieży i dorosłych 50+ („Lubię Pomagać”), ale także organizuje akcje charytatywne (Pola Nadziei), koncerty czy aukcje, np. we współpracy z IKEA.