Czy w biznesie można odnosić sukcesy, wykorzystując strategiczny podstęp? Czy reklama wprowadza nas w błąd i czy etyka w biznesie jest pożądana? Na te i inne pytania starali się odpowiedzieć eksperci Salonu Marketingu i Reklamy. Nad imprezą zorganizowaną przez Management Forum w gościnnych progach Hotelu Sofitel Grand Sopot patronat objął magazyn „Prestiż”. Gośćmi specjalnymi Salonu byli dwaj wybitni spece od marketingu: Marek Staniszewski, wykładowca Harvard Business Review Polska oraz Szkoły Strategii Marki, oraz Grzegorz Kiszluk, redaktor naczelny miesięcznika „Brief”. – Strategiczny podstęp to bardzo skuteczna broń w biznesie, szczególnie przy mocno konkurencyjnym rynku, w którym zwykłe działania marketingowe nie przynoszą oczekiwanego rezultatu. W takiej sytuacji fortel może przynieść nam przewagę konkurencyjną – mówił Marek Staniszewski. – Ale tylko i wyłącznie taki fortel, który ma ujawniać prawdziwe, a nie wydumane zalety naszych produktów czy usług. Nigdy nie wolno wprowadzać klienta w błąd, bo po pierwsze nie będzie z usługi zadowolony, po drugie będzie nam psuł opinię – dodaje Grzegorz Kiszluk. Salon Marketingu i Reklamy to pierwsza tego typu inicjatywa w Trójmieście. Kierowana jest przede wszystkim do właścicieli firm, prezesów i członków zarządu, dyrektorów marketingu, ekspertów ds. public relations, profesorów, wykładowców akademickich i przedstawicieli mediów. – Spotkania w gronie najlepszych praktyków biznesu są bardzo popularne na Zachodzie i powszechne w Warszawie. Chodzi nie tylko o to, by podyskutować o biznesie i wszelkich aspektach kreowania biznesowej rzeczywistości, ale przede wszystkim, by wymienić doświadczenia, nawiązać ciekawe kontakty w nieformalnej, towarzyskiej atmosferze – mówi Jarosław Waśkiewicz, dyrektor zarządzający Management Forum. jak