Pora na nastolatków. Ruszyła rekrutacja do Gdańsk Business Week 2018
Blisko 100 młodych ludzi, 6 dni pracy nad rozwojem własnej firmy i dziesiątki szkoleń w języku angielskim. Już po raz ósmy Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER, Miasto Gdańsk i Washington Business Week zapraszają na Gdańsk Business Week. W dniach 15-20 lipca młodzież z Polski, USA i krajów Europy Wschodniej, pod okiem ekspertów będzie zdobywać biznesową wiedzę i stworzy produkty w swojej pierwszej firmie. Następnie zaprezentuje je przed ekspertami m.in. z investGDA. Neoteric, WNS czy State Street. Rekrutacja potrwa do 15 czerwca poprzez stronę: http://www.gdanskbusinessweek.pl.
Gdańsk Business Week to największe wydarzenie o charakterze przedsiębiorczym, podczas którego młodzież, w wieku 15-19 lat, zdobywa wiedzę z zakresu biznesu i przedsiębiorczości. Wszystkie zajęcia prowadzone są w języku angielskim, we współpracy z kadrą składającą się zarówno z polskich, jak i amerykańskich menedżerów i biznesmenów.
– Język angielski stosowany jest powszechnie w świecie biznesu, prowadzenie zajęć w tym języku pozwala młodzieży zobaczyć jak pracuje się w międzynarodowym środowisku biznesowym. Uczestnicy porozumiewają się w obcym języku zarówno z organizatorami czy doradcami firm, jak i między sobą, co wynika z obecności amerykańskich organizatorów wydarzenia oraz uczestnictwa w programie osób pochodzących z innych krajów. Całość realizowana jest także w oparciu o anglojęzyczny program komputerowy - tłumaczy Anna Knoff, koordynatorka Gdańsk Business Week z Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości STARTER.
Młodzież zostanie podzielona na 9 grup, w których będzie tworzyć swoje innowacyjne produkty i sprawowała kontrolę nad firmami w oparciu o symulację biznesową BIZ SIM. Pracę każdego teamu, koordynować i wspierać będzie polsko-amerykański duet Company Advisors.
- W Stanach Zjednoczonych zaangażowanie managerów to część systemu rozwojowego pracowników firm. Tę samą ścieżkę rozwoju wybraliśmy dla uczestników Gdańsk Business Week. W 2014r. wdrożyliśmy pilotażowy komponent programu o nazwie „Employee Development Program” – dodaje koordynatorka projektu, Anna Knoff.
Jednym z wielu elementów wydarzenia jest „Hunk of junk” podczas którego uczestnicy tworzą funkcjonalne przedmioty i maszyny z pozostałości po przedmiotach codziennego użytku, na przykład kartonów czy zużytych żarówek. Ostatniego dnia z kolei odbywa się „Trade Show”, czyli tzw. targi przedsiębiorstw, których celem jest zachęcenie przedstawicieli biznesu oraz władz samorządu do zainwestowania w produkt uczestników, nad którym pracowali przez kilka dni.
Gdańsk Business Week to niezwykła przygoda, integracja, rozwój kompetencji miękkich i języka angielskiego. Poza ogromną dawką wiedzy biznesowej młodzież będzie miała okazję na poznanie ciekawych ludzi ze świata lokalnego oraz amerykańskiego biznesu i rozwój osobisty. A to wszystko w atmosferze wspierania każdego młodego człowieka i budowania jego poczucia unikalności i sprawczości w drodze do własnego sukcesu. Podczas Gdańsk Business Week nastolatki będą miały szansę rozwinąć skrzydła i uwierzyć w amerykańskie hasło: „Yes, I can!”
W ciągu siedmiu edycji w Gdansk Business Week wzięło udział blisko 700 osób. Kolejna, 8. edycja wydarzenia odbędzie się w dniach 15-20 lipca 2018 roku. Rekrutacja do projektu potrwa do 15 czerwca. Koszt udziału w wydarzeniu wynosi 500 zł. Szczegóły na stronie: http://www.gdanskbusinessweek.pl.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gdańsk Business Week 2018 to ósma edycja przedsięwzięcia realizowanego dla młodzieży w wieku 15-19 lat przez Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER wspólnie z Miastem Gdańsk i Washington Business Week. Gdańsk Business Week to 6-dniowe warsztaty przedsiębiorczości i kreatywności realizowane w oparciu o symulację biznesową, prowadzone w języku angielskim przez amerykańską kadrę menedżerów z firm – takich jak Boeing – przy współpracy z menedżerami z Polski. Idea programu oparta jest na autorskiej licencji amerykańskiej organizacji Foundation for Private Enterprise Education, która realizuje program w Stanach Zjednoczonych od ponad 40 lat i może pochwalić się 60 tys. absolwentów. W Polsce, we wszystkich programach, wzięło dotychczas udział ponad 1200 uczestników. Rokrocznie w samym GBW bierze udział około 100 uczestników i uczestniczek. W tym roku Partnerem Złotym wydarzenia jest Invest Gda, Partnerami Srebrnymi: Invest in Pomerania oraz Speednet.