Lexus LFA w Gdyni
3,7 sekundy do setki, prędkość maksymalna 325 km/h i ograniczenie produkcji do 500 sztuk - tak w skrócie można opisać super samochód Lexusa, model LFA. To wyjątkowe auto przez kilka dni można było podziwiać w salonie Lexus Gdynia.
Niestety, autem nie można było się przejechać, ale sam dźwięk wydechu niczym nie różniący się od dźwięków wydawanych przez bolidy F1, potrafił już rozpalić emocje. To niepowtarzalne brzmienie wydechu, którego nie sposób pomylić z żadnym innym samochodem, nazwano „Harmonią oktaw”.
Lexus LFA to samochód ekstremalnie dynamiczny, a zapierające dech w piersiach osiągi gwarantuje mu silnik V10 o pojemności 4,8 l, generujący 560 KM przy 8700 obr/min. Ekstremalna moc w połączeniu z bardzo małą masą wynoszącą zaledwie 1485 kg, pozwala rozpędzić Lexusa LFA do 100km/h w zaledwie 3,7 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 325 km/h. Podobnie jak wiele innych superaut, nowy model Lexusa został wykonany w dużej mierze z kompozytów karbonowych. 3,5-metrowe auto waży 1480 kilogramów.
Takich samochodów będzie na świecie tylko 500. Ale to nie wszystko, Lexus postanowił zrobić serię limitowaną serii limitowanej. Mowa o 50 sztukach Lexusa LFA w wersji Nürburgring – to oferta dla tych, którzy woleliby, aby ich auto było nieco bardziej „wyścigowe”. Wyścigowy pakiet Nürburgring oferuje ulepszenia w zakresie aerodynamiki, zmodyfikowane zawieszenie i moc maksymalną wynoszącą 420 kW (571 KM). Klienci zakupujący auto z pakietem Nürburgring otrzymują możliwość przeszkolenia na torze Nordschleife i karnet uprawniający do bezpłatnego wjazdu, ważny przez rok.
Dlaczego wersja wyścigowa? Bo Lexus LFA to najszybszy samochód świata. W ubiegłym roku Lexus LFA pobił rekord słynnego toru Nurburgring dla aut produkcyjnych z homologacją drogową. Japoński super samochód w pokonanym polu zostawił takie cuda motoryzacji, jak Bugatti Veyron, Porsche 911 GT2 RS, Lamborghini Aventador, czy McLaren MP4-12C.
W Trójmieście na razie nie znalazł się nikt, kto zdecydowałby się na zakup Lexusa LFA. W Polsce sprzedano 2 modele LFA, oba w Poznaniu. Cena oscyluje wokół miliona złotych.