Jak kreować wizerunek pracodawcy preferowanego? W jaki sposób przyciągać talenty? Jak budować pozytywne emocje związane z marką pracodawcy? Czym wyróżnić się na tle konkurencji? Takie pytania postawili przed sobą organizatorzy warsztatu "Employer Branding w Twojej firmie", który odbył się w Olivia Sky Club.
Employer Branding to długoterminowa strategia przyciągania, angażowania i zatrzymywania najbardziej utalentowanych pracowników w organizacji. Budowanie spójnego i pozytywnego wizerunku jako pracodawcy preferowanego, wymaga podjęcia prac na wielu płaszczyznach. Dotyczy to wnętrza firmy, gdzie należy zadbać o relacje z aktualnymi pracownikami, oraz zewnętrznej sfery, gdzie identyfikuje się pożądaną grupę kandydatów i stosownie do ich specyfiki dobiera się narzędzia i kanały komunikacji.
– Stwierdzenie, że ludzie są największym zasobem firmy to dziś za mało. To relacje między nimi i atmosfera wewnątrz firmy warunkują skuteczność i terminowość działań – mówi Monika Reszko, jedna z prowadzących warsztat, ekspert ds. komunikacji i relacji wewnętrznych.
Zmotywowani, kreatywni i zaangażowani w swoje obowiązki pracownicy to gwarancja na zbudowanie i umocnienie silnej pozycji firmy na rynku. Budowanie trwałych relacji, możliwość wewnętrznych migracji w ramach szeroko rozumianego rozwoju czy sposób przeprowadzania rekrutacji, tak by ich efekty były długofalowe, to tylko niektóre z dobrych praktyk, jakimi powinny kierować się pracodawcy, którzy chcą być liderami w swoich sektorach. Firmy posiadające wizerunek mocnego, solidnego pracodawcy mogą zatrudniać najbardziej utalentowanych pracowników, niejednokrotnie płacąc mniej; mają niższą fluktuację, niższy wskaźnik nieobecności w pracy, bardziej zaangażowany i usatysfakcjonowany zespół pracowników, a w finale większe zyski dla firmy.
W warsztacie zorganizowanym przez Gazetę Praca oraz Human Concept&Solutions uczestniczyło ponad trzydziestu przedstawicieli pomorskich firm. Niektórzy z nich prowadza już działania w obszarze EB, inni dopiero planują rozwiązania właściwe dla własnych firm. Stawiane pytania i zaangażowanie uczestników wskazują, że employer branding zdecydowanie rozwija się także w naszym regionie.