Moda dla wielkiej sprawy
Dziedziniec Fahrenheita był cudownym tłem pokazu.
W tej imprezie było wszystko - znamienici goście, szyk, klasa i elegancja, piękne kolekcje światowych marek, niezwykle klimatyczne, wyjątkowe wręcz wnętrze i przede wszystkim szczytny cel. Jednym słowem klasa światowa. Mowa o imprezie Fashion & Style for a Cause prowadzonej przez rewelacyjnego Tomasza Kammela, która odbyła się na dziedzińcu im. Fahrenheita Politechniki Gdańskiej.
Imprezę zorganizowano z okazji XX lecia firmy Olimpia Group, która w Polsce jest przedstawicielem takich marek, jak Max Mara, Versace, Patrizia Pepe, Escada i Escada Sport. Najnowsze kolekcje tych trzech pierwszych marek zaprezentowano na wybiegu (relacja w dziale Moda).
– 20 lat temu zaczynaliśmy od sprzedaży perfum i kosmetyków w perfumerii Olimpia, z czasem Olimpia zmieniła się w Olimpia Group, która sprzedaje luksusową odzież światowych, starannie wyselekcjonowanych marek. Czas upłynął tak szybko, ale tak wiele się przez te 20 lat wydarzyło, że nie sposób nie być dumnym. Dzisiaj chcemy połączyć wielką, światową modę i szczytny cel dający nadzieję kobietom zmagającym się z chorobą nowotworową – mówiła Barbara Zaborowska, organizatorka imprezy i prezes firmy Olimpia Group.
Ta nadzieja to specjalistyczny ultrasonograf do śródoperacyjnego badania kobiet z nowotworem dla Katedry i Kliniki Chirurgii Onkologicznej GUMed w Gdańsku. Na zakup tego właśnie urządzenia zbierano pieniądze podczas aukcji charytatywnej.
– To będzie pierwsze takie urządzenie na Pomorzu. Pozwoli skutecznie prowadzić operacje i w trakcie wykrywać ewentualne przerzuty nowotworów, by je natychmiast usuwać. To rewolucja w operowaniu chorych, dająca szansę na wyleczenie – mówił dr hab. med. Tomasz Jastrzębski z Kliniki Chirurgii Onkologicznej Centrum Medycyny Inwazyjnej Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego w Gdańsku.
Szczytny cel sprawił, że serca gości się otworzyły. Gości nie trzeba było nawet zachęcać do sięgania do portfela, gdyż wcześniej Anna Ziemiańska, prezes Fundacji Amazonki, poruszyła uczestników opowieścią o zmaganiach z chorobą nowotworową, ale i o nadziei, jaką niesie dzisiejsza medycyna i nowe urządzenia do walki z chorobą – jak to, na które zbierano środki.
Goście bardzo dobrze się bawili, a Tomasz Kammel doskonale wszedł w rolę licytatora. Panie ulegały jego czarowi, a mężczyźni walczyli jak lwy o weekend z Jaguarem XJ czy XF przeznaczony na aukcję przez autoryzowany salon marki, firmę JLR. Najwyżej zlicytowano siodło wenezuelskiego gaucho, przywiezione przez prof. Janusza Jaśkiewicza, kierownika Katedry i Kliniki Chirurgii Onkologicznej GUMED. Zwycięzca licytacji zadeklarował za nie 20 tysięcy zł. W sumie zebrano 46.200 zł, a swoją cegiełkę dołożył także Magazyn Prestiż, który na aukcję zaoferował wywiad i sesję zdjęciową.
Emocje jeszcze nie opadły, a organizatorzy już myślą o przyszłorocznej edycji Fashion & Style for a Cause. Produkcją tegorocznej imprezy zajmowała się firma PROARTE z Alicją Harackiewicz na czele, zieloną scenografię przygotowała architekt krajobrazu, Dagmara Kaleta z firmy Parkadia, o oprawę wizualną zadbała firma Svoboda, a za światowy poziom pokazów mody odpowiadał Jarosław Szado, warszawski stylista i choreograf, współprowadzący program Gwiazdy na Dywaniku oraz juror programu Shopping Queen w telewizji Polsat.
Partnerzy: Bank Citi Handlowy – sponsor główny, PGE Arena Gdańsk, Moderna Investment, W.Kruk, Rolex, Jaguar JLR Gdańsk, Wineavenue, Hotel Królewski, Illy, Ogrody Justyny, Parkadia, Loża Gdańska BCC, Międzynarodowe Forum Kobiet, Magazyn Prestiż.