Mistrzowska kampania
Inwestycja Baltiq Plaza przy ul. Świętojańskiej.
Bez wątpienia to jedna z najciekawszych, najlepiej zaplanowanych i najlepszych kampanii marketingowych na Pomorzu. Mowa o kampanii inwestycji Baltiq Plaza w Gdyni. Kampanii, która ponownie ożywiła dyskusję o przyszłości ulicy Świętojańskiej i zmotywowała do działania nie tylko inwestora, ale przede wszystkim władze miasta.
Wprowadzenie inwestycji na rynek zakładało stworzenie wyrazistej marki: nazwy, znaku, identyfikacji wizualnej. Kilka miesięcy temu w Trójmieście pojawiły się tajemnicze czarne bilboardy z tajemniczymi określeniami ulicy Świętojańskiej. Najsłynniejsza ulica Gdyni była Qultowa, Qulinarna, Qunsztowna, Qulturalna i Qupiecka. To był pierwszy etap kampanii.
Teraz przyszedł czas na kolejny etap, czyli „Spacer po Świętojańskiej”. Spacerując ulicą zobaczymy kolorowe flag ze znanymi już hasłami i tablice informacyjne w przestrzeni miejskiej. Każde hasło prezentuje inną cechę Świętojańskiej. Flagi wskazują miejsca charakterystyczne – w ich pobliżu znajdują się tablice, opowiadające krótką historię związaną z oznaczonym punktem. Spacer po Świętojańskiej jest interaktywny. Kolorowe tablice odsyłają do strony internetowej, na której na mapie znajdziesz wszystkie punkty wraz z rozszerzonym opisem.
Świętojańską można poznać poprzez hasła i ciekawostki, ale można też wczytać się w jej dzieje i poznać ją bliżej. Sercem projektu jest bowiem książka „Qultowa Gdynia Świętojańska”. Bogato ilustrowana publikacja, autorstwa Małgorzaty Sokołowskiej – znanej badaczki dziejów Gdyni – opowiada o historii, teraźniejszości i przyszłości ulicy Świętojańskiej. Opowiada w sposób niestandardowy, bo z książki dowiesz się m.in. o tym, kiedy w Gdyni było więcej samochodów, niż w Warszawie, gdzie leczył zęby prezydent Ignacy Mościcki i w którym lokalu wystrój kosztował więcej niż niejedna kamienica.
Za realizację inwestycji Baltiq Plaza odpowiada firma Moderna, a pomysłodawcą i realizatorem kampanii jest agencja gdyńska agencja Whizbrand Group.