Rozmowy Biznesu Pomorza

Wracają z mocnym tematem

Karol Kacperski

Praca zdalna – wybawienie czy pułapka? To właśnie ten temat rozpalił dyskusję podczas najnowszego spotkania z cyklu „Rozmowy Biznesu Pomorza”, które 12 maja wypełniło eleganckie wnętrza hotelu Sheraton Sopot żywą wymianą poglądów i gorącymi networkingowymi rozmowami. Inicjatywa MS Group niezmiennie przyciąga liderów pomorskiego biznesu, dając przestrzeń nie tylko do merytorycznych debat, ale też do zacieśniania relacji i poznawania partnerów, którzy – jak Taras Factory, Euro-Car czy Centrum Handlowe Klif z marką Berg’s – nadają tym spotkaniom unikalny charakter.

Cykliczne „Rozmowy Biznesu Pomorza” zdążyły już na dobre zadomowić się w trójmiejskim kalendarzu. To nieformalne, a przy tym merytoryczne spotkania, które ściągają w jedno miejsce przedsiębiorców, liderów opinii i ekspertów z różnych branż. Liczy się tu nie tylko networking przy kieliszku prosecco, ale przede wszystkim konkret – inspirujące rozmowy, wymiana doświadczeń i tematy, które naprawdę rezonują z pomorskim biznesem.

Praca zdalna czy biurowa? – debata, która poruszyła uczestników

Ostatnia debata z cyklu przyniosła ożywioną wymianę poglądów na temat zmieniających się realiów zatrudnienia. Czy praca zdalna to już nowa norma, czy chwilowy eksperyment? A może hybrydowy model to złoty środek? Jak pokazuje raport Ernst & Young, aż 88% firm w Polsce zdecydowało się na któryś z wariantów pracy zdalnej, a obecnie 2,7 mln osób – czyli 10% zatrudnionych – wykonuje swoje obowiązki poza biurem. Jednocześnie wiele organizacji wskazuje pracę stacjonarną jako kluczowy element budowania kultury firmy i efektywnego onboardingu. To właśnie ten temat redakcja „Biznesu Pomorza” – kwartalnika wspierającego rozwój regionalnej przedsiębiorczości – uczyniła osią tegorocznej debaty.

Do rozmowy prowadzonej przez Krzysztofa Króla, właściciela agencji PR Ultra Relations, zaproszono: Katarzynę Kisielewską, CEO Alfa Forwarding, wykładowczynię WSB Gdańsk; Mariolę Rogóż, dyrektor Centrum Handlowego Klif w Gdyni (Cushman & Wakefield); Tomasza Kloskowskiego, prezesa Portu Lotniczego Gdańsk; Bogusława Wieczorka, pełnomocnika zarządu Olivia Centre i komentatora gospodarczego.

Jak podkreślił Michał Stankiewicz, prezes MS Group i redaktor naczelny magazynu „Biznes Pomorza”, celem „Rozmów” jest wywoływanie refleksji i dialogu. Temat pracy – w jej różnych odsłonach – dotyka każdego z nas, dlatego tak wiele emocji wzbudzał nie tylko na scenie, ale również w kuluarach i późniejszych rozmowach.

Magazyn z misją

Podczas wydarzenia Michał Stankiewicz zaprezentował nową odsłonę magazynu „Biznes Pomorza” i opowiedział o jego rebrandingu. Nowa nazwa kwartalnika kładzie przede wszystkim nacisk na lokalną tożsamość i zasięg, a także akcentuje jego rolę we wspieraniu regionu. Obszary tematyczne poruszane na jego łamach związane są z lokalnymi partnerstwami, regionalnymi wydarzeniami i rozwojem Pomorza, który to magazyn komunikacyjnie wzmacnia, angażując się w lokalną gospodarkę, budując więź z pomorską społecznością i biznesem. „Biznes Pomorza” realizuje misję dziennikarską polegającą na dostarczaniu czytelnikom rzetelnego komentarza na temat aktualnych zjawisk przy jednoczesnym obiektywnym i krytycznym podejściu do sfery publicznej. Magazyn dociera bezpośrednio na biurka 800 właścicieli i dyrektorów firm z Pomorza.

Chcemy robić rzeczy niestandardowe

Wieczór rozpoczęła krótka prezentacja współorganizatora wydarzenia – hotelu Sheraton Sopot, którą przeprowadził dyrektor generalny Mariusz Paszkiel. Przedstawił on eventowy potencjał venue, które nie stroni od nieszablonowych rozwiązań. Przykładem projekt Swingujące Tarasy Domu Zdrojowego, przenoszące uczestników do wspaniałej atmosfery lat 50-tych i organizowanych wówczas potańcówek z muzyką na żywo. Już niebawem na swojej prywatnej plaży hotel planuje zorganizować pokaz taneczny w strojach kąpielowych starego Sopotu.

- Nie ma dla nas rzeczy niemożliwych. W zeszłym roku zorganizowaliśmy w apartamencie niestandardowy koktajl dla naszych klientów. Jedzenie serwowane było na przykład z szuflad, bar ustawiliśmy na desce do prasowania, a szampan był w wannie – opowiadał Mariusz Paszkiel.

W hotelowym lobby regularnie odbywają się spotkania autorskie, wernisaże, power talki, a tutejsze Sea Soul Spa zaprasza w swoje progi także gości z zewnątrz. Noce saunowe, masaże dźwiękiem, Wellness Day, to tylko część jego bogatej oferty. Sheraton Sopot Hotel otwarty jest na wszelkie nieszablonowe pomysły, im ciekawsze, tym lepiej.

Wakacje cały rok

Doskonale wpisuje się w ten nurt firma Taras Factory. Każdy element jej oferty jest starannie wyselekcjonowany we współpracy z najlepszymi producentami. Firma oferuje największą na Pomorzu ekspozycję ruchomych zadaszeń tarasowych, wanien ogrodowych SPA, materiałów tarasowych i elewacyjnych, designerskich grilli, mebli, a nawet pełnych kuchni ogrodowych.

- W Taras Factory od 10 lat zajmujemy się realizacją marzeń naszych klientów. Realizujemy kompleksowo tarasy - od podłogi po samo zadaszenie. Mamy tutaj wiele opcji – mówił podczas wydarzenia Paweł Romanowski, właściciel marki, zachęcając do indywidualnego kontaktu.

Moc innowacji pod maską

Częścią ostatniej edycji „Rozmów Biznesu Pomorza” była także ekspozycja samochodów Grupy Euro-Car. To jeden z największych pomorskich dealerów samochodów, a także sieć autoryzowanych serwisów. Firma istnieje na rynku już ponad 30 lat, co potwierdza, że jest zaufanym partnerem na motoryzacyjnej mapie Trójmiasta. W portfolio grupy są takie marki jak Ford, Alfa Romeo, Jeep, Peugeot, Citroen i Opel. Kadra Euro-Car to nie tylko profesjonaliści, ale i motoryzacyjni pasjonaci, którzy chętnie udzielają indywidualnych konsultacji, doradzają w wyborze samochodów oraz rozwiązań.

Podczas wydarzenia zaprezentowano dwa modele: Alfa Romeo Junior BEV oraz Peugeot 5008 Hybrid. Jeden z laureatów konkursu wizytówkowego mógł przekonać się, jak to jest posiadać takie auto, gdyż wygrał samochód na weekend od Euro-Car.

Ponadczasowa moda

Centrum Handlowe Klif, wiodące miejsce na modowej mapie Trójmiasta – osiadające ponad 130 sklepów z markami premium i sieciowymi oraz kameralne strefy zakupowe – reprezentował Jarosław Szychułda, twórca rodzinnej marki Emanuel Berg oraz właściciel butiku multibrandowego BERG’s w Galerii Klif. Opowiedział on uczestnikom spotkania o najnowszych trendach modowych w biznesie oraz o tym, jak marki premium kształtują wizerunek przedsiębiorców, jakie fasony i kolory dominują w tym sezonie oraz jak świadomie budować garderobę, by łączyć styl z profesjonalizmem. Towarzyszył mu syn, Wiktor, który dołączył do kadry warszawskiego sklepu Berg’s. Przedstawione na modelach stylizacje prezentowały styl casualowy jako wiodący w biurach od czasów pandemii.

- My sprzedajemy modę ponadczasową. Zawsze najbardziej eleganckie są kolory granatowe, beżowe, twarzowe. Mając 3-4 garnitury można dobrze kombinować i mieć garderobę na cały miesiąc – stwierdził Jarosław Szychułda.

Na zakończenie wieczoru partnerzy wydarzenia przygotowali niespodzianki – od vouchera do SPA, przez rejs motorówką, po upominki modowe i motoryzacyjne.

Katarzyna Kisielewska
CEO Alfa Forwarding, wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku

„Co do zasady uważam, że człowiek jest z natury leniem i po prostu, jak jest w domu, to zdecydowanie mniej pracuje.”

Mariola Rogóż
dyrektor Centrum Handlowego Klif w Gdyni (Cushman & Wakefield)

„Dla mnie home to home, a office to office i to to wszystko rozbija.”

Tomasz Kloskowski
prezes zarządu Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy

„Tak jak wychowujemy swoje dzieci w różny sposób, tak wychowujemy też pracowników, czyli dajemy im dobre wzorce, przykłady. A praca zdalna uczy oszukiwać.”

Bogusław Wieczorek
pełnomocnik zarządu Olivia Centre, komentator gospodarczy

„Kluczowym czynnikiem, który decyduje o tym, czy zespół pracuje i ile pracuje z biura, jest nastawienie managera i to jest ważniejsze niż globalna polityka korporacji.”