Plana to niewymuszona opowieść o modzie i otoczeniu wykorzystująca minimalną ilość słów i maksymalną ilość treści. Taka jest też najnowsza sesja marki – „Okruszki”. Pomysł był prosty: jedna kobieta, jedna sukienka i jedna godzina, by pokazać w jaki sposób detale zmieniają rzeczywistość.

Plana to polska marka odzieżowa o duszy pełnej architektury. Racjonalna, starannie przemyślana, funkcjonująca ponad krótkotrwałymi trendami. Nie ma się jednak co dziwić, skoro za jej sterami stoi Dominika Niewczas-Januszek – kobieta łącząca dwa światy. Z jednej strony to architektka, wielokrotnie nagradzana w polskich i zagranicznych konkursach, a z drugiej absolwentka Katedry Projektowania Ubioru na ASP w Łodzi. Z takiego połączenia musiało powstać coś arcywrażliwego i nietuzinkowego, jednocześnie zamkniętego w architektonicznej prostocie.

- Zawsze wiedziałam, że chce realizować swój twórczy plan, by dać światu coś więcej niż tylko budynki czy odzież, ale momenty, które zostaną w pamięci na długo – mówi Dominika Niewczas-Januszek, właścicielka marki. - Plana jest moją śmiałą realizacją marzeń, a jednocześnie własną wizją świata realizowaną z pomocą lokalnych rzemieślników w samym sercu wrocławskiego rynku - podkreśla.

Każda z kapsułowych kolekcji marki to zamknięta kompozycja wizualna z wyraźnie zaznaczonym motywem przewodnim. Ostatnio bohaterem drugiego planu był prosty czarny prostopadłościan z zieloną doliną pośrodku, czyli Międzynarodowe Centrum Kongresowe w Katowicach. Wówczas Plana stworzyła nowy, modowy wymiar czerni, który znakomicie oddawał relacje z kultowym obiektem. Podobny zamysł towarzyszy również najnowszej sesji, która tym razem powstała na przeciwległym końcu Polski, w Gdańsku. To sztuka kontrastów pomiędzy formami, strukturami i barwami zrealizowana w Teatrze Szekspirowskim. Prostota, nowoczesność i świat, w którym piękno tkwi w dopracowanej konstrukcji, proporcjach oraz detalach. Proste, nowoczesne ubrania i dodatki zawsze powstają z naturalnych, szlachetnych materiałów. Wszystkie kolekcje są szyte w małych ilościach, a kolejne egzemplarze powstają dopiero na indywidualne zamówienie.

- Zależy nam, by tworzyć modę odpowiedzialnie i unikać nadprodukcji. Chcemy, by klientki Plany miały poczucie, że rzeczy które wybierają są spójne, zgodne z ich poczuciem estetyki oraz wartościami, którymi się kierują – podsumowuje Dominika Niewczas-Januszek