Tytuł „Brand of the Year” za Afroloki by Szarpi KŁAK®, „Woman Star” za darmowy projekt #helpforbeauty pomagający kobietom po chemioterapii oraz tytuł „Osobowość w Biznesie” dla założycieli marki Macieja i Magdaleny Mayewskich - ten deszcz nagród spłynął na trójmiejską firmę Afroloki, właściciela marki Szarpi KŁAK® w ramach plebiscytu Marka Roku 2020/2021. Podczas prestiżowego wydarzenia, które odbyło się w grudniu, poza najlepszymi markami biznesowymi, nagrodzono także największe osobowości w biznesie.

Kobieca Marka Roku to ogólnopolski plebiscyt kierowany do firm, które oferują najwyższej jakości produkty i usługi dla kobiet. To synonim niezawodności, potwierdzenie pozycji rynkowej i przewagi konkurencyjnej, obecność w gronie liderów rynku i wskazówka dla wszystkich klientek.

W prestiżowej Gali Marki Roku 2020/2021, która odbyła się 15 grudnia 2021 roku w warszawskim hotelu Hilton udział wzięli przedstawiciele biznesu, show biznesu i mediów. Podczas uroczystości wręczono nagrody w kategorii Kobieca, Męska, Kosmetyczna, Rodzinna, Zdrowa oraz Dziecięca Marka Roku. Nagrodzono najlepsze w swoich kategoriach marki, oferujące najwyższej jakości produkty, usługi i rozwiązania. Marka Szarpi KŁAK® otrzymała nagrodę biznesową w kategorii Kobieca Marka Roku, Wyróżniono też marki osobiste – osobowości, które swoją charyzmą, pasją i zaangażowaniem są inspiracją dla innych. Wśród laureatów znaleźli się m.in. Gym Glamour, Fake Bake, Gaze Mee, Batiste, Zibi, Uniqa, stacja TVN Style oraz Anna Lewandowska, Joanna Przetakiewicz i Krzysztof Ibisz.

Trójmiejska firma Afroloki została doceniona m.in. za projekt #helpforbeauty, w ramach którego bezpłatnie pomaga kobietom dotkniętym chorobami skóry głowy, łysieniem, doczepiając kręcone, syntetyczne włosy, które do złudzenia przypominają te naturalne, zarówno w wyglądzie, jak i w dotyku. Taki efekt gwarantuje autorska metoda opracowana przez Magdalenę i Macieja Mayewskich z atelier Szarpi KŁAK® w Gdańsku, pionierów afroloków w tej części Europy. Afroloki doczepia się do naturalnych włosów metodą, która nie nadwyręża ich stanu. Aby wziąć udział w akcji, wystarczy opisać swoją chorobę i sytuację, załączyć kilka zdjęć poglądowych, a następnie na tej podstawie podejmowana jest decyzja o kwalifikacji do projektu. Dzięki afrolokom wiele kobiet odzyskało wiarę w siebie, sens życia i zyskało większą motywację do walki z chorobą.