Prosta estetyka wizualna, organiczne materiały, wrażliwość, lokalność, ekologia i moda w duchu slow - właśnie tym, już od ponad roku, kieruje się #blisko. Za gdańską marką stoją Simona Jambor i Daria Owczarek - dziewczyny z Pomorza, które tworzą ubrania zgodnie z wiernością swoim ideom. Wszystkie kolekcje są kontynuacją konceptu marki zrównoważonej, gdzie motywem przewodnim jest świadomość poczucia jedności z naturą.

Blisko to młoda marka odzieżowa z Gdańska, która powstała w zaprzeczeniu do konsumpcjonizmu. Podobna wrażliwość muzyczna, estetyka wizualna i takie same spojrzenie na  obecną kondycję świata sprawiły, że pewnego dnia dwie obce dziewczyny połączyły swoje siły. Simona Jambor i Daria Owczarek poznały się podczas wywiadu z zespołem SPOIWO. Daria przeprowadzała wywiad, a Simona była częścią zespołu do 2018 roku. Właśnie tam powstała idea #blisko. Dlaczego blisko? Z jednej strony jest to zwyczajna bliskość ciała, a z drugiej ideologia - bliskość ma nawiązywać do wierności swoim ideom, a w przypadku dziewczyn jest to zrównoważony rozwój i dbałość o naturę.

- Wierzymy, że dobry wybór zaczyna się od świadomości - mówią zgodnie dziewczyny. - Myśląc o blisko, myślimy o tym co jest bliskie nam – naszemu ciału i ideom. Tworząc ubrania chcemy, żeby były trwałe i służyły jak najdłużej, nie tylko przez jeden sezon. W blisko stawiamy przede wszystkim na organiczne tkaniny oraz produkcję opartą na prawdziwym, wysokiej jakości rzemiośle. Dlatego nasze ubrania powstają blisko – w małej, lokalnej pracowni krawieckiej na Pomorzu. Chcemy wspierać lokalne inicjatywy i aktywizować małe społeczności, które poprzez swój wkład zwykłym ubraniom nadają unikalny charakter. 

Każda kolekcja Blisko nawiązuje do poczucia jedności z naturą. Kolekcja wiosna/lato 2020 - Platona - łączy wartości zrównoważonej mody z kobiecością, eterycznością i vintage’owym vibem, przy czym nie wyklucza aspektu wygody i inteligentnych rozwiązań. Wszystkie ubrania powstają z wysokiej jakości materiałów. W kolekcji znalazły się modele wykonane z bawełny organicznej opatrzonej certyfikatem GOTS 5.0 oraz niezwykle przyjemnego, certyfikowanego Tencelu. Oprócz materiałów do bliskości z naturą nawiązuje również kolorystyka - od wpadającej w szarość złamanej bieli, przez rozbieloną pistację, aż po szałwiową zieleń. Kolekcja składa się z niekrępujących krojów sukienek, koszul oraz damskich garniturów. Wygodne koszule formą przypominają luźną piżamę, a sukienki z pozoru bardzo proste, dzięki subtelnym detalom takim jak kształt dekoltu czy wykończenie rękawów, zyskują charakterystycznego sznytu ubiegłego wieku.

- Kampania przywodzi na myśl tęsknotę oraz świadomość jedności z naturą. Podczas sesji zdjęciowej wykorzystany został projektor, który rzutował obraz przywodzący na myśl wspomnienie i sen. To symbol tęsknoty do świata, natury i bliskości - opowiada Simona Jambor.

Z kolei nadchodząca kolekcja jesień/zima będzie wyjątkowa nie tylko ze względu na artystyczne inspiracje, ale przede wszystkim dlatego, że po raz pierwszy marka w całości będzie korzystać z Tencelu opatrzonego certyfikatem Lenzing. Jest to gwarancja, że tkanina z celulozy została pozyskana w obiegu zamkniętym.

- Wszystkie znane nam materiały posiadające certyfikat Lenzing odznaczały się świetną jakością, dlatego bardzo się cieszymy, że w jesiennej kolekcji będzie go tak dużo. Na koniec warto dodać, że sesja będzie inspirowana obrazami szkockiej malarki Bobby Clark zamieszkałej w Melbourne w Australii, której twórczość miałam okazję poznać podczas mojej podróży - podsumowuje Simona.

 

Sesja: Blisko // Simona Jambor/Daria Owczarek

Produkcja: Majaki Studio

Fotografia: Beata Sikora

Modelka: Myroslava Vavrovska/Neva Models

Mapping: Michał Garnowski