Private Banking w Polsce to wciąż młoda dziedzina bankowości, a Citi Handlowy jako pierwsza instytucja bankowa w Polsce zaczął świadczyć usługi bankowości prywatnej klientom indywidualnym.
Jesteśmy dumni, że to właśnie Citi Handlowy zaczął jako pierwszy w Polsce świadczyć usługi bankowości prywatnej. Na tym poziomie bankowości przestajemy być dla klienta tylko bankiem, i często stajemy się jego partnerem biznesowym. Pracując z klientem Private Banking musimy nastawić się na indywidualne podejście do każdego aspektu. To osoby mające sprecyzowane wymagania, zarówno pod względem produktów, ale też pod względem poziomu obsługi. Dlatego właśnie doradcy Citigold oraz Citigold Private Client to specjaliści z wieloletnim doświadczeniem w pracy z klientem zamożnym. Na zaufanie pracują też osobiste relacje, które są budowane latami – w czasie spotkań w naszych oddziałach, ale także w czasie mniej oficjalnych spotkań związanych ze stylem życia i pasjami naszych klientów, np. podczas turniejów golfowych i tenisowych, koncertów, konferencji czy też prezentacji luksusowych samochodów czy jachtów.
ROZWÓJ Wealth management w Polsce
Jak wynika z dziewiątej edycji raportu KPMG z roku na rok rośnie liczba zamożnych Polaków. W 2018 roku w Polsce mogło być już ponad 1,3 mln dobrze zarabiających rodaków. Liczba klientów Private Banking to wciąż niewielki procent wszystkich klientów sektora bankowego w Polsce. Pozytywnym trendem, jaki obserwujemy jest natomiast szybkie tempo wzrostu tej grupy. Zgodnie z wynikami analiz KPMG w Polsce, liczba osób zarabiających ponad 50 tysięcy brutto miesięcznie wyniosła w 2017 roku 50 tysięcy, a więc o 8 tysięcy więcej niż w roku 2016. Ciekawie wygląda również zestawienie osób określanych jako osoby bogate (osoby uzyskujące miesięczny dochód powyżej 20 tys. zł brutto), których populacja od 2016 roku wzrosła o 30 tysięcy. W 2017 roku podatników z tej pierwszej grupy mieszkało w Polsce 194,4 tys. osób. To właśnie w tej grupie należy w największym stopniu upatrywać przyszłych klientów rozwiązań Private Banking.
Patrząc na przekrój klientów w sektorze Wealth Management można odnieść wrażenie, że pieniądze można zarabiać wszędzie, pod warunkiem pomysłu i determinacji. Wśród klientów zamożnych znajdują się zarówno przedsiębiorcy, kadra menedżerska wysokiego szczebla, prawnicy, lekarze i przedstawiciele innych wolnych zawodów jak również artyści czy rolnicy. Sektor ten, to wciąż dobrze rozwijający się i żywy organizm. Jednak niebawem, to właśnie coraz młodsza pokoleniowo część naszych klientów będzie decydowała o tym, jakie usługi bankowe będą miały szanse na rozwój, a jakie skazane będą na wymarcie.
PRZYSZŁOŚĆ PRIVATE BANKINGU
Przyszłość to technologia, która wkracza w coraz większym stopniu do świata wielkich pieniędzy. Coraz częściej mówimy o „smart wealth”, czyli wykorzystaniu nowinek technologicznych dla jeszcze bardziej optymalnego zarządzania majątkiem. Citi Handlowy proponuje najbardziej zamożnym klientom intuicyjną i bezpieczną bankowość online, panel inwestycyjny z dostępem do zagranicznych giełd oraz możliwość przepinania kart pomiędzy rachunkami walutowymi jednym kliknięciem. Nowoczesne technologie służą zarówno klientom, jak i doradcom. Przykładem tego może być CitiPlanner, narzędzie, które pozwala „od ręki” stworzyć rekomendowany portfel dla klienta z uwzględnieniem profilu ryzyka, horyzontu czasowego, strategii, waluty oraz poziomu dywersyfikacji portfela. Prezentowany jest w graficznie przystępny sposób na urządzeniu mobilnym, gdzie klient może od razu złożyć podpis w wersji elektronicznej. To przykład, jak zaawansowana technologia wspiera człowieka i pozwala oszczędzać
czas.
Kolejny trend, to dalsza indywidualizacja usług. Oprócz ogólnodostępnej oferty klientów, niektóre banki, w tym Citi Handlowy, mają możliwość tworzenia rozwiązań bardzo nietypowych z dodatkowymi mechanizmami kontroli ryzyka. Klient może zdefiniować własną strategię - od popularnych indeksów giełdowych poprzez chociażby indeksy surowców. Paleta indywidualnych możliwości jest ogromna. Biorąc pod uwagę dynamiczny rozwój rynków kapitałowych, zmiany prawne, pojawianie się nowych technologii oraz rozwiązań finansowych, konieczne było wprowadzanie specjalizacji w obszarze obsług i wsparcia merytorycznego klientów Private Banking. Dlatego właśnie w Citi Handlowy działa unikalny na rynku kompleksowy model doradztwa, oparty o ekspertów z różnych dziedzin. Do dyspozycji klienta są: Menedżer Inwestycyjny, Menedżer ds. Rozwiązań Walutowych, Menedżer ds. Rozwiązań Ubezpieczeniowych, Menedżer ds. Rozwiązań Kapitałowych, Makler Papierów Wartościowych, czy Specjalista ds. Produktów Hipotecznych. Nad całością natomiast czuwa Indywidualny Opiekun Klienta, którego zadaniem jest umiejętne łączenie klienta i jego potrzeb z całym zespołem specjalistów w konkretnej dziedzinie finansów.
Warto odwiedzić oddział Citi Handlowy, który mieści się na najwyższym piętrze Centrum Biurowego Neptun w Gdańsku Wrzeszczu, nie tylko dla zapierających dech w piersiach widoków, ale przede wszystkim, żeby indywidualnie przekonać się jak powinna wyglądać prawdziwa bankowość.