Kolekcje inspirowane męskimi, klasycznymi koszulami i garniturami to znak Enugo, gdyńskiej marki odzieżowej stworzonej przez Natalię Golec. Produkcja wg filozofii zrównoważonego rozwoju, projektowanie zaangażowane ideowo i lokalny patriotyzm to wartości dodane do znakomitej jakości i oryginalnego wzornictwa.

Enugo to młoda prężnie rozwijająca się marka absolwentki MSKPU, którą docenili m.in. Mariusz Przybylski, Maciej Zień, Simple CP, LPP, Lamode.info, wearso.organic. Natalia Golec swoją wiedzę z projektowania ubioru rozwijała w londyńskim Central Saint Martins. Zwyciężczyni konkursu OFF Fashion 2017 i New Look Design Refresh 2016 oraz finalistka Złotej Nitki 2017 i Fashion Designer Awards 2016. Jako jedna z dwudziestu czterech projektantów z całego świata reprezentowała Polskę w międzynarodowym konkursie Ecochic Design Award 2017.

Trójmiejska marka została stworzona przez kobiety, z kobiecych historii i dla kobiet. Przewrotnie, inspiracją dla brandu były męskie klasyki. Enugo wykreowało na ich podstawie kobiece, nowoczesne fasony z pazurem redefiniując spojrzenie na koszule i garnitury, dedykując je płci pięknej. W kolekcjach dominuje najwyższa jakość wełny, jedwabiu i bawełny. Kolekcje szyte są na Pomorzu, przez lokalne, sprawiedliwie wynagradzane szwalnie, a proces tworzenia odbywa się zgodnie z filozofią fair trade. W trakcie produkcji implementowane są techniki zero waste w celu zredukowania i minimalizacji ilości odpadów. 

Marka wspiera kobiety, a każdej kolekcji towarzyszy ważna idea, którą Natalia Golec próbuje przemycić w swoich projektach. Szczególny nacisk kładzie na problem nierówności społecznych. Enugo jest jednym z partnerów Amnesty International Polska. Wspiera też program „Stop przemocy wobec kobiet". Filarami marki są kobiety, które traktują modę jak kreatywny, designerski głos w sprawie równouprawnienia.  

Kolekcja wiosna/lato19' wyróżnia się kobiecą historią w egzotycznym letnim wydaniu. Design jest grą kontrastów. Siła, piękno i mądrość przeplatają się tu z delikatnością, niedoskonałością i emocjonalnością. W kolekcji znajdziemy subtelne, bardzo kobiece sukienki oraz marynarki inspirowane męskim stylem. Dominujące materiały to miękki jedwab i gruby dżins. 

Projektom towarzyszy naturalna paleta kolorystyczna, przełamana mocnym akcentem. Dominują kolory beżu i kości słoniowej w kontraście z melanżowymi guzikami i ciemnym kolorem denimu. W tym sezonie Enugo eksperymentuje z bufiastymi rękawami i wycięciami. Za pomocą marszczeń, falban i wiązań delikatne jedwabie zostały upięte w wyjątkowe formy oplatające piękne, kobiece ciało.

 

Zdjęcia: Agata Serge

Modelka: Killa Rioja

Make up: Koleta Gabrysiak

Produkcja: Kasia Żurek

www.enugoclothes.com