Izba buduje pozytywny wizerunek

 

Rozmowa z Tomaszem Rytlewskim, prezesem zarządu Limito SA

– Firma Limito stała się 150. członkiem Koszalińskiego Oddziału Północnej Izby Gospodarczej. Jakie oczekiwania wiążą Państwo z przynależnością do naszej Izby?

– To dla nas ważne wydarzenie. Doceniamy wysiłek pracowników organizacji we wszystkich oddziałach oraz starania na rzecz tworzenia warunków rozwoju życia gospodarczego w kraju.

W działaniach Koszalińskego Oddziału Izby dostrzegamy ogromną szansę dla regionu, spodziewamy się, iż wspieranie inicjatyw stowarzyszonych firm przyczyni się do ożywienia międzyregionalnych i międzynarodowych kontaktów gospodarczych. A jeśli chodzi o przynależnoś do Izby to nasze oczekiwania wiążą się ze wzmacnianiem pozytywnego wizerunku Limito wśród mieszkańców regionu. Istotną sprawą jest możliwość pozyskania nowych klientów poprzez prezentację i promocję naszych produktów, dlatego mamy nadzieję być obecni na spotkaniach, organizowanych przez Izbę. Stanowią one okazję do nawiązania bądź umocnienie pozytywnych relacji biznesowych z potencjalnymi dostawcami, kooperantami czy podwykonawcami. Chcielibyśmy także zapoczątkować współpracę w zakresie promocji medialnej.

– Państwa firma powstała w 2004 roku i szybko stała się jednym z najważniejszych graczy na rynku wysokogatunkowych ryb i owoców morza. Kim są Wasi najważniejsi krajowi odbiorcy?

– Rzeczywiście, Limito w ciągu kilku lat zyskało miano wiodącego w Polsce dostawcy  łososia norweskiego oraz innych gatunków ryb i owoców morza dla gastronomii. Kluczowi klienci firmy to między innymi IKEA, która jako pierwsza doceniła jakość naszej oferty, North Fish, Eurest, Sphinx Restauracje, Rooster oraz hotele Accor i Qubus. Produkty Limito obecne są w sieciach handlowych Piotr i Paweł, Alma Market, Selgros, Kaufland, Tesco, Carrefour, Auchan, Real, Lidl i Biedronka oraz wielu innych punktach.

– Jakie produkty są kluczowe w Państwa ofercie handlowej?

– Trzon naszej oferty stanowi łosoś norweski w różnych postaciach: marynowany, wędzony, mrożony i chłodzony. W portfolio mamy także produkty z innych gatunków ryb i owoców morza, by każdy koneser dobrej i zdrowej kuchni znalazł coś dla siebie. Dla upowszechnienia w polskim społeczeństwie wiedzy na temat zdrowotnych zalet łososia współpracujemy z Norwegian Seafood Council, organizacją promującą walory i konsumpcję ryb i owoców morza pochodzących z Norwegii.

– Od półtora roku Limito dysponuje super nowoczesnym zakładem produkcyjnym ulokowanym w Grudziądzu. Jakie są jego moce produkcyjne?

– Fabryka Łososia Norweskiego została zaprojektowana zgodnie z najnowocześniejszymi standardami produkcji, z uwzględnieniem możliwości kontrolowania wydajności i pełnej identyfikowalności partii produkcyjnych, począwszy od przyjęcia surowca, poprzez jego przetwarzanie do gotowego wyrobu dostarczanego klientom. Zdolności produkcyjne zakładu to około 10 000 ton ryby rocznie, w tym głównie łososia – świeżego, mrożonego i wędzonego, przygotowanego zarówno pod marką Limito, jak i markami własnymi sieci handlowych.

– Limito dużą część produkcji eksportuje.  Jakie kraje u Was kupują?

– Począwszy od roku 2008 Limito prowadzi sprzedaż eksportową. Produkty Limito są obecne na Litwie, Łotwie, Węgrzech, w Estonii, Czechach, Słowacji, Rumunii, Wielkiej Brytanii, Australii, Indiach, Japonii i we Włoszech. Produkty Limito spełniają najwyższe kryteria jakości, są konkurencyjne i atrakcyjne cenowo.

– Co zdecydowało o sukcesie Państwa firmy?

– Kluczy do sukcesu firmy było kilka. To przede wszystkim spójna jakościowo oferta wyjątkowych produktów. Dalej – obszerna wiedza  z  zakresu rozwoju produktu i prowadzenia biznesu. Istotną rolę odgrywało również przygotowywanie wyrobów według specyfikacji klienta.
Nasz sukces osiągnęliśmy również dzięki utrzymywaniu długoletnich, pozytywnych relacji biznesowych z certyfikowanymi dostawcami oraz  partnerami firmy.