Rozbudowana baza logistyczna pozwala na czas dostarczyć zamówienie w każde miejsce w Polsce. Profesjonalna kadra doradców handlowych proponuje klientom najbardziej korzystne rozwiązania, które urzeczywistniają sprawdzeni wykonawcy rekomendowani przez istniejący od 1989 roku Izobud. Jego Dyrektor Zarządzająca Wioletta Kado podkreśla, że dziś jakość i czas mają niebagatelne znaczenie, dlatego w obu centrach budowlanych firmy w Somoninie i w Dzierżążnie materiały budowlane są praktycznie dostępne od ręki.

Jak bardzo zmieniło się przez trzy dekady budownictwo? 

Branża budowlana przeszła ogromną transformację, przede wszystkim na przestrzeni ostatnich lat zmieniły się potrzeby klientów, ich możliwości finansowe. Od lat 90-tych pojawiło się w Polsce wiele nowoczesnych materiałów budowlanych, nowych technologii, dzięki którym klienci mogli sobie pozwolić na budowę domów o większej powierzchni, ładnych, komfortowych. Nowe możliwości finansowe, ulgi budowlane, kredyty na preferencyjnych warunkach, to wszystko sprzyjało branży. Od 2010 roku popularne stały się domy w nowoczesnej stylistyce, energooszczędne, które stanowią wyznacznik dobrobytu. Niestety w tym roku szalejący wzrost cen materiałów budowlanych, brak surowca w fabrykach, a co za tym idzie ograniczony dostęp do materiałów budowlanych w hurtowniach, spowodował wiele zawirowań, ale staramy się jakoś sobie radzić.

Wydaje się, że sytuacja geopolityczna zaciągnęła hamulec w branży. Tak się rzeczywiście dzieje?

Patrzymy na nadchodzące miesiące z obawą. Mamy wrażenie, że tak źle jeszcze nie było, klient detaliczny nie ma pieniędzy, co już odczuwają dotkliwie hurtownie podobne do naszej.
Na skutek wysokich stóp procentowych duża część społeczeństwa ogranicza inwestycje, każdy woli spłacić zobowiązanie w pośpiechu niż zaciągnąć nowe. Wzrost cen materiałów budowlanych, wysoka inflacja, brak perspektyw, odpływ pracowników budowlanych na Ukrainę, wzrost wynagrodzeń równoznaczny z wyższymi kosztami dla firm, wszystko to ma wpływ na nastroje w branży i na spadek rentowności. Myślę, że rok 2023 będzie dla całej branży bardzo trudny.

Co oferuje swoim klientom Izobud?

Materiały budowlane ciężkie, narzędzia, elektronarzędzia, artykuły wykończeniowe, bhp, chemię budowlaną, bramy garażowe, ogrodzenia, kostki, kamień ogrodowy, praktycznie wszystko, co potrzeba na inwestycję budowlaną. Działamy przede wszystkim na terenie województwa pomorskiego. Nie stanowi dla nas problemu jednak wysłanie towaru pod wskazy adres w Polsce czy za granicę. Posiadamy dwa centra budowlane w Somoninie przy ul. Dworcowej 3 oraz w Dzierżążnie przy ul. Kartuskiej 10b.

Skąd pomysł, aby zainicjować Akademię Budowlaną Izobudu?

Akademia Budowlana jest skierowana dla wszystkich, którzy są zainteresowani branżą budowlaną, od architekta, po wykonawcę, dewelopera, aż po hurtownię materiałów budowlanych. Wystarczy się zapisać na stronie www.izobudmb.pl, zostać naszym Klientem, robić zakupy. Korzyści jakie daje udział w Akademii Budowlanej to przede wszystkim udział w konferencjach, szkoleniach, dostęp do świeżych informacji o dynamicznie zmieniającym się rynku budowlanym, ale, co najważniejsze, możliwość brania udziału w corocznym konkursie, w którym nagrodą jest wyjazd szkoleniowo – integracyjny w różne piękne miejsca na świecie. Cztery lata temu zaczęło się niewinnie od wyjazdu do Pragi dla strategicznych Klientów, następnie na Kretę. Dwa lata temu byliśmy na Zanzibarze, w marcu tego roku mieliśmy okazję poznać Jamajkę a w marcu 2023 lecimy do Tajlandii. Dzięki naszym pomysłom, wspólnej integracji, klienci poznają się, zaprzyjaźniają, robią wspólne interesy. Relacje są dla nas najważniejsze!

Podkreśla Pani, że receptą na sukces firmy są ludzie. Dlaczego?

Przysłowie mówi: „Co dwie głowy to nie jedna” - dla mnie to jedna z najważniejszych zasad w biznesie. Uwielbiam pracować z ludźmi, tworzyć kreatywne zespoły. Nasz Zespół Izobud składa się z pracowników pozytywnie nastawionych do życia i pracy. Nasi klienci nazywają nas „Swojakami”, jest im z nami po prostu dobrze, jak w domu, a to dla mnie osobiście jest ważny wyznacznik sukcesu. Uwielbiam pracować w grupie, gdzie razem konfrontujemy nasze poglądy, szukamy rozwiązań, tworzymy nowe strategie. Mamy wspólne cele i wspaniałe środowisko pracy, dlatego wszyscy jesteśmy zaangażowani, a dzięki temu osiągamy dobre wyniki, realizujemy plany.

Na czym polega strategia rozwoju Państwa firmy? Jest Pani zadowolona z jej dynamiki?

Pracuję w Izobud Sp. z o.o. prawie 6 lat i strategia, którą wybrałyśmy wspólnie z Panią Prezes, Anną Górską bardzo nas satysfakcjonuje i oczywiście przynosi oczekiwane wyniki finansowe. Już kilka lat temu zaczęłyśmy realizować strategię błękitnego oceanu, czyli szukać, nowych, niezajętych jeszcze przez konkurencję obszarów, nowych rynków zbytu, nowych produktów, ciekawych rozwiązań. Inwestujemy w nowoczesne rozwiązania ekologiczne, logistyczne, szkolimy się dla naszych Klientów, organizujemy wykłady, warsztaty, konferencje, ciągle się czegoś nowego uczymy, a to przynosi efekty finansowe i dużą satysfakcję zawodową.

Co wyróżnia Państwa na tle konkurencji?

Dla nas konkurencja jest bardzo ważna, szanujemy ją, trochę podglądamy, natomiast tak staramy się prowadzić nasz biznes, tworzyć własną przestrzeń rynkową, gdzie konkurencja nie jest dzisiaj aż tak istotna. Przewagę konkurencyjną uzyskujemy w wielu obszarach. To, co nas wyróżnia to rozbudowana baza logistyczna – zawsze i na czas w każde miejsce w Polsce jesteśmy w stanie szybko dostarczyć materiały budowlane. Specjalistyczne auta z HDS-em dostarczą towar w najtrudniejszy teren, a to dzisiaj bardzo ważny aspekt. Profesjonalna kadra doradców technicznych jest w stanie każdy towar budowlany dostarczyć dla klienta, bądź zaproponować mu alternatywne rozwiązanie. Większość materiałów budowlanych mamy na magazynach, są dostępne od ręki. Przewagę konkurencyjną zdobywamy też dzięki Akademii Budowlanej, tworząc konkursy dla Klientów, Konferencje, spotkania integracyjne. W tym roku dołączyliśmy do grupy zakupowej Dach Holding S.A. po to, aby dla naszych klientów zaproponować szeroką ofertę rozwiązań dachowych.

Nie boi się Pani planować? 

Nie mamy zamiaru się zatrzymywać, mimo niepokojących informacji z rynku. Na pewno na jakiś czas powstrzymamy się przed nowymi inwestycjami. Co do strategii na najbliższe miesiące, trudno powiedzieć – obserwujemy rynek, rozmawiamy z dostawcami i klientami, szukamy wspólnie na ten nadchodzący kryzys rozwiązań. W marcu 2023 roku zamierzamy z Akademią Budowlaną wyjechać na szkolenia do Tajlandii, także nie ma dla nas na ten moment hamulców. Jak to mówi Pani Prezes: „W GRUPIE JEST SIŁA”, pod tym hasłem wejdziemy w nowy rok 2023

Wioletta Kado,

Dyrektor Zarządzająca Izobud