W Strefie VIP w Porcie Lotniczym im. Lecha Wałęsy w Gdańsku obsługa pasażera dopasowana jest do jego potrzeb. W wygodnym wnętrzu o komfort oczekiwania na lot dba profesjonalny personel, pomagając, aby podróż przebiegała sprawnie. Klienci chętnie korzystają z tej formy udogodnienia, Strefa VIP jest miejscem przyjaznym zarówno dla biznesu, wyjazdów wakacyjnych i rodzinnych podróży z dziećmi. Gdy ktoś spróbuje, zawsze wraca, tym bardziej, że cena usługi jest bardzo korzystna i na każdą „kieszeń” – tak o kulisach swojej pracy opowiada Agnieszka Kobus, Koordynator Usług Pasażerskich Premium w Strefie VIP na gdańskim lotnisku.

Zatłoczony terminal coraz częściej staje się codziennością pasażerów wybierających podróż samolotem. Start podniebnej maszyny poprzedza długie oczekiwanie – podróżujący są zobowiązani pojawić się co najmniej dwie godziny przed planowanym odlotem. Kolejnym krokiem jest nadanie bagażu, które szczególnie podczas rodzinnych wakacji przypomina wyścig z przeszkodami. Gdy uda się dotrzeć do mety bywa i tak, że na monitorach wyświetla się komunikat o opóźnieniu. Dzieci chcą pić, rodzic zjadłby coś ciepłego, partner w biznesie przypomina, że za 10 minut rozpoczyna się ważna video rozmowa. Emocje sięgają zenitu. Zupełnie niepotrzebnie, bo w Porcie Lotniczym w Gdańsku znajduje się Strefa VIP, która jak podkreślają korzystający z niej goście należy do najbardziej docenianych nie tylko w Europie, ale i na świecie.

Komfortowa oszczędność czasu

Strefa VIP od chwili powstania owiana jest legendą. Synonim luksusu, najwyższy poziom komfortu z przeznaczeniem wyłącznie dla biznesu, wydaje się, że w żaden sposób nie może stać się udziałem „zwykłego” pasażera. Tymczasem okazuje się, że oferta pełna udogodnień jest na wyciągnięcie ręki, a co najważniejsze nie rujnuje portfela. Jak podkreśla Agnieszka Kobus Koordynator Usług Pasażerskich Premium w Strefie VIP, w Porcie Lotniczym Gdańsk im. Lecha Wałęsy o oszczędność czasu i istotny w każdej podróży komfort coraz chętniej dbają rodziny z dziećmi, pary lecące na nietypową randkę i grupy znajomych przed wspólnym urlopem. Zakup pakietu do Strefy VIP pozwala im dotrzeć na lotnisko krótko przed odlotem, bez martwienia się o nadanie bagażu, ponieważ zrobią to za nich pracownicy lotniska. W Strefie VIP coraz częściej można spotkać matki podróżujące z małymi dziećmi, dla których odprawa kilku walizek i wózka jednocześnie poprzedzona oczekiwaniem na swoją kolej jest wielkim wyzwaniem. Zamiast szukania sposobu na nudę, dzieci zajęte są kreatywną zabawą w kąciku malucha, a mama ma czas na kawę.

Zadowolenie pasażerów zaczyna się od chwili, gdy zaparkują swój samochód na podziemnym monitorowanych parkingu, a kilka kroków dalej odbywa się indywidualna kontrola bezpieczeństwa, po której pasażerowie zapraszani są do wygodnej przestrzeni Salonu VIP. 

- Od tej chwili o każdy szczegół wygodnej podróży zadba zespół VIP. Do dyspozycji klientów mamy salon, a także dwie stylowej loże: Kaszubską i Prezydencką, która wyposażona jest w łazienkę z prysznicem. Obie polecam, gdy goście potrzebują większej intymności – opowiada Agnieszka Kobus i dodaje, że miejscem cenionym przez pasażerów jest wyposażona w sprzęt multimedialny salka konferencyjna, która pozwala przeprowadzić spotkania czy szkolenia nawet w przerwie pomiędzy podróżami bez konieczności opuszczania lotniska. 

Zakup pakietu do strefy VIP jest szybki i łatwy, wystarczy wysłać maila, w którym informujemy, kiedy chcemy skorzystać z usługi i jaki jest numer lotu oraz podając dokładne dane pasażerów. Zgłoszenia można dokonać także przez stronę internetową portu lotniczego wypełniając formularz. W ramach usługi otrzymujemy dedykowanego opiekuna, skrócony do minimum czas pomiędzy kontrolą bezpieczeństwa, a wejściem na pokład samolotu, koordynację odprawy biletowo-bagażowej, poczęstunek w formie przekąsek, napoje wraz z szerokim wyborem alkoholi, transport limuzyną do samolotu, możliwość skorzystania z loży VIP, zaproszenie do strefy dwóch osób odprowadzających lub witających, telewizję, bezprzewodowy Internet, a gdy potrzeba możliwość skorzystania z komputera i drukarki. Zadaniem Agnieszki Kobus jako szefa zespołu jest koordynowanie i zapewnienie jak najwyższej jakości obsługi. Strefa funkcjonuje 24 godziny na dobę, o każdej porze można się dodzwonić i zarezerwować pakiet. Opłaty dokonuje się kartą na miejscu lub przelewem. 

Miejsce do zadań specjalnych

Pasażerowie zazwyczaj chcą wsiadać na pokład samolotu jako ostatni. Gdy obsługa strefy otrzymuje informacje, że wszyscy znajdują się już na pokładzie, obsługa zaprasza gości do limuzyny, która odwozi ich pod sam samolot. Bez konieczności oczekiwania na płycie, w autobusie, czy „rękawie” na lotnisku. 

Popularność strefy VIP nie tylko w przypadku biznesu rośnie. Początkowo było kilku pasażerów dziennie, dziś nawet kilkudziesięciu. Natężenie ruchu wzrasta, gdy na terenie Trójmiasta i okolic odbywają się duże wydarzenia, takie jak Open’er Festival. Wówczas gośćmi są artyści z całego świata. 

- Zdarzają nam się czasami wydarzenia zaskakujące i nietypowe. Pasażerowie mylą dni i godziny wylotu. Kiedyś przyjechali na lotnisko dzień wcześniej. Nie musieli jednak czekać na lot całą dobę lub wracać do domu. Udało nam się szybko przebukować im bilety na inny lot, polecieli szybciej i byli z tego bardzo zadowoleni - zdradza pani Agnieszka

Innym razem pasażerowie zapomnieli bardzo ważnych leków dla chorej osoby. Odkryli to dopiero po wylądowaniu, a nie mogli ich kupić za granicą. I dzięki pomocy zespołu Pani Agnieszki udało się leki dowieźć na lotnisko i wysłać je do nich innym samolotem. Takie działanie poza Strefą VIP nie byłoby możliwe. 

To tu, pod opieką zespołu strefy, do Danii wyleciała grupa niepełnosprawnych dzieci, uciekających przed wojną w Ukrainie. 

- Dzięki takim akcjom i takim chwilom czujemy satysfakcję. Jesteśmy w strefie VIP, aby pomagać, zespół łączą nie tylko wysokie kompetencje, ale także otwartość i to, że wszyscy lubimy ludzi – wyjaśnia Agnieszka Kobus.  

Obsługa Strefy VIP pomaga pasażerom także przy wyborze i rezerwacji hotelu oraz zamawianiu transportu, co jest szczególnie istotne w przypadku osób niepełnosprawnych. W Strefie VIP przygotowane są dla nich wykraczające poza standard udogodnienia. W odpowiedzi na zróżnicowane potrzeby podróżujących powstała cała gama świadczeń objętych osobnym cennikiem. Są to: parkowanie pojazdu na czas podróży, możliwość wjazdu na teren zastrzeżony Portu Lotniczego Gdańsk pojazdu wskazanego przez pasażera oraz pilotaż pomiędzy Strefą VIP a samolotem, a także zamówienia indywidualnych usług gastronomicznych.

Oprócz metrażu i estetycznie zaaranżowanej przestrzeni gdańskiego „VIP-a” wyróżnia sztuka. Strefa na lotnisku im. Lecha Wałęsy pełni też rolę galerii, w której można podziwiać malarstwo, ze szczególnym uwzględnieniem pomorskich artystów. – Zapraszamy uzdolnionych twórców. Liczymy, że dla wielu z nich wystawa stanie się początkiem wielkiej kariery – mówi Agnieszka Kobus

Agnieszka Kobus

Koordynator Usług Pasażerskich Premium w Strefie VIP na gdańskim lotnisku