Inwestowanie, czy obrót nieruchomościami premium bywa prawdziwą sztuką. Zarówno jeśli chodzi o prowadzenie procesu sprzedaży, jak i wypełnianie wnętrz … prawdziwą sztuką! Autorski projekt The Bridge, zainicjowany przez agencję Partners International, łączy kreatywnie światy najpiękniejszych nieruchomości ze sztuką.

The Bridge to kilkudniowe wystawy pop-up organizowane w nieruchomościach z portfolio Partners International. Istniejąca od ponad ćwierćwiecza agencja od samego początku wyróżnia się nietuzinkowym podejściem do pośrednictwa w obrocie nieruchomościami. Nie  bez powodu. Dla jej założycielki, Karoliny Niedenthal sztuka zawsze była ogromnie ważna, podobnie jak dla Joanny Czapskiej, dyrektor zarządzającej i inicjatorki The Bridge.

Pierwszy, oficjalny pop up The Brigde pojawił się we wnętrzu rezydencji w Gdyni Orłowie. Sztuka wypełniła wszystkie zakątki willi, której wnętrza ożyły dzięki pracom umieszczonym w salonie, kuchni, łazienkach, garderobie, a nawet w zakamarkach szaf, czy garażu i piwnicy. W Orłowie można było podziwiać m.in. rzeźby Tomasza Radziewicza (autora znakomitego pomnika Józefa Piłsudskiego w Gdańsku, naprzeciwko nowego Żaka), obrazy Marcina Kowalika, Marzeny Ślusarczyk, Marii Kiesner, Filipa Kalkowskiego, Agnieszki Kirzanowskiej-Osińskiej, Joanny Rusinek, Martyny Borowieckiej-Mikuszewskiej, Miry Andrzejewskiej - Kalkowskiej i Agnieszki Leszczyńskiej - Mieczkowskiej. Wśród prac znalazły się również grafiki młodych twórców reprezentujących gdańską Akademię Sztuk Pięknych: Piotra Palucha i Very King. Kuratorami wystawy byli eksperci związani galerią Art in Architecture oraz gdańska ASP.

ASP w sopockim w biurze

Obecnie, w sopockim biurze Partners International, trwa wystawa artystów gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Są wśród nich prace: Kamila Kocurka, Dominika Włodarka, Aleksandry Prusinowskiej, Kamila Lewalskiego, Rafała Fedusio, Jakuba Zająca, Łukasza Butowskiego oraz Patrycji Podkościelny. Każdy z zaproszonych do współpracy artystów ma na koncie mnóstwo nagród, wyróżnień, wystaw indywidualnych, czy zbiorowych. Patrycja Podkościelny jest autorką wielu ilustracji towarzyszących uznanym książkom i magazynom. Współpracowała m.in. z: Adobe, Nike, Netflix, Levis, WeTransfer, Huffington Post czy Newsweek. Ostatnio ilustracje Patrycji znalazły się na okładce Washington Post Health&Science, czy magazynu Rolling Stone. Ponadto, jej prace można było zobaczyć poza Polską w USA, Anglii, Japonii, Chinach czy Australii! 

Kamil Kocurek z kolei jest laureatem między innymi Nagrody Głównej 1st Xuyuan International Print Biennial China w Pekinie, czy zdobywcą Grand Prix Nagrody Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego na Triennale Grafiki Polskiej w Katowicach. Dominik Włodarek zaś znakomicie odnajduje się, jeśli chodzi o wystawy w kraju i zagranicą, jego prace pojawiły się m.in. w Szwecji,  na Grafiktriennal XVI – Nordic Contemporary Print Triennial 2020 w Norrköping oraz w Trelleborgs Museum, ponadto w Japonii (Awagami International Miniature Print Exhibition 2019), Chinach (6th China Guanlan International Printmaking Biennial), czy też Wielkiej Brytanii (The Masters: Etching – Bankside Gallery)

Karol Lewalski to rekordzista, jeśli chodzi o liczbę wystaw w których wziął udział w tym roku!

Wszystkie z prezentowanych prac są na sprzedaż. Ceny oscylują w granicach od 3 do 13 tysięcy złotych.

The Bridge wychodzi w miasto

Czas pandemii, ograniczenia czy lockdowny nie sprzyjają spotykaniu się i kontemplowaniu sztuki. Jednak to są dokładnie momenty, w których wygrywa kreatywność, odwaga i działanie. Projekt The Bridge bynajmniej nie wygasł, a firma nie zaprzestała promowania sztuki, zwłaszcza właśnie z uwagi na tak trudny dla artystów moment. Powstał The Bridge in a City, wprowadzający sztukę w przestrzeń miejską. W miejsce standardowych banerów, jakie widzimy w oknach nieruchomości na wynajem lub sprzedaż, pojawiły się barwne reprodukcje dzieł sztuki m.in. Magdy Benedy, Wojtka Wieczorka, czy Malwiny Jachimczak.

Warsztaty dla najmłodszych

W ramach The Bridge wspierani są nie tylko uznani artyści, ale też ci stawiający pierwsze kroki na polu sztuki. W Mikołajki, w sopockim oddziale Partners  International odbyły się warsztaty fotograficzne, których uczestnikami byli … podopieczni domu dziecka. Zajęcia prowadził fotograf Krzysztof Nowosielski. Dzięki sponsorom dzieci otrzymały aparaty fotograficzne, by móc kontynuować szkolenie dalej. Ich najlepsze prace już niedługo będzie można podziwiać w czasie kolejnego wystawienniczego pop-upu i nabyć w ramach aukcji. Wspomniany wernisaż nie jest jedynym planowanym na 2022 roku. Na wiosnę możemy spodziewać się kolejnej współpracy z gdańskim ASP i wystawy prac najzdolniejszych studentów i absolwentów w sopockiej siedzibie agencji. 

– W najbliższych miesiącach pracować będziemy nad kolejnymi odsłonami The Bridge w przepięknych nieruchomościach, które mamy pod opieką – mówi Joanna Czapska, dyrektor zarządzająca Partners International. - Rola mecenasa kultury lokalnej w ramach organizowanego cyklu pozwala wpisać się w świadomość klientów jako marka zaangażowana nie tylko w pośrednictwo na rynku nieruchomości luksusowych, ale także w rozwój społeczności inwestującej w sztukę.

Partners International to najstarsza polska agencja specjalizującej się w sprzedaży i najmie nieruchomości premium, założona w 1994 roku w Warszawie. W swoim portfolio posiada lokale i domy w Polsce i Portugalii m.in. takie perły jak mieszkanie w XIX wiecznej kamienicy udekorowanej freskami Jana Bukowskiego na sklepieniu. W kwietniu 2020 roku w Sopocie powstała druga filia agencji.