KUKUKID - REBEL BUT CUTE

 Rebel but cute - motto trzech mam, które miały dość stereotypowego podejścia do dziecięcej mody. Stworzyły markę inspirowaną własnymi pociechami. Prawdziwy łobuzerski szyk połączony z kanonem uniseks. Rebeliancki, ale słodki styl podbija serca mam i ich dzieci na całym świecie. Marka stawia na jakość, wykonanie lokalnych producentów i produkcję zgodną z zasadą fair trade. 

Kukukid, powstało z inicjatywy kobiet, które spotkały się w odpowiednim miejscu i czasie. Łączy ich doświadczenie w branży modowej, znajomość korporacyjnych mechanizmów, oraz to, że posiadają dzieci. Wszystkie twórczynie marki zgodnie podkreślają, że zawdzięczają powstanie firmy przypadkowi. Marta Ożóg-Orzechowska była wiele lat brand managerem marki Sinsay, a Joanna Znajewska projektantką mody dla Reserved Kids. Rozstała się z pracodawcą ponieważ korporacyjne projektowanie zaczęło ją frustrować, a myśl o własnej marce nie dawała jej spokoju. 

Los działał na korzyść Kukukid. Joanna poszukując swojego miejsca w świecie zawodowym, trafiła na rozmowę o pracę do firmy w której pracowała Marta. Tak się poznały, zaprzyjaźniły, a na końcu zrodził się pomysł stworzenia własnej marki. Marta, żyjąca marzeniem o wykreowaniu własnego brandu zaprosiła do współpracy swoją szwagierkę Maję Kubit-Orzechowską, która wcześniej zajmowała się odzieżą i akcesoriami współtworząc atelier Gosi Baczyńskiej. Trio ruszyło z kopyta, wszystko zaczynało współgrać w tej machinie.

Każda z kreatorek marki miała inne kompetencje. Wspólnie stworzyły plan, a Joanna zaprojektowała kolekcję. Początki nie były łatwe. Pierwsza próbna kolekcja, która miała przetrzeć szklaki, była niewielka. Wynikało to z obawy, czy kolekcja będzie się podobać i czy znajdzie swoich odbiorców. Tutaj znów autorki marki podkreślają, że pomógł im przypadek. Ubraniami zachwyciła się JustbyManon, jedna z dziesięciu najbardziej wpływowych blogerek na świecie, zajmująca się modą dziecięcą. Po wpisie blogerki na temat polskiej, raczkującej marki Kukukid, wyprzedała się cała próbna kolekcja. 

- Chciałyśmy, aby nasz marka była uniseks. Projektowałyśmy z myślą, aby dzieciaki, które będą nosiły nasze ubrania, wyróżniały się na ulicy. Dlatego postawiłyśmy na folowery, czyli kolorowe wydruki. Ma to na celu imitować rysunki najmłodszych. Rozmawiamy z naszymi dziećmi, pytamy czy podobają się im nasze projekty. To one je opiniują - mówi Marta Ożóg- Orzechowska.

„Rebel but cut” - motto odnosi się do dziecięcej radości, której nieodłącznym elementem jest łobuzerska beztroska i urocza słodycz. Właśnie te wybuchowe pierwiastki zainspirowały Martę, Joannę i Maję do stworzenia marki. Kukukid jest niepokorne, tak jak dzieci. Projekty to odzwierciedlają. Grafiki są zadziorne i ukazują prawdziwy świat dziecka. Marka przykłada dużą uwagę do wygody i komfortu podczas projektowania kolekcji. 

- W projektowaniu skupiamy się na najmłodszych. Na tym się znamy i chcemy kontynuować nasz plan. Póki co, nie mamy w planach rozszerzenia oferty dla  dorosłych dzieci. Obecnie do naszej kolekcji dokładamy wysokiej jakości kurtkę puchową. Zauważyłyśmy, że w tej kwestii jest nisza na rynku, więc postanowiłyśmy stworzyć puchówkę z dna marki. Wszystko wytwarzane zgodnie z filozofią fair trade - dodaje Marta Ożóg- Orzechowska

Ważna jest również filozofia kreowania marki. Kolekcje Kukukid są w stu procentach tworzone w Polsce. Trzy szalone mamy postanowiły współpracować wyłącznie z lokalnymi szwalniami i drukarniami. Poprzez swoją działalność, chcą wspierać polskie włókiennictwo, a hasło fair trade stawiają sobie za priorytet. Świadome podejście do produkcji zawdzięczają doświadczeniu w olbrzymich korporacjach. Mając to doświadczenie chcą działać inaczej. Obserwując jak radzi sobie marka na świece, udowadniają, że fair trade się opłaca. 

Firma uzyskała rentowność już po pierwszym miesiącu. Dwa lata później mogła się pochwalić rocznym obrotem przekraczającym milion złotych. Właścicielki firmy zawdzięczają sukces sprzedażowy współpracy z zagranicznymi sklepami. Tych sklepów na całym świecie jest ponad 70. Z całą pewnością można powiedzieć, że trójmiejskie Kukukid to już marka globalna. Tak trzymać!

 

99
12/2018

Najbardziej utytułowany polski siatkarz z obecnie grających. Piotr Nowakowski to podpora reprezentacji Polski i gdańskiego Trefla.