ALFA ROMEO STELVIO PIĘKNA WŁOSZKA Z TEMPERAMENTEM

Mówią o nim, że to najpiękniejszy SUV klasy premium. I choć tego typu opinie zawsze są mocno subiektywne, to nie ma wątpliwości, że obok tego samochodu nie przechodzi się obojętnie, wszak Alfa Romeo Stelvio to pierwszy w historii SUV tej włoskiej marki. Dodajmy do razu, że piękny i z charakterem. A jak jeździ? Zachęcamy do lektury!

 

 


Max Radke

Przed gdyńskim salonem firmy Auto – Mobil, która jest autoryzowanym dilerem Alfy Romeo, czekał na nas egzemplarz wyjątkowy. Szary kolor pięknie odbijał słoneczne promienie, a sportowa sylwetka od razu powodowała przyśpieszone tętno. 

WYRAFINOWANY FLIRT

Wersja Stelvio First Edition jest jak prawdziwa Włoszka. Piękna karoseria to pierwszy wabik będący zaproszeniem do wyrafinowanego flirtu. Podchodzisz, spoglądasz najpierw nieśmiało, Alfa zachęcająco mruga światłami, a Ty wiesz, że to nie było przypadkowe. Prawidłowo odczytujesz znaki, zbliżasz się, muskasz nieśmiało karoserię, czujesz się coraz pewniej, ale też coraz bardziej jej pragniesz… Ulegasz… Wpadasz w sidła pięknej Włoszki z iście południowym temperamentem. 

KWINTESENCJA ALFY

Nie ma wątpliwości, Stelvio to kwintesencja Alfy, co widać przede wszystkim w stylistyce nadwozia. To auto z charakterem i sportowym pazurem – przód intryguje zadziornym spojrzeniem, tył kusi zgrabnymi liniami, muskularne nadkola zdradzają temperament, a duże wloty powietrza w zderzaku budzą respekt. Wszystko zrównoważone idealnym wyczuciem doskonałej proporcji i harmonii powierzchni.

PIĘKNO WŁOSKIEGO DESIGNU

Wnętrze jest estetyczne i proste, nie ma tu miejsca na elementy źle zaprojektowane lub zbędne. Przestronność, ergonomiczny komfort i to z czego Włosi słyną, czyli design – to największe atuty kabiny. Materiały wykończeniowe są bardzo dobrej jakości, wygodne fotele dobrze podtrzymują ciało, a system multimedialny sterujący funkcjami samochodu jest intuicyjny. 

We wnętrzu uwagę zwraca wyświetlacz 8,8” o wysokiej rozdzielczości z nawigacją 3D opracowaną we współpracy z  Magneti Marelli. Pomiędzy zegarami znajduje się 7", kolorowy wyświetlacz w technologii TFT. Wyposażenie uzupełniają kamera cofania, czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz automatyczne otwieranie drzwi bagażnika (bagażnik pomieści 525 l).

FIRST EDITION

Stelvio w wersji First Edition została seryjnie wyposażona w 20-calowe alufelgi, lakierowane zaciski hamulcowe, reflektory biksenonowe ze światłami przeciwmgielnymi LED, chromowane oprawy lusterek zewnętrznych, przyciemniane szyby, oświetlenie na klamkach drzwi, aluminiowe łopatki zmiany biegów, 400-watowy system audio oraz podgrzewane, elektrycznie regulowane fotele pokryte ekskluzywną czarną skórą "Pieno Fiore". 

Sercem Stelvio First Edition jest turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 2 litrów i mocy 280 KM, z ośmiostopniowym automatem, który przekazuje moc na wszystkie cztery koła. Zwraca uwagę fakt, że benzynowy silnik osiąga maksymalną moc dość nisko, bo już przy 5200 obrotach, a moment 400 Nm przy 2250 obr./min. To sekret dynamiki i sportowego charakteru Alfy Romeo Stelvio. Odczuwamy to wciskając pedał gazu – sprint do „setki” zajmuje zaledwie 5,7 sek. 

DNA ALFY ROMEO

W prowadzeniu auta pomaga system dna pozwalający wybrać odpowiedni program jazdy.  Jazda w trybie Neutral przydaje się zwolennikom statecznej jazdy, tryb Advanced Efficiency to ekonomia i oszczędność paliwa, ale nie da się ukryć, że ten samochód stworzony jest do jazdy w trybie Dynamic. Samochód wtedy momentalnie odpowiada na reakcje kierowcy, a samo prowadzenie jest mocno angażujące. 

Stelvio na wiele pozwala kierowcy, ale też wspomaga w obszarach najbardziej potrzebnych. Samochód na bieżąco analizuje styl jazdy oraz warunki drogowe. Uwzględniane są m.in. dane o przyspieszeniu bocznym i wzdłużnym z układu ESP, kąt skrętu kierownicy oraz odchylenie samochodu, by uzyskać jak najlepsze właściwości jezdne bez względu na rodzaj nawierzchni. Na pokładzie znajduje się też autonomiczny układ awaryjnego hamowania (AEB) z funkcją wykrywania pieszych, system ostrzegający kierowcę o niezamierzonej zmianie pasa ruchu oraz system automatycznego przełączania świateł mijania na drogowe. 

Od początku swojej historii marka Alfa Romeo tworzyła pojazdy zdolne do zmiany sposobu, w jaki jeździmy i za co kochamy nasze samochody: niepowtarzalne arcydzieła stylistyki i inżynierii, które nadal można podziwiać i naśladować. Takie też jest Stelvio, nie mamy co do tego żadnych wątpliwości. Zapraszamy do salonu Auto – Mobil na jazdę próbną, warto! 

ALFA ROMEO STELVIO

Nazwa Stelvio pochodzi od przełęczy położonej na wysokości 2757 m n.p.m. To najwyższa przejezdna przełęcz we włoskich Alpach Wschodnich a droga, która przez nią prowadzi, wije się na odcinku prawie 20 km i liczy ponad 75 ostrych zakrętów. Jeremy Clarkson w jednym z odcinków "Top Gear" określił ten pełen serpentyn podjazd jako "najlepszą na świecie drogę do jazdy samochodem". Tą trasą przejeżdża też peleton kolarzy podczas słynnego wyścigu Giro d'Italia.

 

80
05/2017

Ikona polskiej siatkówki, wicemistrz świata i mistrz Europy, jeden z najlepszych libero na świecie.