Ponad 300 firm i marek kosmetycznych zaprezentowało swoje produkty i usługi podczas targów Uroda, które odbyły się w gdańskim Amber Expo. Targi odwiedziło ponad 8 tysięcy gości, którzy nie tylko mogli zapoznać się z rynkowymi nowościami, ale też wziąć udział w kilkudziesięciu imprezach towarzyszących, tj. pokazy mody, pokazy fryzjerskie i barberskie, szkolenia i prezentacje urządzeń kosmetologicznych. 

Program imprezy jest wypełniony był do ostatniej minuty – w kilku strefach odbywały się warsztaty, pokazy i szkolenia dla profesjonalistów, prezentacje produktów i zabiegów medycyny estetycznej. Można było skorzystać z konsultacji kosmetyczek, wizażystów, stylistów, fryzjerów, dietetyków, a także zapoznać się z ofertą klinik stomatologicznych i hoteli spa&wellness.

Nowości było mnóstwo, co świadczy o tym, że branża urodowa zaskakuje i dynamicznie się rozwija. Jedną z nich był pokaz zabiegu Arude marki Montibello. To hiszpańska marka dotychczas znana z produktów do włosów oraz farb fryzjerskich, która poszerzyła swoją ofertę o profesjonalne kosmetyki do pielęgnacji skóry, przeznaczone zarówno do zabiegów w salonach kosmetycznych, jak i do domowego użytku.  

Zabieg Arude to pielęgnacja skóry twarzy w celu zwiększania odporności i jędrności, zwalczania zmarszczek, zdefiniowania owalu twarzy, wygładzenia plam i ujednolicenia kolorytu skóry, nadając natychmiastowy efekt napięcia. Dużym zainteresowaniem cieszył się także pokaz urządzenia Primelle oferującego próżniową metodę zwalczania cellulitu, redukcji tkanki tłuszczowej modelowania sylwetki i owalu twarzy oraz mikrodermabrazji. 

Na targach mocno swoją obecność zaznaczyły wizażystki. Można było zapoznać się z technikami wykonywania makijażu na specjalne okazje, m.in. ślubnego, glamour, biznesowego i wieczorowego. Jolanta Wagner, dyrektor artystyczna Europejskiej Akademii Estetyki Artystycznej zaprezentowała makijaż kobiety dojrzałej odpowiedni do typu urody. 

Pokazy fryzjerskich trendów na sezon 2016/2017 przygotowały marki Kemon I Montibello. Ta pierwsza marka zaprezentowała kolekcję fryzur Etno 2017, inspirowaną wielokulturowością i różnorodnością form i kształtów. Propozycja „Etno” jest na każdą porę roku. Kolekcja wyróżnia się ciekawymi koloryzacjami, niepowtarzalnymi upięciami oraz męskimi, symetrycznymi stylizacjami. 

I na koniec ciekawostka. Na targach trójmiejska firma Grupa IT zaprezentowała dwie aplikacje, beFrutti i Wellaphy. To platformy łączące wizażystki i masażystów z klientami. Dzięki aplikacji użytkownik ma dostęp do bazy usługodawców, widzi jakim dysponują doświadczeniem, kwalifikacjami i może zamówić usługę, która jest realizowana niemal natychmiast, w domu klienta.