W poszukiwaniu smacznych adresów

Restauracja Metamorfoza

Celebrowanie jedzenia to ogromna sztuka. Jeśli dołączyć do tego ciekawe podróże otrzymamy - turystykę kulinarną. Gdańsk-Pomorskie Culinarny Prestige to nowy projekt, który ma zachęcić zarówno do przyjazdu do województwa pomorskiego, jak i zapoznawania się z jego bogatą ofertą branży gastronomicznej. Właśnie nastąpiła inauguracja projektu, którego pomysłodawcą jest Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna (PROT).

Pomorskie restauracje już od dawna z powodzeniem zaistniały w świadomości turystów zarówno z Polski, jak i z zagranicy. Cenione są przede wszystkim za wysoki poziom szefów kuchni oraz za świeżość oryginalnych regionalnych produktów. Wielu z tych miejsc przyświeca idea slow food, a sprzyjający klimat przyciąga gości z całego świata. Stąd też zrodził się pomysł, by wspólnie z branżą gastronomiczną zbudować silną i rozpoznawalną markę regionu na arenie międzynarodowej. Całość zainicjowało spotkanie integracyjne szefów kuchni oraz menadżerów pomorskich restauracji w Akademii Kulinarnej Fumenti, któremu przewodzili Adam Woźniak z Mercato Hilton Gdańsk i Przemek Formela z Koziego Grodu.

Do udziału w projekcie zaproszone zostały takie trójmiejskie restauracje, jak m.in. Metamorfoza, Mercato, Kubicki, Sztuczka, Tłusta Kaczka, czy też sopocki Bulaj. Każda z nich reprezentuje najwyższy poziom sztuki kulinarnej, stanowiąc jednocześnie najlepszy dowód na to, że cenimy sobie to, co dobre. Zarówno w sezonie letnim, jak i poza nim miejsca te nie narzekają na brak gości, wręcz przeciwnie. Gdańsk-Pomorskie Culinary Prestige promować będzie te miejsca, które mogą stanowić kulinarną wizytówkę Gdańska, jak i całego województwa. Akademia Kulinarna Fumenti oraz Slow Food Pomorze wspólnie wytypują te restauracje, które spełniają ściśle określone kryteria. W procesie selekcji brane są pod uwagę takie aspekty jak m.in. wykorzystanie regionalnych składników, sezonowość menu, jakości obsługi oraz wystrój i sposób podawania potraw. 

 – Działania audytowe i certyfikacyjne już trwają, a ich efektów można spodziewać się w połowie kwietnia. Wtedy to zostanie wyłoniona pierwsza grupa lokali objęta projektem – mówi Krystyna Hartenberger-Pater, Dyrektor Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. – Aby się w niej znaleźć należy spełnić wysokie kryteria oceny i wykazać się otwartością na współpracę. Udział w projekcie zapewni restauracjom możliwość bezpłatnego skorzystania z wielu narzędzi promocyjnych. Uruchomiony zostanie blog tematyczny poświęcony luksusowej ofercie turystycznej regionu dostępny pod adresem www.pomorskie-prestige.eu, który spięty będzie z kanałami społecznościowymi i pozycjonowany w Skandynawii – dodaje Krystyna Hartenberger-Pater. 

Docelowo projekt objąć ma również inne, atrakcyjne dla turystów obszary, jak chociażby golf & yachting, amber & design, spa & medical, shopping & lifestyle. Punkt wyjściowy stanowią jednak przede wszystkim kulinaria. Trzymamy kciuki, a najlepszym sprawdzianem dla projektu zapewne będzie zbliżający się sezon wakacyjny.