Too Good To Go

w Trójmieście

Pyszne niespodzianki - tak jednym słowem można nazwać dania, które zamówimy za pomocą aplikacji To Good To Go. Desery, kanapki, dania lunchowe i obiadowe, to wszystko można uratować przed zmarnowaniem, a jednocześnie pomóc chronić środowisko - teraz także w Trójmieście!


prestiz

Temat marnowania jedzenia od miesięcy nie schodzi z pierwszych stron gazet. Polska plasuje się na 5. miejscu wśród krajów Unii Europejskiej, marnując co roku 9 mln ton jedzenia, co daje średnio 247 kg na osobę. Z pomocą przychodzi aplikacja Too Good To Go, angażująca zwykłych użytkowników w codzienną walkę z marnowaniem żywności, która niedawno objęła swym zasięgiem Trójmiasto.

- Naszym marzeniem jest świat bez marnowania. W samym tylko Gdańsku rocznie na wysypisku ląduje 110 tys. ton żywności, w całym województwie pomorskim - ponad 500 tys. ton rocznie, dlatego też, właśnie Trójmiasto jest trzecim po Warszawie i Krakowie miejscem, gdzie rozpoczęliśmy swoje działania - tłumaczy Karolina Woźniak, PR Manager Tor Good To Go.

Aplikacja Too Good To Go to łatwe w obsłudze narzędzie dostępne dla każdego użytkownika smartfona, mające realny wpływ na poprawę kondycji planety. W aplikacji dostępne są pyszne paczki-niespodzianki z niesprzedanym danego dnia jedzeniem z restauracji, kawiarni, sklepów i cukierni w całym Trójmieście, które w innym przypadku musiałyby wylądować w koszu. Każda uratowana paczka to 2,5 kg niezmarnowanej emisji CO2, która powstała w łańcuchu produkcji - od posadzenia, przez transport, po domową lodówkę. Choć aplikacja w Polsce działa dopiero od 7 miesięcy, uratowano dzięki niej już ponad 65 000 posiłków, co odpowiada 162,5 tony CO2. To tyle ile powstałoby ze spalenia 376 beczek ropy. 

Wśród miejsc, które dołączyły do rewolucji z Too Good To Go znalazło się już ponad 50  trójmiejskich lokali, w tym m.in.: Leń, Drukarnia, Morze Kawy, Składak, Marmolada Chleb i Kawa, Kurhaus, czy Vegan Port, a także sieci Starbucks i Pizza Hut.

Aplikacja Too Good To Go wystartowała w Danii w 2016 roku i od tamtej pory zyskała ponad 19 milionów użytkowników w 15 krajach. Warto zaznaczyć, że globalną CEO aplikacji jest Mette Lykke, która wcześniej współtworzyła Endomondo.

 

114
03/2020

Jej muzyczna kariera to wybuchowa mieszanka zdobytej wiedzy, talentu, uporu, szczęścia, spotkanych ludzi we właściwym miejscu i właściwym czasie, a także serii przypadków.