Prestiż patronuje

Food Interactive Days

Miejsce: AMBER EXPO
środa, 06 luty 2019

Wyobraźmy sobie miejsce, które łączy spotkania w formie warsztatów, przestrzeń barową idealną do networkingu oraz ekspozycję targową. Do tego dodajmy jeszcze dwa dni rozmów z profesjonalistami z branży HoReCa, spotkania z gośćmi specjalnymi oraz ogromną dawkę wiedzy. Łącząc te wszystkie elementy otrzymamy pełen obraz nowego wydarzenia na gastronomicznej mapie Polski – Food Interactive Days (6-7 lutego 2019 w AmberExpo, Gdańsk).

Nowy event powstał z potrzeby zmian. Przez ostatnie osiem lat organizowaliśmy w Gdańsku Targi FOOD-to-GO. W pewnym momencie poczuliśmy, że chcąc dotrzeć do nowych grup odbiorców, musimy urozmaić formułę. Podstawą naszego działania jest doświadczenie zdobyte podczas organizacji targów na Pomorzu, jak i Międzynarodowych Targów Wyposażenia Hoteli i Gastronomii HORECA w Krakowie, które od ponad 26 lat są liderem wśród gastronomicznych wydarzeń na południu kraju. W czasie naszych licznych spotkań z pomorskimi restauratorami dostrzegliśmy, że szukają oni rozwiązania problemów w dwóch kluczowych obszarach: jak zatrzymać pracownika w restauracji oraz jakie działania podjąć, aby wypromować restaurację. W trakcie opracowywania strategii eventu, postawiliśmy sobie za cel znaleźć ekspertów, którzy przybliżą naszym gościom rozwiązania. – mówi Paulina Polewka, Project Manager.

Warsztaty fotografii kulinarnej

Kto z nas nie „je oczami”? W czasach Instagrama zanim zdecydujemy się odwiedzić daną restaurację, sprawdzamy jej profil. Często sukces tkwi w pięknych zdjęciach, które przyciągają uwagę. Choć większość z nas bez problemu może wykonać zdjęcie swoim smartfonem, to mimo wszystko nie można zapomnieć, iż w fotografii bardzo ważna jest kompozycja i światło. Pomijając tak ważne elementy stracimy efekt i nawet najmodniejsze filtry nam nie pomogą. Podczas Food Interactive Days będzie możliwość udziału w warsztatach fotografii kulinarnej, które poprowadzi Kasia Fiszer z FOOD&LIGHT, która na co dzień pracuje dla branży spożywczej i wydawniczej, oferując stylizowane fotografie żywności.

Jak zmotywować i zatrzymać pracowników w firmie?

Problemem „braku rąk do pracy” w branży gastronomicznej jest powszechnie znany. Częste rotacje pracowników sprawiają, że zespół nieustannie się zmienia a to nie wpływa korzystnie na atmosferę w danym punkcie gastronomicznym. Jak temu zaradzić? Na to pytanie postarają się odpowiedzieć zaproszeni eksperci, m.in.: Małgorzata Bednarz z MWM PARTNERS.

Business Matchmaking

Ciekawie zapowiada się również program Business Matchmaking. To system umawiania spotkań między Wystawcami a Gośćmi wydarzenia. W jednym miejscu i czasie spotkają się producenci z restauratorami, którzy poszukują na rynku najciekawszych ofert. Osoby zainteresowane mogą przesłać swoje zgłoszenie poprzez stronę www.foodinteractivedays.pl. Wszystko to odbędzie się we wzorcowej restauracji przygotowanej specjalnie na tę okazję.

„Zero waste” w kieliszku

Na takie wydarzenie warto było czekać. Już 6-7 lutego w AmberExpo w Gdańsku w ramach nowego wydarzenia dla branży gastronomicznej Food Interactive Days, zapraszamy do odwiedzenia strefy BAR 4.0 Challenge. Jedno jest pewne, mocno zamieszamy i to nie tylko w szkle, ale w świadomości osób związanych zawodowo z gastronomią.

W ciągu dwóch dni najlepsi barmani oraz szefowie kuchni z Krakowa, Warszawy i Gdańska połączą siły, aby przygotować wyjątkowe i niepowtarzalne koktajle zgodnie z filozofią „zero waste”. Będzie m.in. o ziołach, o kiszonkach i o najnowszych trendach. Strefa BAR 4.0 to otwarta przestrzeń, gdzie swoje umiejętności zaprezentują mistrzowie w swoim fachu. Spotkanie będzie miało interaktywny charakter.

Zero waste to już globalny trend. Coraz szerzej mówi się o nim w gastronomii, dlatego cieszy fakt, że również barmani szukają sposobów jak chronić środowisko. Filozofia zakłada ograniczenie odpadów. Wiele lokali zamiast plastikowych słomek proponuje klientom metalowe, papierowe lub te wyprodukowane ze skrobi kukurydzianej. Dużym problem są również serwetki, czy wszelkiego rodzaju ozdoby, których używamy tylko raz.

- Koniec ze śmieciami. To co inni wyrzucają, my wykorzystamy. Nasi goście udowodnią, że obierki ziemniaków, czy pestki mogą być tak samo cennym składnikiem drinków, jak używane najczęściej cytrusy. Pomyślmy jak wiele owoców wraz z innymi odpadami trafia do worków na śmieci. Na nas robi to ogromne wrażenie, dlatego postanowiliśmy poruszyć ten temat podczas Food Interactive Days. – mówi Tomasz Krupa, Project Manager. W gastronomii dużą wagę przykłada się również do tradycji, dlatego barmani będą mieli za zadanie przygotować koktajl, który odda charakter regionu, z którego pochodzą. Dużo miejsca poświęcimy foodparingowi, czyli połączeniu różnych aromatów, smaków i technik kulinarnych.

Wśród zaproszonych osób spotkacie barmanów i kucharzy z takich topowych miejsc jak: Sababa i Czeczotka Coctail Bar z Krakowa, Cosmo bar i Bar Wieczorny z Warszawy, Flisak’76
i Pixel Cocktail z Gdańska oraz Barschool.pl. Nasi goście udowodnią, że przemyślane korzystanie z darów natury to nie tylko trend. To również sposób na ograniczenie wydatków w restauracji.

To nie wszystko co dla Was przygotowaliśmy. Podczas dwóch dni spotkamy ekspertów od marketingu gastronomicznego, prawa pracy oraz zasobów ludzkich. Będziemy rozmawiać m.in. o strategii marek, o problemach z zatrzymaniem pracowników, o współpracy z influencerami. Wśród gości spotkacie praktyków m.in. z Krakowa, Poznania, czy Warszawy.

Do udziału w wydarzeniu zapraszamy osoby z branży HoReCa i tych, którzy dopiero planują związać swoją przyszłość z gastronomią. Wstęp możliwy jest na podstawie bezpłatnej rejestracji - on-line lub bezpośrednio na miejscu. Istnieje również możliwość wykupienia dodatkowych płatnych pakietów szkoleniowych, które dostępne są na stronie https://foodinteractivedays.pl/pl/strefa-gosci/wstep-i-pakiety-konferencyjne.html

Co jeszcze czeka na gości Food Interactive Days? Zachęcamy do śledzenia strony www.foodinteractivedays.pl