Biografia Marki Michael & Markus


02 Październik 2019

Biografia projektantów:

Michael Michalczewski urodził się w 1987 roku w Gdańsku w Polsce. Mając kilka miesięcy wyjechał z rodzicami z komunistycznej Polski do Niemiec, gdzie się wychował. W związku z karierą ojca Dariusza Michalczewskiego sławnego mistrza świata w boksie Michael często przeprowadzał się i podróżował po świecie. Swoje dzieciństwo spędził również w Hamburgu. Po rozwodzie rodziców w wieku 15 lat wyjechał z mamą i młodszym bratem Nicolasem do Miami w USA. Po ukończeniu szkoły średniej w Miami studiował w Babson College w Bostonie. Ukończył studia ekonomiczne ze specjalizacją w zarządzaniu strategicznym i zarządzaniu przedsiębiorstwami. W szczycie kryzysu finansowego w 2009 roku postanowił wrócić do Gdańska, by wykorzystać nowe możliwości. Dzisiaj Michael żartuje, że jest Polakiem, Niemcem i “Miamian (z Miami)”. Praca w różnych branżach w zakresie marketingu i sprzedaży w szczególności dla firmy budującej luksusowe katamarany zaintrygowała w nim zainteresowanie przemysłem towarów luksusowych. Chociaż pomysł tworzenia biżuterii był początkowo żartem, okazał się bardzo trafny, zwłaszcza że Gdańsk jest od wielu wieków światową stolica Bursztynu. Michael aktualnie mieszka ze swoją dziewczyną Agnieszką i szczeniakiem rasy Pomeranian Lalą w Gdańsku. W wolnych chwilach chętnie spędza czas z przyjaciółmi, wędkuje, gra w golfa i interesuje się polityką. Michael chociaż nigdy nie planował być projektantem i niekoniecznie postrzega siebie jako typowego projektanta, to projektowanie stało się jego największą pasją.

Markus Sitowski urodził się w 1989 roku w Bremen w Niemczech. Jego rodzice pochodzą z Polski. Markus już od najmłodszych lat interesuje się projektowaniem i architekturą. W szkole średniej postanowił rok przerwać, aby pracować dla agencji reklamowej jako grafik. Jednakże po ukończeniu szkoły średniej obrał inny kierunek. Otrzymał propozycję pracy w firmie programistycznej, w której był odpowiedzialny za ekspansję sprzedaży w Polsce. Powrót do Polski był jego marzeniem, dlatego chętnie podjął nowe wyzwanie. Po kilku latach pasja Markusa do kreatywnej twórczości powróciła i dołączył do młodej designerskiej firmy meblowej w Gdańsku. W 2014 roku Markus poznał Michaela na polu golfowym podczas nauki gry w golfa. Szybko zostali dobrymi przyjaciółmi. Zainspirowani pasją projektowania i marzeniem o produkcji własnej biżuterii, założyli markę

„Michael & Markus” jeszcze w tym samym roku

Aktualnie Markus mieszka ze swoją dziewczyną Natalią, pięciomiesięcznym synkiem Henrykiem i dwoma psami Shih Tzu Mańkiem i Pomeranian Pociskiem w Gdyni. Pomimo braku czasu, w każdej wolnej chwili Markus uwielbia spotykać się z przyjaciółmi, jeździć na rowerze i longboardzie oraz uprawiać sporty wodne.

Kluczowe/Klasyczne cechy charakterystyczne marki :

  • Wpływ morski

  • Równowaga między siłą przemysłową, a klasyczną elegancją

  • Unikalne i nowoczesne spojrzenie na bursztyn

  • Różnorodność kamieni szlachetnych

  • Rzemiosło (Handmade in Poland)

  • Biżuteria damsko – męska (Unisex)

Inspiracja do stworzenia nowej kolekcji i ogólne informacje o marce :

Kolekcja ‘The Baltic Collection’ jest inspirowana potęgą morza, żądzą eksplorowania, tęsknotą za dziedzictwem oraz elektryzującą energią miast portowych. Jako marka inspirujemy się indywidualnością, autentycznością, a ostatecznie naszymi osobistymi doświadczeniami. Stworzyliśmy markę Michael & Markus, której nie chcieliśmy zaszufladkować i dać każdemu tą wolność własnej interpretacji.

Historia marki :

Pomysł zapoczątkowania marki jubilerskiej powstał jako żart w 2014 roku. Nie mieliśmy żadnego doświadczenia w tej branży. Zainspirowała nas ozdobna bransoletka mankietowa marki Harley Davidson, którą Michael dostał w prezencie od swojego ojca. Bazując na niej opracowaliśmy pięć projektów bransoletek mankietowych, które nazwaliśmy kolekcją ‘Coat of Arms’. Z technicznego punktu widzenia opracowanie produkcji bransoletek okazało się dużym wyzwaniem i przez prawie dwa lata testowaliśmy różne technologie, aby uzyskać wymagany efekt.

Z perspektywy marketingowej na początku współpracowaliśmy ze światowym liderem w produkcji luksusowych katamaranów, co pozwoliło nam zaprezentować naszą kolekcję podczas pokazu jachtów w Dubaju i Singapurze. Dzięki tej współpracy zdobyliśmy cenne doświadczenia w dziedzinie sprzedaży i marketingu

towarów luksusowych oraz nawiązaliśmy cenne znajomości z renomowanymi przedsiębiorcami z tej branży. Zawsze traktowaliśmy kolekcję ‘Coat of Arms’ jako sposób na poznanie branży.

Po szczegółowej analizie rynku i przeprowadzeniu wielu rozmów z fachowcami z branży jubilerskiej w Polsce, Niemczech i innych krajach postanowiliśmy rozpocząć współpracę z firmą Mega Mega Projekt (MMP) z Nowego Yorku w USA, którą uznaliśmy za najlepszą dla marketingu naszych produktów. MMP chętnie zgodziła się na współpracę z nami uznając, że mamy indywidualny i autentyczny styl, a nasze produkty ze względu na ich technologię wykonania i wzornictwo są zdecydowanie wyjątkowe. Natychmiast po rozpoczęciu współpracy konsultingowej wspólnie opracowaliśmy biznesplan i wstępny projekt kolekcji, która ostatecznie stała się ‘The Baltic Collection’. Od zaprojektowania kolekcji ‘Coat of Arms’ nasz styl zdecydowanie ewaluował, ale czujemy, że pozostaliśmy wierni naszej tożsamości.

Kilka głównych zmian w odniesieniu do naszej pierwszej kolekcji :

  • Z perspektywy biznesowej nasza pierwsza kolekcja ‘Coat of Arms’ była zbyt „niszowa”. Nie tylko w odniesieniu do samego projektu, ale również w kwestii za małej gamy produktów. Rynek naszych potencjalnych klientów był zbyt ograniczony.

  • Chociaż zawsze uważaliśmy, że pierwsze bransoletki mankietowe były uniseks, ich wzornictwo było dość męskie. Chcieliśmy, aby nowa kolekcja miała szeroką gamę produktów nie tylko dla mężczyzn, ale także dla kobiet.

  • Z punktu widzenia projektowania ‘The Baltic Collection’ różni się znacznie od kolekcji ‘Coat of Arms’. Projekt „Coat of Arms’ jest bardzo ozdobny i projekt ‘The Baltic Collection’ jest bardziej nowoczesny i industrialny, chociaż zdecydowanie bierze pewne klasyczne aspekty z kolekcji ‘Coat of Arms’.

  • Z technicznego punktu widzenia, przy produkcji kolekcji ‘Coat of Arms’ skorzystaliśmy z techniki polegającej na ręcznym rzeźbieniu wosku. Przy produkcji ‘The Baltic Collection’ zdecydowaliśmy się na bardziej innowacyjną technikę, a mianowicie technologię z drukiem 3D. Co było naturalnym wyborem ze względu na bardziej industrialne wzory. Jednak w przyszłości jesteśmy zdecydowanie zainteresowani powrotem do ręcznie rzeźbionego wosku i eksplorowaniem bardziej ozdobnych wzorów.

Wyjatkowe elemeny biżuterii w naszej kolekcji :

  • Jesteśmy bardzo podekscytowani naszym wyjątkowym wzorem łańcuszka Baltic- Link. Nad tym projektem pracowaliśmy od dłuższego czasu. Efekt końcowy jednakże znacznie przekroczył nasze oczekiwania. Podczas, gdy większość łańcuchów jest produkowana maszynowo, każde ogniwo Baltic- Link jest zkładany ręcznie, co pozwala na idealną równowagę między siłą, a elegancją

  • Wszystkie produkty z białym bursztynem

  • Wisiorki z chryzoprazem

Co powinieneś wiedzieć :

‘The Baltic Collection’ jest bardzo modułową kolekcją. W przygotowaniu mamy już różne pomysły projektów kolejnych kolekcji. Naszym celem jest dostarczanie ponadczasowej biżuterii dla wyjątkowych ludzi. Chcemy dzielić się naszą pasją ze wszystkimi, którzy dostrzegają piękno naszej biżuterii i potrafią je docenić.

Nazwa Marki: Michael & Markus

Projektanci: Michael Michalczewski & Markus Sitowski

SS20 Nazwa kolekcji: „The Baltic Collection”

Lokalizacja projektanta: Gdańsk, Polska

Miejsce produkcji: Gdańśk