Luksus na Świętojańskiej

 

Ulica Świętojańska

Krzysztof Nowosielski

Kiedyś stanowiła synonim luksusu oraz tego, co najnowocześniejsze i najbardziej „na topie”. Teraz znajdują się tu głównie banki, restauracje i kawiarnie. Czy ul. Świętojańska w Gdyni nadal pochwalić może się tym, co nietuzinkowe i ekskluzywne? Zdecydowanie tak, a wszystko za sprawą ekskluzywnych i unikatowych butików.!

1800 metrów długości i 24 metry szerokości – tak ulica Świętojańska przedstawia się w liczbach. Usytuowanych jest przy niej 150 kamienic i kilkaset lokali użytkowych – sklepów, restauracji, czy punktów usługowych. To ona stała się osią, wzdłuż której koncentrowała się dynamiczna rozbudowa miasta. Świętojańska szybko stałą się tzw. ulicą reprezentacyjną, a z biegiem lat zyskała status niemalże „kultowej”. 

NOWE IDZIE OD MORZA 

Ze względu na dużą ilość lokali handlowych Świętojańska uznawana była za "salon handlowy" Gdyni. To tu zakupy robiły słynne żony marynarzy, a kto tylko mógł przed świętami Bożego Narodzenia przyjeżdżał tu po produkty delikatesowe. Po 1989 roku "państwowe" placówki z zawrotną prędkością  zaczęły być wypierane przez prywatne sklepy i butiki z luksusowym asortymentem - głównie odzieżą i obuwiem. To w nich właśnie można było kupić to, co nie było dostępne dla szerokiej rzeszy klientów – oryginalne marki, kroje i materiały najwyższej jakości - tak zostało do dziś. Najlepszym tego przykładem są butiki prowadzone przez państwa Kaszubowskich, którzy od 25 lat prowadzą sklepy z odzieżą luksusową. 

- Obecnie posiadamy cztery butiki Classic, z których jeden dedykowany jest wyłącznie doskonałej niemieckiej marce MarcCain. W naszych butikach panie mogą kupić nie tylko torebki marki Furla, Abro, czy buty Baldinini, ale także elegancką odzież na każdą okazje takich marek jak Laurel, Luisa Cerano, Twin-Set, ale także świetne casualowe rzeczy firm takich jak AirField, Armani, Iceberg. Na panów za to czekają tu m.in. doskonale skrojone garnitury linii Tailored od Hugo Boss, czy Versace - mówi Edmund Kaszubowski, właściciel. 

NA KAŻDY GUST

Każdy butik należący do grupy Classic oferuje co innego. Marc Cain przy ul. Świętojańskiej 44 to propozycja dla kobiet aktywnych, modnych, śledzących trendy, które cenią sobie jednocześnie nawet bardziej niekonwencjonalne rozwiązania. W tej samej kamienicy mieści się butik Classic, elegancki, luksusowy sklep z ciekawym wyborem marek, takich jak Laurel, Hugo Boss, Airfield, czy D.Exterior oraz Cambio. To propozycja dla kobiet, które kochają elegancką, miejską klasykę. Znajdziemy tutaj także luksusowe akcesoria, szczególnie torebki, a także buty. 

Po drugiej stronie ulicy propozycja dla panów, czyli butik Classic Sport (Świętojańska 33). Tu znajdziemy głównie casualowe propozycje światowych marek, takich jak Iceberg, Hugo Boss, Armani, Versace i wiele innych. Lekkość, funkcjonalność i komfort, połączenie stylu sportowego z miejskim to cechy rozpoznawcze męskich propozycji w tym butiku. Wychodząc z niego warto od razu skręcić w prawo i po 50 metrach natkniemy się na Men Bouqtique (Armii Krajowej 9). Tutaj jak w raju poczują się miłośnicy elegancji. W dobrze dopasowanym garniturze od Hugo Bossa, czy Versace każdy mężczyzna będzie wyglądał wyjątkowo.

PRZYSTĘPNY LUKSUS

W obecnych czasach, gdy dostępne jest w zasadzie wszystko (w zależności od zasobności portfela), trudno jest czymś zaskoczyć. Klienci stają się coraz bardziej wymagający, stawiając przede wszystkim na jakość. Ekskluzywne butiki, prowadzone przez prawdziwych pasjonatów, wychodzą na przeciw oczekiwaniom klientów. Tak jest choćby w butiku Lusso (Świętojańska 56), gdzie znajdziemy ciekawe propozycje dla kobiet - kolekcje typu „casual” (codzienne), jak i bardziej eleganckie, wieczorowe. Dostępne są tu polskie marki luksusowe, jak np. DanHen, a także francuskie, skandynawskie i włoskie (w tym Elisa Cavaletti). Znajdziemy tu również znakomite i oryginalne marki holenderskie, jak Beaumont, SaoPaulo, Nickjeans.  

Szykowne stroje dopełnia ekskluzywne obuwie Ballin.

 – To jedna z najbardziej „topowych” marek obuwia na świecie. Każda para butów wykonywana jest ręcznie, co przekłada się na jakość, wygodę i oryginalność. Zawsze można mieć pewność, że zakupiona u nas odzież szyta jest w krótkich kolekcjach, co oznacza, że powstaje tylko kilka sztuk jednego fasonu – tłumaczy Grzegorz Sadowski, właściciel butiku Lusso. 

Choć otwarcie Lusso odbyło się pod koniec ubiegłego roku, to już doczekał się swoich wiernych klientek, które z przyjemnością tu wracają, nie tylko dla doskonałej jakości ubrań, ale po prostu – dla dobrej atmosfery. 

NA KAŻDĄ OKAZJĘ

To właśnie sprzyjający klimat takich miejsc sprawia, że cieszą się niesłabnącym powodzeniem. Zawsze też liczyć możemy na fachowe doradztwo ekspedientek i… po prostu komfort, którego tak na co dzień przecież nam brakuje. Nie zapominajmy jednak o tym, co dla wielu z nas jest najważniejsze – dostęp do oryginalnych kolekcji i nietuzinkowych krojów. 

- Ubrać na każdą okazję - tak proste i popularne stwierdzenie wcale nie jest tak proste do zrealizowania. Butik Sandro z sukcesem podejmuje tę próbę - przekonuje Kamila Rajczakowska z butiku Sandro (Świętojańska 33). - Nasz sekret tkwi w tym, że staramy się uważnie słuchać naszych klientek. Wiemy, jakie kroje lubią, które kolory najczęściej wybierają, jakich ubrań poszukują. Z myślą o każdej z nich przemierzamy świat mody, aby do butiku Sandro sprowadzać kolekcje wyjątkowych francuskich i włoskich marek, niebanalnych, zaskakujących i eleganckich - dodaje pani Kamila.

Z VOGUE’A DO GDYNI

Dzięki takiemu podejściu każda klientka otrzymuje propozycję na każdą okazję: na przyjęcie, do biura, na weekend. Grupą docelową butiku Sandro są młode kobiety, które zwracają uwagę na obowiązujące trendy i na jakość ubrania. Modny wizerunek i możliwość odkrycia swojego stylu to cechy charakterystyczne dla marek, które oferowane są w tym butiku. 

- Dostępne u nas marki prezentowane są w najnowszych wydaniach magazynu Vogue . Z Mediolanu mamy takie marki, jak: Mangano, Anna Ritan, View, Sandro Ferrone, a  z Paryża m.in. Sinequanone, Axara, Pellesimo, Absolu. Dla pań to istotny wyznacznik jakości danej odzieży - mówi Kamila Rajczakowska z butiku Sandro.

Butiki powinny stanowić kwintesencję dobrego smaku i gustu. Dowodem na to jest chociażby konkurs na najlepsze gdyńskie szyldy, w którym butik Sandro został wyróżniony trzecim miejscem. 

KLASA I UROK

W poszukiwaniu najnowszych trendów i unikalnych marek wybrać się możemy również do innych luksusowych sklepów przy ul. Świętojańskiej. Możemy też nieco zboczyć z głównej arterii. Przy ul. Armii Krajowej 28, w salonie firmowym Pierre Cardin, znajdziemy klasyczne propozycje dla panów. Wracamy jednak na Świętojańską. Nowym butikiem jest Mody Dom, który w swoim asortymencie posiada modę polską w najlepszym wydaniu (m.in. marka Vito Vergelis). Z kolei marki włoskie i francuskie oferuje butik Mediolan (Świętojańska 97). 

Odzież, obuwie oraz dodatki i galanterię z Polski, Włoch, Hiszpanii, czy Portugalii oraz unikatowe kolekcje projektantki mody Joanny Molenda oferuje natomiast butik Moda In (Świętojańska 67). Swoje wierne klientki ma też salon firmowy niemieckiej marki Bianca (Świętojańska 110/112). Ciekawą propozycją, szczególnie dla indywidualistek jest także butik marki By Insomnia (Świętojańska 91). Autorki kolekcji, Natalia Pstrokońska i Marlena Niestryjewska są przyjaciółkami, którym bliska jest skandynawska prostota i estetyka. I takie właśnie są ubrania tej marki.

Coco Chanel mawiała, że "Kobieta musi mieć dwie rzeczy: klasę i bajeczny urok". Zarówno jedno, jak i drugie z pewnością znajdziemy w najlepszych butikach na ul. Świętojańskiej.