CZY E-COMMERCE ZAGRAŻA ISTNIENIU GALERII HANDLOWYCH?

Zakaz handlu w niedzielę, zmiany zachowań zakupowych konsumentów oraz wzrost siły nabywczej Polaków to tylko niektóre czynniki wpływające na trendy w branży retail. Wszystkie zachodzące w tym sektorze przeobrażenia rzutują na rozwój e-commerce oraz zmiany w sposobie funkcjonowania handlu tradycyjnego. Zatem czy galerie handlowe powinny obawiać się popularnych zakupów internetowych, a co za tym idzie czy opłaca się jeszcze inwestować w nieruchomości komercyjne? 

Dynamiczny rozwój e-commerce, jaki obserwujemy na przestrzeni kilku ostatnich lat, może imponować i z pewnością staje się wyzwaniem dla przedsiębiorców związanych z handlem tradycyjnym. Nowoczesna sprzedaż przez internet sprawia, że zakupy stają się dla konsumentów niewiarygodnie łatwe i wygodne. To jednak wcale nie oznacza, że popularne galerie handlowe chylą się ku upadkowi. Przeciwnie, tu też zachodzą ogromne przeobrażenia, które pozwalają dostosować obiekty, a także samą ofertę do wymogów nowoczesnych klientów. To, że zmiany dotykają różnych sfer funkcjonowania centrów handlowych, a obiekty wciąż przyciągają spore rzesze klientów, pokazują najnowsze badania popularności galerii oraz zmian zachowań zakupowych współczesnych konsumentów.  

CORAZ WIĘCEJ CENTRÓW HANDLOWYCH

W Polsce stale wzrasta liczba centrów handlowych. Pomimo prężnie rozwijającego się sektora sprzedaży internetowej, handel tradycyjny ma się całkiem dobrze, a niektóre obszary kraju nadal wykazują potencjał do inwestowania w obiekty komercyjne, ponieważ nasycenie powierzchnią handlową jest tam wciąż relatywnie niskie. 

- W Polsce istnieje jeszcze duży potencjał do budowania nowych obiektów handlowych – mówi Łukasz Śliwa, Dyrektor Biura Ekspansji i Rozwoju Metropolitan Investment.  – Tendencje te dotyczą przede wszystkim dużych miast w okolicach nowo powstających osiedli mieszkaniowych oraz mniejszych miejscowości, w których klienci nie mieli do tej pory dostępu do niektórych popularnych marek, np. modowych. Dlatego inwestycja w obiekt handlowy zdecydowanie jest opłacalna, jeśli zostanie zrealizowana w odpowiedniej lokalizacji – dodaje Łukasz Śliwa.  

Dodatkowo, jak wskazuje raport przygotowany przez Colliers International – „Przetrwają najsilniejsi”, handel tradycyjny ma tendencję wzrostową (przewidywany wzrost rzędu 5% rocznie do końca 2022 roku), co pozwala obu sektorom – sprzedaży tradycyjnej i elektronicznej – współistnieć i przynosić zadowalające zyski.
NOWY WYMIAR GALERII HANDLOWEJ 

Ważnym elementem wpływającym na podnoszenie atrakcyjności galerii handlowych wśród konsumentów jest proces rozbudowywania lub modernizacji istniejących obiektów. Dzięki temu galerie zyskują różnego rodzaju udogodnienia, nowoczesny wygląd, ale także dodatkową powierzchnię handlową, wykorzystywaną głównie na strefy gastronomiczne i rozrywkowe. W rozbudowywanych galeriach powstają przestrzenie umożliwiające odbywanie się imprez oraz miejsca przeznaczone do spędzania wolnego czasu. 

Poza tym w galeriach coraz częściej wykorzystuje się więcej zintegrowanych rozwiązań, które przyczynią się do polepszenia sposobu prezentowania oferty lub pozwalają oszczędzać czas. Powstają lokale spełniające nowe funkcje, jak np. lokale dostosowane do potrzeb coraz popularniejszego zjawiska showroomingu. Zmienia się także struktura najemców oraz sposób aranżacji samych obiektów, co ma pozytywnie wpływać na klientów i czas spędzany przez nich w galerii.   

TRADYCYJNE ZAKUPY PEŁNE NOWYCH DOŚWIADCZEŃ 

Centra handlowe zmieniają się wychodząc naprzeciw potrzebom konsumentów. Przejawia się to już w sposobie projektowania nowoczesnych galerii handlowych, które uwzględniają oprócz funkcji zakupowej także wymóg pełnienia roli rozrywkowej. Konsumenci szukają w nich dodatkowych atrakcji, nowych doświadczeń oraz możliwości interakcji. Stąd coraz większy nacisk na powstawanie urozmaiconych stref gastronomicznych oraz przestrzeni do aktywnego spędzania czasu. 

Galerie i centra handlowe jeszcze przez wiele lat pozostaną pierwszym wyborem dla dużej części klientów. Dzięki temu, że tak dynamicznie się zmieniają i odpowiadają na potrzeby współczesnych konsumentów, są inwestycją opłacalną i charakteryzującą się wysokim poziomem bezpieczeństwa.

 

METROPOLITAN INVESTMENT - to spółka realizująca projekty inwestycyjne w oparciu o nieruchomości handlowe. Obiekty budowane i prowadzone przez warszawską firmę powstają zgodnie z najnowszymi trendami oraz na podstawie dogłębnej analizy rynku. Dobór odpowiedniej lokalizacji, współpraca z atrakcyjnymi najemcami oraz wygodny system zarządzania funkcjonującym obiektem sprawiają, że inwestycje cieszą się popularnością wśród klientów, a inwestorom przynoszą oczekiwane zyski. Model działania preferowany przez Metropolitan Investment to interesujący sposób lokowania kapitału na rynku nieruchomości handlowych, na który z pewnością warto zwrócić uwagę. 

 

Centrala Warszawa | ul. Emilii Plater 53 | 00-113 Warszawa | +48 535 50 20 50

Oddział Gdańsk | al. Grunwaldzka 103A | 80-244 Gdańsk | +48 535 80 80 40

Oddział Poznań | ul. Święty Marcin 24 | 61-805 Poznań | +48 535 80 50 80

Oddział Wrocław | ul. Grabarska 1 | 50-079 Wrocław | +48 535 80 60 60

Oddział Kraków | al. Pokoju 1 | 31-548 Kraków | +48 535 50 70 70

Oddział Łódź | ul. Ogrodowa 8 | 91-065 Łódź | +48 535 80 90 90

www.metropolitaninvestment.pl 

info@metropolitaninvestment.pl

 

 

 

 

98
11/2018

W młodości był barmanem, pojechał też na saksy do Wiednia, gdzie sprzątał mieszkanie bogatej Austriaczki.