SEOgroup – CAN DO PRAWDZIWI SENSEI MARKETINGU INTERNETOWEGO

10 lat działalności to nie tylko jubileusz czy też przekształcenie agencji w spółkę akcyjną, to też okazja do tego, by snuć kolejne plany, zmieniać się i nieustanie rozwijać. SEOgroup wyprzedza inne firmy zajmujące się marketingiem internetowym o znacznie dłuższy czas niż o dekadę. Tym bardziej warto pochwalić się, że to w Trójmieście, a dokładnie w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni, niczym w Dolinie Krzemowej pierwsze kroki stawiała załoga, która bardzo szybko zaczęła biegać i pokonywać kolejne maratony w swojej dziedzinie. 

SEO czyli co? Zaczynasz czytać ten tekst i zastanawiasz się – no dobrze, ale czym jest całe to SEO? Dobre pytanie, które z pewnością zadawał sobie niejeden klient, nie zdając sobie na początku sprawy z tego, że w ogóle takie usługi są jego firmie potrzebne. 

- Dziesięć lat temu, kiedy zaczynaliśmy, w Trójmieście, a nawet w Warszawie usługi SEO nie były jeszcze popularne. Wielu osobom wydawało się, że skoro mają własną stronę internetową, to wystarczy do tego, by się odpowiednio promować. A przecież strona www to dopiero pierwszy krok do tego, by w świecie internetu zaistnieć. My oferujemy znacznie więcej, bo znaczącą pozycję firmy w wirtualnej przestrzeni. Potrzebne było więc zaufanie, na które jednak dość szybko sobie zapracowaliśmy - opowiada Michał Herok, założyciel i prezes SEOgroup.

SEO czyli Search Engine Optimization to proces, który służy zwiększeniu pozycji strony www w wynikach wyszukiwania, a więc optymalizacji strony internetowej pod kątem wyszukiwarek. Tak mogłaby brzmieć najprostsza definicja. Całość ma na celu zwiększenie liczby odwiedzin danej witryny i wzrost liczby wejść, a tym samym prowadzi do wzrostu popularności marki, usług lub produktów (nie, nie, to nie przypadek, że pewne strony, po wpisaniu wyszukiwanego hasła, pojawiają się w twojej wyszukiwarce w pierwszej kolejności!).

Istnieje oczywiście wiele narzędzi, które wspierają ten proces. W ofercie SEOgroup znajdziemy także inne propozycje z zakresu marketingu internetowego, w tym chociażby tworzenie reklam przy użyciu m.in. Google Ads, czy YouTube oraz konstruowanie skutecznych promocji w sieciach społecznych poprzez reklamy behawioralne (kampanie Social Media). 

Wraz ze wzrostem zainteresowania takimi formami promocji, pojawiło się też wiele firm, które na tej fali wznoszącej postanowiły stworzyć własną ofertę z tego zakresu. Tutaj jednak nie ma drogi na skróty - bez odpowiedniej wiedzy, doświadczenia i właściwych ludzi na właściwym miejscu taki plan nie może się udać. 

- Konkurencja zaczęła rosnąć dość szybko – wspomina Michał Herok. – Rynek jednak szybko zweryfikował, kto może się na tej fali utrzymać. Dla nas najważniejsze jest zaangażowanie i profesjonalizm. Tego nie da się kupić za bezcen na wyprzedaży. Dłuższą chwilę zajęło nam udowadnianie, że za pewne rzeczy po prostu trzeba zapłacić, ale świadomość klientów nieustannie wzrasta. To czynnik działający zdecydowanie na naszą korzyść, bo jakość zawsze się obroni – dodaje Michał Herok. 

„SEOgroup cechowało ponadstandardowe podejście do realizacji zlecenia z jednoczesnym zachowaniem na każdym jego etapie – pełnego profesjonalizmu oraz nastawienia na realizację potrzeb Klienta”. To fragment referencji, jakie firma otrzymała od Grupy Energa. Nie jest to zresztą jedyny duży gracz korzystający z usług SEOgroup. Jednym tchem wymienić można tu chociażby Solaris Bus & Coach, producenta mebli Meble Wójcik, dewelopera Moderna Investment, największy polski sklep internetowy, specjalizujący się w sprzedaży produktów motoryzacyjnych, w tym opon i felg - OPONEO, ubezpieczyciela Ergo Hestia, Hotel Hanza, czy klinikę Invicta, największy festiwal muzyki elektronicznej w Polsce - Sunrise Festival i wielu innych. Ta lista tylko potwierdza, że usługi SEO, Performance Marketingu, Social Marketingu czy Content Marketingu sprawdzają się w (absolutnie) każdej branży.

Człowiek osiągnął sukces, jeżeli wstaje rano i kładzie się spać w nocy, a pomiędzy tym robi to, co chce robić – to słowa Boba Dylana, ale wydaje się, że to one mogłoby być mottem załogi SEOgroup. Rozmawiając z jej członkami, będącymi swoistymi Takumi (najwyższej klasy japoński rzemieślnik) trudno nie odnieść wrażenia, że praca, którą wykonują daje im nie tylko poczucie satysfakcji, ale też po ludzku sprawia przyjemność. A to właśnie jest kluczem
do sukcesu. 

- Lubię wyzwania, ale liczą się też dla mnie ludzie z którymi pracuję i odpowiednia atmosfera. Nie ukrywam, mam za sobą pracę w wielu agencjach, ale to jakość jest tym wyróżnikiem. Wiem, że nie muszę się wstydzić, gdy prezentuję naszą ofertę. Mogę z pełnym przekonaniem powiedzieć, że to, co proponuję jest prawdziwe, rzetelne - podkreśla Marta Kowalczyk, która stanowisko New Business Director objęła wraz z końcem maja tego roku. 

Na co dzień Marta Kowalczyk pracuje w Mindspace w warszawskiej Hali Koszyki, tworząc oddział SEOgroup w stolicy. Ten etap jest kolejnym dowodem na to, że SEOgroup planuje ekspansję na cały kraj, a nawet Europę, o co dba już oddział w Londynie. 

A ja, tak już całkiem prywatnie, polecam sprawdzenie nowopowstałej strony SEOgroup, która jest efektem rebrandingu marki oraz profilu na Facebooku, bo (jak na firmę zajmującą się marketingiem internetowym przystało) prowadzony jest profesjonalnie (co jest oczywiste), ale... zawiera też sporo smaczków z życia całej ekipy. Miło popatrzeć na
zgrany zespół, po prostu.