Z ALEKSANDRĄ HARASIUK


prestiz

Dostęp do bieżących informacji, możliwość kontaktu w krótkim czasie i o każdej porze oraz oceany inspiracji – za te cechy każdy dobry handlowiec kocha internet. W związku z tym, że moje serce należy do sztuki handlowania, to wciąż odkrywam nowe obszary, które jej dotyczą. Jestem online prawie cały dzień, a świadome używanie sieci powoduje, że mogę wyróżnić cztery obszary aktywności. 

Pierwsza to biznes i geopolityka. Pracuję na co dzień z pomorskimi eksporterami, w ramach zadań projektu „Pomorski Broker Eksportowy” i mój dzień zaczynam od sprawdzenia wyników monitoringu, dostarczonych przez Brand24 na hasło „eksport”. W mediach społecznościowych szukam aktualności na LinkedIn, TwitterzeFacebooku (szczególnie wskazanych przez znajomych) i fanpage’ach takich jak The Economist

By być zorientowaną i dobrze poinformowaną zaglądam każdego dnia na portal INNPoland.pl i jedyny blog, który regularnie czytam: hatalska.com. Często szukam nowych inspiracji u Zuzanny Skalskiej i na jej kanałach 360inspiration. Na Facebooku podglądam moje handlowe idolki Catherine DeVrye (prywatnie) i Mary Portas. W drodze do pracy najczęściej przeglądam ulubiony Instagram, gdzie szukam bliskich mi tematów: hotele jako miejsc, gdzie biznes spotyka się ze sztuką @PuroHotels, sieć @Rixos oraz profil ich szefa @fettahtamince; mojego ulubionego hotelu @regnumcarya czy sieci
@designhotels ; „eksportowo” czytam profil MSZ Kazachstanu @mfa_kz @everydayiran

Z powodu genialnej umiejętności opowiadania historii firmy odwiedzam @patekphilippe@emirates, ulubieńców @lastowicze (uwielbiam ich instastories). Pasjami patrzę i z dumy pękam gdy widzę sukcesy i przygody pomorskich eksporterów @migaloo_home, @heypopinjay, @noyaucosmetics, @sunreefyachts i polskich @delafotta_wear, @cacofoniamilano, @bohoboco, @tomaotomo_official. Codziennie podglądam profile wydawców @vogue.polska, @prestiz_magazyn_trojmiejski, @magazynpomorski, @express_biznesu, by być na bieżąco z tym, co dzieje się wokół mnie.

Druga sfera to social media ciekawych ludzi. Czytam co publikuje Richard Branson zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie @richardbranson (na przykład ostatnio oglądałam na żywo prezentację najnowszego pomysłu Virgin – Hyperloopa One w Dubaju, gdzie Branson i  emir opowiadali dlaczego zmieniają przyszłość ecommerce). Profil @alexlubomirski urzeka mnie doskonałymi zdjęciami, @michaelcosterfr  ciekawi kulisami pracy. Lubię instagramowe, fotograficzne wcielenie Michała Sadowskiego, szefa Brand24 @michaleksadowski. Gdy potrzebuję trochę szaleństwa i kolorów to wiem, że nigdy mnie nie zawiedzie @gianlucavacchi

Podoba mi się styl Hiszpanki @susirejano,a @celestebarber nieustająco pomaga mi zachować dystans do otaczających mnie „wyjątkowości”. Internetowe kreacje Celeste Barber są idealnym przykładem jak łączę sferę drugą i trzecią, w której króluje kobiece oblicze świata. Walka o pozostanie nieidealnymi w idealnym świecie, kreowanym na potrzeby sieci to domena m.in. Marty Frej, której profil na Instagramie @martafrej staram się regularnie odwiedzać. 

Jako liderka Lean in Poland nie ukrywam, że moją „role model” jest Sheryl Sandberg, COO Facebooka, której książka „Lean in” zapoczątkowała powstanie 40.000 kół na całym świecie w ramach fundacji leanin.org. Profile @leaninorg@sherylsandberg odwiedzam regularnie. Ciekawią mnie też kolejne sukcesy prelegentek, które poznałam na konferencji liderek, bezsprzecznie ikony dla dzisiejszych kobiet: trzęsąca działami marketingu najistotniejszych firm w Dolinie Krzemowej Bozoma Saint James @badassboz i pierwsza kobieta trenująca męską drużynę amerykańskiego futbolu Jen Welter @welter47

Ostatni, jeden z ważniejszych obszarów to fascynacja odkrywaniem sieci i jej użytkowania przez mojego dwunastoletniego syna. Ze zdziwieniem patrzę, jakich rozwiązań szuka na YouTube, kompletnie pomija google’a. Z Facebooka nie może jeszcze korzystać, więc za moją zgodą używa Instagrama, gdzie podglądam to, co lajkuje. Uczę się tego, co dla niego oznaczają zdarzenia i jaka jest jego reakcja na różne tematy. Fascynuje mnie oglądanie świata jego oczami i wykorzystuję te cenne chwile, że mogę być jeszcze jego przewodnikiem w świecie, którego dotyka jednym kliknięciem. 

 

ALEKSANDRA HARASIUK 

Jest brokerką eksportową w projekcie „Pomorski Broker Eksportowy”. W poprzednio prowadzonej działalności przygotowywała i wdrażała kompleksowe rozwiązania związane z obsługą klienta - sprzedaży, komunikacji, technologii. W organizacji Pracodawcy Pomorza przewodniczyła Sekcji Handlu i Usług. Otrzymała Odznakę Honorową za „Zasługi dla Pracodawców Pomorza”. Została wyróżniona tytułem „Kobiety Sukcesu 2017” decyzją kapituły plebiscytu organizowanego przez Konwencję Przedsiębiorców Województwa Pomorskiego pod patronatem Marszałka Województwa Pomorskiego. Liderka Lean in Poland, koła działającego w ramach inicjatywy Lean in Circles powołanej przez Sheryl Sandberg, szefową operacyjną Facebooka.

Polecane artykuły

nic