KLIENT NASZ PARTNER, CZYLI JAK BUDUJEMY RELACJE BIZNESOWE

Partnerstwo w biznesie zyskuje na znaczeniu. Aktywne słuchanie i profesjonalne doradztwo oparte na zaufaniu jest jednak nadal wyróżnikiem niewielu firm na rynku. O tym, jak tworzyć relacje, dzięki którym możliwe jest osiąganie lepszych wyników, pokazuje przykład Gorilla Agency, firmy, dla której partnerstwo to podstawa skutecznego działania. 

Rynek usług digitalowych staje się coraz bardziej konkurencyjny. Wzrasta także profesjonalizacja agencji, które proponują wysokiej jakości usługi i mogą pochwalić się dużą ilością zrealizowanych projektów. Jednak o tym, czy rozwiązania stworzone dla konkretnego klienta, okażą się naprawdę skuteczne, nie zawsze decyduje bogate portfolio. W branży, w której na ostateczny sukces kampanii wpływa wiele, czasem nieoczywistych i trudnych do zidentyfikowania czynników, znaczenia nabiera zupełnie inny aspekt działania. Kluczowa okazuje się być umiejętność zrozumienia potrzeb klienta i profesjonalne doradztwo w wyborze odpowiednich narzędzi do realizacji jego celów.

WSPÓŁPRACA SIĘ OPŁACA 

Ta prosta zasada, o potrzebie budowania partnerskiej relacji z klientem, stała się podstawą funkcjonowania Gorilla Agency, agencji digitalowej specjalizującej się w projektowaniu rozwiązań, skutecznie realizujących strategię biznesową klienta, dzięki wykorzystaniu najlepszych w tym celu działań w internecie. Firma już od 7 lat z powodzeniem prowadzi projekty dla największych marek z rozmaitych branż, troszcząc się przede wszystkim o użyteczność wdrażanych rozwiązań. W dążeniu do osiągnięcia tego celu stawia przede wszystkim na otwartą rozmowę z klientem i wspólne przepracowanie wyzwań dotyczących projektu. 

- Wiele agencji digitalowych obecnych na rynku, pracuje w systemie, który preferuje wdrożenie egzekucji projektu od ręki – mówi Maciej Dobrodziej, Chief Executive Officer, Gorilla Agency.

- Jednak my wiemy, że takie natychmiastowe przystąpienie do realizacji, bez wcześniejszej rozmowy z klientem i dogłębnej analizy jego potrzeb, wcale nie gwarantuje sukcesu projektu. Przeciwnie, właśnie wtedy najczęściej pojawiają się problemy we współpracy, związane z niezrozumieniem celów, rozbieżną wizją czy odmiennymi oczekiwaniami, co do finalnego produktu. Dlatego w Gorilla Agency stawiamy przede wszystkim na budowanie relacji z klientem. Współpracę rozpoczynamy od szczerej rozmowy, w której diagnozujemy potrzeby i doradzamy, by stworzyć optymalne rozwiązanie, które będzie naprawdę skuteczne – dodaje Maciej Dobrodziej.

MODEL WSPÓŁPRACY KLUCZEM DO SUKCESU 

Efektywne partnerstwo to obustronna współpraca. Znajomość marki i unikalny insight z rynku, które posiada klient, mogą okazać się nieocenione w procesie doboru strategii działania. Z kolei doświadczenie agencji, która doskonale wie, jakie narzędzia sprawdzą się w konkretnych warunkach i przyniosą najlepszy efekt, powoduje, że zaprojektowane rozwiązania są skuteczne. To właśnie dlatego Gorilla Agency każdą współpracę z klientem rozpoczyna od budowania relacji, dzięki którym możliwe jest określenie wyzwań, którym należy sprostać. 

Model ten zakłada także udział w warsztacie, podczas którego agencja weryfikuje w spotkaniu z klientem, własne analizy dotyczące przedmiotu zadania. To prawdziwy wyróżnik na rynku, który pozwala przyjąć odpowiedni punkt widzenia, a dzięki temu dostrzec wiele aspektów pomocnych w projektowaniu rozwiązań. To także okazja, by omówić zasadność doboru konkretnych narzędzi i zastanowić się czy te, które chce zrealizować klient na pewno osiągną swój cel. Gorilla Agency dzięki takiemu podejściu i ciągłemu rozwijaniu kompetencji, jest dla swoich klientów wsparciem w wielu obszarach, w tym w zakresie kreacji, technologii i multimediów. 

CZY WARTO BYĆ PARTNEREM? 

Wypracowanie partnerskiego modelu działania nie zawsze jest łatwe. Czasami wiąże się bowiem z koniecznością weryfikacji wstępnych założeń lub modyfikacji początkowych planów, a także musi opierać się na obustronnym zaufaniu. Z pewnością jednak przynosi pożądane rezultaty. Jest modelem, który sprawdza się w różnych typach działalności, przede wszystkim jednak tam, gdzie klient może polegać na profesjonalizmie partnera biznesowego. 

Wartości jakie od początku przyświecały zespołowi Gorilla Agency w codziennej pracy z klientami, odpowiadają, tym które od zawsze bliskie są założycielom Metropolitan Investment. To właśnie dlatego obie firmy zdecydowały się połączyć siły i dziś znana agencja digitalowa jest częścią Metropolitan Group.