PARTNERSKIE RELACJE Z KLIENTEM, KLUCZEM DO SUKCESU W BIZNESIE

Zamożnych Polaków jest coraz więcej. Wraz ze wzrostem wartości portfela i oszczędności rośnie świadomość oraz szacunek do własnego kapitału. Oprócz jakości i prestiżu, zamożni klienci oczekują od marek luksusowych wartości dodanych. Analogicznie jest na rynku produktów inwestycyjnych. Metropolitan Investment, rozwijając portfele inwestycyjne swoich klientów, wie jak budować nowe wartości. O partnerskich relacjach z klientami, budowaniu zaufania i przynależności do firmy rozmawiamy z Łukaszem Włodarczykiem, Prezesem Zarządu Metropolitan Investment S.A. 

Co dla Metropolitan Investment oznacza budowanie partnerskich relacji w biznesie?

Na podstawie analizy oczekiwań, wymagań czy pytań naszych klientów, widzimy, że rynek się zmienia. Ewoluuje postrzeganie wartości produktu czy usługi premium przez klienta zamożnego. Oczekują oni wartości dodanej w postaci różnych przeżyć zakupowych, przy okazji korzystania z dóbr luksusowych. Podobnie jest z naszym klientem. Zwłaszcza w naszej branży warunkiem koniecznym do spełnienia jest zdobycie zaufania klienta do firmy. 

Dlaczego zaufanie jest takie ważne dla Metropolitan Investment? 

Metropolitan Investment jest pierwszym w Polsce zespołem prowadzącym projekty inwestycyjno–deweloperskie na rynku nieruchomości dochodowych dla klienta indywidualnego. Jako jedyna firma w Polsce tworzymy rozwiązania inwestycyjne oparte na nieruchomościach komercyjnych dla inwestorów indywidualnych. Można śmiało powiedzieć, że otworzyliśmy dla nich rynek inwestycji w nieruchomości komercyjne, cechujący się stabilnym najmem i wysoką rentownością. Do niedawna inwestycje te były dostępne jedynie dla największych funduszy i firm zagranicznych. W przypadku Metropolitan Investment klient-inwestor staje się więc naszym partnerem biznesowym. Z tego powodu zaufanie zawsze będzie istotnym elementem decydującym o współpracy. 

W jaki sposób zdobywacie zaufanie inwestorów? 

Podstawą naszego działania jest transparentność. Inwestorzy, którzy partycypują w naszych nieruchomościach, wiedzą na co przeznaczany jest ich kapitał. Mają wgląd w kwestie parametrów inwestycji, finansów czy kwestii podatkowych. Regularnie otrzymują informacje na każdym etapie inwestycji, a po jej sfinalizowaniu wiedzą wszystko o jej kondycji. Transparentność to raczej jeden z kluczy do sukcesu. Zaufanie zdobywamy także budując więź między klientem, a naszą firmą. Dla nas ważne jest by klient miał poczucie przynależności do firmy, w której inwestuje swoje oszczędności. Wszystko działa jak naczynia połączone.

W jaki sposób budujecie więź z klientami? 

Organizowane przez nas cykliczne spotkania pod nazwą Metropolitan Business Night to okazja do wymiany doświadczeń, zdobywania inspiracji czy ciekawych rozwiązań biznesowych. Wśród aktywności, których organizatorem jest Metropolitan Investment, są też m.in. śniadania biznesowe, wyjazdy narciarskie oraz regaty gwarantując wyjątkowe towarzystwo. W ten sposób budujemy klub inwestora, a klient Metropolitan Investment, oprócz zwrotu z inwestycji, otrzymuje wartość dodaną w postaci przynależność do zbudowanej przez nas społeczności. Wielokrotnie słyszeliśmy od naszych klientów, że przynależność do tej społeczności to duża wartość dodana. 

Co wyróżnia Metropolitan Business Night na tle innych spotkań biznesowych?  

Cykliczne spotkania Metropolitan Business Night odbywają się w nieformalnej atmosferze, stanowiąc element budujący wiarygodność i zaufanie do marki. Spotkania w wyjątkowym towarzystwie to doskonała przestrzeń networkingowa, która sprzyja nawiązywaniu relacji i kontaktów biznesowych pomiędzy naszymi klientami. Podczas cyklu wydarzeń dostarczana jest wiedza ekspertów z rynku, informacje o najnowszych trendach inwestycyjnych oraz perspektywy rozwoju przedsiębiorstw. Dzięki wszystkim przedsięwzięciom inwestorzy Metropolitan Investment mają okazję poznać znaczące postaci otoczenia biznesowego, podzielić się doświadczeniami i wspólnie kształtować nowe standardy rynkowe. 

Jakaś bezcenna rada dla młodych przedsiębiorców? 

Warto spojrzeć na biznes z szerszej perspektywy, nie tylko zysków, ale i możliwości, jakie idą za wartościami niematerialnymi. Wsłuchiwanie się w głos swoich klientów, analizowanie ich potrzeb oraz zmieniającego się rynku jest nieodłącznym elementem poszukiwania nowych perspektyw. Zaufanie i partnerskie relacje to coś, czego każdy z nas oczekuje w życiu prywatnym. Kierujmy się nimi także w biznesie. 

91
04/2018

O życiu, które jest podróżą z wybitnym trójmiejskim podróżnikiem rozmawia Malwina Talaśka.