O MĄDRYM WSPIERANIU I KOOPERACJI KOBIECYCH MAREK

Trzy organizacje i trzy różne obszary działań – łączy je pasja mądrego pomagania, łączenia ludzi, wzmacniania w kobietach kobiecości i sił sprawczych. Fundacja Święty Pankracy, Biotaniqe oraz Ladies in Red zostały stworzone przez kobiety aktywne, twórcze, ale i wrażliwe na los innych. Ich działalność idealnie też wpisuje się w społeczną odpowiedzialność biznesu.

Markę Ladies in Red stworzyły dwie kobiety, które połączyła wspólna pasja: rozwój i życie pełnią. Maria Gotkiewicz to nauczyciel z bogatym doświadczeniem, a obecnie aktywny trener rozwoju osobistego, specjalistka ds. psychologii pozytywnej, kreatorka wizerunku, stylistka, wizażystka, specjalistka dress code, twórczyni i właścicielka „Akademii Szczęścia”. 

Z kolei Amelia Szaposznikow to gdyński przedsiębiorca, która z sukcesem przez 17 lat prowadziła własną firmę, pierwszą w Polsce agencję eventową, a dziś połączyła swoje  pasje: pracę z ludźmi, rozwój osobisty i przedsiębiorczość. Amelia pomaga kobietom budować solidne biznesy, uczy je świadomości finansowej, zarabiania pieniędzy. Z pasją i determinacją wspiera kobiety w rozwoju i dążeniu do celu i realizacji własnych marzeń.  Wierzy w kobiety, ich siłę oraz możliwość skutecznej współpracy. 

- Jako kreator wizerunku od 10 lat pomagam kobietom w odkrywaniu ich piękna i kobiecej mocy. Współpracuję min. ze studiami fotograficznymi, salonami urody, z Gdyńskim Centrum Wspierania Przedsiębiorczości, z Centrum Praw Kobiet. Jako trener rozwoju osobistego inspiruję głównie kobiety do odkrywania swojego potencjału i pasji, ponadto biorę udział w prężnych projektach dla edukacji, gdzie prowadzę szkolenia i warsztaty dla młodzieży, nauczycieli oraz rodziców. W ramach działalności Ladies in Red organizujemy Z MARIĄ autentyczne konferencje i wydarzenia, takie jak tematyczne gale, wieczory biznesowe, warsztaty rozwoju osobistego oraz metamorfozy i sesje – mówi Maria Gotkiewicz. 

Te ambitne i aktywne od wielu lat zawodowo właścicielki firm pragną dzielić się swoją wiedzą, doświadczeniem, inspirować i wspierać inne kobiety, aby stawały się niezależne, realizowały swoje pomysły, pasje i odkrywały swój potencjał. 

Z kolei Biotaniqe to wyjątkowa marka kosmetyczna, której misją jest dawanie mądrego wsparcia dla skóry. Terapia śluzem ślimaka, Anti Pollution, Pure Detox czy Oczyszczenie i Vit C Kontrola Wieku - to tylko niektóre serie wspierające metamorfozę skóry, jej oczyszczenie, odnowę, odmłodzenie oraz dogłębną regenerację. Ale Biotaniqe to nie tylko mądre wsparcie dla skóry. To także wsparcie ważnych inicjatyw społecznych. Marka angażuje się w zbiórki środków przeznaczonych na pomoc dzieciom z domów dziecka, organizuje też warsztaty i spotkania dla kobiet. 

- Współpraca z marką Biotaniqe to czysta przyjemność, już wielokrotnie miałyśmy okazję przekonać się o tym, że jest to marka odpowiedzialna społecznie. Organizując eventy mające na celu szeroko rozumianą pomoc naszym podopiecznym z placówek czy organizując warsztaty dla kobiet zawsze możemy liczyć na obecność tego partnera - mówi Dorota Stano, prezes i jedna z dwóch założycielek Fundacji Święty Pankracy.   

Fundacja Święty Pankracy to sopocka organizacja pozarządowa, która ma pod swoją pieczą dzieci z domów dziecka z Gdańska
oraz Sopotu. 

- Warsztaty, których cykl rozpoczęłyśmy w tym roku dedykowane są kobietom, nastolatkom z pieczy zastępczej, które szukają swojej drogi w życiu. Za główny cel fundacja stawia sobie praktyczne przygotowanie dziewczyn do usamodzielnienia się, wspieranie ich pracy nad kreowaniem i budowaniem siebie i swojej przyszłości. Młodym kobietom brakuje mentora, wiedzy, determinacji i doświadczenia, a my staramy się uzupełnić te braki poprzez wspólne działania z Biotaniqe oraz Ladies in Red
– dodaje Dorota Stano. 

Fundacja Pankracy zrealizowała w roku 2017 trzy warsztaty dla dziewczyn z pieczy zastępczej pod hasłem: „Kobiety mają moc”. Wszystkie spotkania miały miejsce w Hotelu Haffner w Sopocie, który charytatywnie wspiera fundację od początku jej istnienia. 

Pierwszy z warsztatów był literacką rozmową nastolatek z pisarką Grażyną Plebanek oraz dziewczynami z Bibliocreatio, gdzie podjęto temat przeżyć, doświadczeń życiowych i uczuć. Kolejny z warsztatów, pogłębiający tematykę̨ antykoncepcji i dbania o zdrowie, odbył się przy wsparciu Centrum Medycznego dr Kubik oraz ginekolog dr Katarzyny Kryniewskiej.

Dietetyk dr med. Monika Stołyhwo-Gofron przedstawiła natomiast ciekawie podczas trzecich warsztatów temat odżywiania, mądrych wyborów żywieniowych oraz zaburzeń odżywiania, z którymi często borykają się kobiety nie potrafiące zapanować nad emocjami. Warsztaty o odżywianiu były współfinansowane ze środków Miasta Sopot w ramach zadania publicznego: Ochrona i Promocja Zdrowia. 

Wydarzenia te uświetniły produkty oraz potrawy zaserwowane przez przyjaciela fundacji Ristorante Sempre, a wspomniana Maria Gotkiewicz, poprzez nawiązanie do historii swojego życia, zainspirowała dziewczyny do aktywności, pracy, dbania o swój wizerunek, kreowanie siebie. Dwie z nastolatek, zwyciężczynie konkursu, otrzymały w prezencie profesjonalną sesję zdjęciową w Fabryka Marzeń Studio Fotografii Artystycznej. We współpracy z Fundacją Pankracy Magdalena Purchla z Wedding Art, Anna Wasiulewska oraz Montownia Fryzur zadbały o „glamour look”. Fundacja Pankracy planuje inspirujące kobiece spotkania również w bieżącym roku. 

- Każda z nas niezależnie od wieku ma za sobą szereg doświadczeń: pozytywnych jak również tych przykrych, które często nas przytłaczają, nie pozwalają na życie pełnią życia. Stawienie czoła problemowi w wieku nastoletnim, zwłaszcza kiedy nie ma wsparcia rodzica, jest bardzo trudne i wymaga olbrzymiej siły charakteru – mówi Izabela Kusznierewicz, wiceprezes Fundacji Pankracy. - Poprzez warsztaty nie tylko przekazujemy dziewczynkom potrzebną wiedzę, dajemy im też szansę na otwarcie się i zadeklarowanie potrzeby pomocy. Chcemy też pokazać odpowiedni kierunek drogi zawodowej tym, które się wahają lub nie maja pomysłu na siebie. Pomagamy w znalezieniu mocnych stron dziewczyn i wykorzystaniu ich w życiu. Chcemy aby po opuszczeniu placówek miały sensowny plan na przyszłość i wierzymy, że dzięki tak szerokiej współpracy z markami kobiecymi uda nam się spełnić marzenie o szczęśliwym życiu niejednej dziewczynce. Chcemy wspierać mądrze, a przecież nikt nie zrozumie kobiety tak dobrze jak druga kobieta – dodaje Alicja Aleksandrowicz, wolontariuszka Fundacji Pankracy.